algemene vraag over anti-mode

Started by blue dolphin, December 31, 2013, 16:18:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue dolphin

Ben een leek op dit gebied en kreeg het advies vanuit dit forum hier eens te lezen en te vragen.

Ik mis iets in mij huidige set.
kan zo alleen niet verwoorden wat maar laat ik het proberen.

er zit een gat tussen mijn CM8 zuilen en mijn BK-XXLS400 FF
net of de overgang in frequenties niet lekker loopt.

Heb met de audy... van de marantz SR5006 gespeeld en die ingemeten en handmatig aangepast omdat ik het nog niet vond klinken.
Door de afstanden daarin te vergroten heb ik meer ruimtegevoel naar mijn idee in de kamer.

kan een anti-mode dit wel corrigeren zodat het 1 geheel wordt?
welk type moet ik dan hebben? 8033 of de 2.0?
((Op de 2.0 al gereageerd in de markt.))

wil de set wel uitbreiden in de toekomst naar 5.1 (CM1 of5 achter en een CMcenter) dus gelijk op de toekomst gericht.

wie kan mij een juiste tip geven waar ik naar moet kijken.

kermy

Beste Blue,

Kort gezegd, nee, een Antimode gaat volgens mij dit niet oplossen.
Er moet iets fout gaan in je inmeten met Audessey, anders zou er geen gat mogen vallen tussen je zuilen en je sub.

Of je hebt precies op de overgang een gigantische dip in je kamer acoustiek zitten, maar ook dan kan de Antimode je niet redden.

Pluis de gebruiksaanwijzing nog eens door, en trial and error moeten hier soelaas gaan brengen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

blue dolphin

dank voor het meedenken.

Akoestiesch gezien is het huis toppie :P

Klik laminaat, luxaflex (geen gordijnen) , mooie beton wanden.

oohja en aan de linkerzijde een schuin dak.

maar dan zou ik toch op meedere plekken in frequentie's en dip moeten hebben??
dit zit echt in het lage frequentie bereik.

morca

Als je staande golven hebt,zie je je vaak goed in het laag.
Als je ADSY zo van slag raakt daardoor,zal je antimode het niet beter doen weet ik uit ervaring.
Het is ook wel een simpele ADSY,ik heb jouw receiver ook.
Inmeten was niet echt goed hier,dus ik heb het manueel ingesteld.

blue dolphin

@morca
staande golven, waar kan ik die aan herkennen (horen of zien).

kun je jou handmatig ingestelde gegevens ees pb-en dan kan ik die eens bekijken.


morca

Quote from: blue dolphin on December 31, 2013, 18:58:28
@morca
staande golven, waar kan ik die aan herkennen (horen of zien).

kun je jou handmatig ingestelde gegevens ees pb-en dan kan ik die eens bekijken.
Met een staande golf klinkt het geluid een beetje gesmoord op de luisterplek.
Doe je dan een stap naar voren of achter hoor je dat het geluid klopt,veel beter klinkt.
Detailrijker goed in het laag te horen.

Die manual settings zijn per ruimte en speakerset anders dus daar heb je niks aan.

blue dolphin

Ik zal een gaan verplaatsen als ik thuis ben.
kijken/luisteren of ik last heb van staande golven.

misschien de sub verplaatsen??

staat nu 1 mtr voor de rechter CM8, maar dan aan de andere kant van de kast.
ter hoogte van de luister plek.

blue dolphin

Heb de audylse nog eens gedaan en heb daarna eens zitten spelen met de diverse instellingen.

Heb de afstanden van de speakers weer veranderd maar minder ver uit elkaar dan ik eerst had en subwoofer in HZ aangepast.
heb nu meer laag.

verder door de kamer gelopen en kwam er bij toeval achter dat er achter de tv en de speakerlijn meer volume zit dan ervoor.
mmm
-- Zou dit kunen komen door de harde achterwand??--
zeker in het laag.

kermy

bij wanden is het laag in ieder geval meer aanwezig.


met vriendelijke groet,

Kermy

bardamu

Hallo,
Ik wil op mijn 2 weg systeem een aparte versterker aansluiten voor het laag en het midden plus hoog. Die 2 worden daarom voorzien van een 12 db filter aan de ingang. Dit vormt een behoorlijke belasting voor de voorversterker. Ik wil echter ook nog een anti mode aansluiten die een ingangsimpedantie heeft van 10K ohm hierdoor wordt de totale ingangsimpedantie die gezien wordt door de voorversterker ( uitgangsimpedantie tussen de 80 en 100ohm) nog verder verlaagt. Zou ik die 10Kohm mbv van een ingangstrafo kunnen verhogen. Wat sanningsverlies is geen probleem omdat ik genoeg gain heb. Welke trafos zouden in aanmerking komern?
Bij voorbaat dank for suggesties, edward

bardamu

Hallo,
Ik heb de cinema versie al gekocht voor mijn '' video set ''. De verkoper in Noorwegen heeft mij verteld dat hij voor de andere set waar ik de versie wil kopen met 2 ingangen navraag zal doen bij de fabrikant.
Ik heb nog even de tijd omdat de 2 draadloze aansluitunits voor de actieve subwoofers waarschijnlijk kwijt zijn geraakt/gemaakt door de Canadese post. Ze moeten nog een week wachten voor ze een claim in kunnen dienen en dan kan ik ze opnieuw bestellen. Als ik de stereo koop heb ik sowieso er een extra nodig.
Groeten, Edward

R0N

Quote from: bardamu on May 29, 2014, 13:05:00
Hallo,
Ik wil op mijn 2 weg systeem een aparte versterker aansluiten voor het laag en het midden plus hoog. Die 2 worden daarom voorzien van een 12 db filter aan de ingang. Dit vormt een behoorlijke belasting voor de voorversterker. Ik wil echter ook nog een anti mode aansluiten die een ingangsimpedantie heeft van 10K ohm hierdoor wordt de totale ingangsimpedantie die gezien wordt door de voorversterker ( uitgangsimpedantie tussen de 80 en 100ohm) nog verder verlaagt. Zou ik die 10Kohm mbv van een ingangstrafo kunnen verhogen. Wat sanningsverlies is geen probleem omdat ik genoeg gain heb. Welke trafos zouden in aanmerking komern?
Bij voorbaat dank for suggesties, edward

Ik vrees dat je hier enkele zaken door elkaar haalt. dB, Ohm en impedantie zijn allemaal verschillende grootheden die bovendien frequentie-afhankelijk zijn. Een nadere analyse van je systeem zou wenselijk zijn voordat je de zaak aan elkaar knoopt. Alhoewel, die 'draadloze aansluitunits' voor de subs, hoe sluit je die aan???

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

bardamu

Hallo,
Ik had geen berichtje gehad dat er een antwoord was gegeven.
Ik haal die grootheden echt niet door elkaar!
Ik heb een voorversterker met een lage uitgangsimpedantie. Die heb ik nodig om de 12 db wisselfilters ( idee van La maison de l'audiophile uit Parijs)aan te sturen die zich aan de ingang van de 2 eindversterkers bevinden.
De derde uitgang op de voorversterker wil ik aansluiten op de stereo ingang van een anti-mode 8033S. De 10 Kohm ingangsimpedantie zal wel gaan alleen ik moet het spanningsniveau wel terugbrengen vanwege de hoge uitgangsspanning die mijn dac geeft in combinatie met de VV.. Misschien een klein potmeterje of een weerstandsnetwerker toevoegen aan de ingang van de ant -mode.
Op de uitgang van de anti-mode wordt een zendertje aangesloten mbv een kabeltje en die stuurt het signaal draadloos  naar de ontvanger die achter de subwoofer staat ( SVS). google maar eens op dayton wright sub link
Groeten, eduard

R0N

Quote from: bardamu on June 15, 2014, 17:51:42
.....
De derde uitgang op de voorversterker wil ik aansluiten op de stereo ingang van een anti-mode 8033S. De 10 Kohm ingangsimpedantie zal wel gaan alleen ik moet het spanningsniveau wel terugbrengen vanwege de hoge uitgangsspanning die mijn dac geeft in combinatie met de VV.. Misschien een klein potmeterje of een weerstandsnetwerker toevoegen aan de ingang van de ant -mode.
...

Hoi,

AM8033SII: Input gevoeligheid:    lijnniveau (1,0 Vrms min, 1,75 Vrms max)
Als je daar (ver) boven komt is een weerstandsnetwerk een oplossing.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

bardamu

Hallo,
Dat zeiden ze in Finland ook. Ik moet nog even afwachten hoe hoog dat het uitgangsniveau van mijn nieuwe voorversterker straks wordt als ik er mijn Daniel dac op aansluit. Met oprechte groet, Edward