A modem/router ziggo cisco epc 3928 probleem met air video double NAT

Started by gsuk, December 30, 2013, 09:43:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gsuk


Ik heb al een aantal jaren alles in een extra van ziggo
Met een losse modem (een arris geloof ik)
En een zelf gekochte router netgear 3700 ,werkte altijd goed

Nu heeft ziggo bedacht dat vanwege de snelheid een nieuwe modem en router ineen( cisco epc3928)moest komen.
Maar eigenlijk ben ik daar niet zo blij mee.
Mijn modem zit in de woonkamer waar de kabel het huis binnen komt.
Mijn router op de eerste etage waar de meeste aan te sluiten apparaten zich bevinden en ook omdat ik dan door het hele huis goed draadloos bereik heb.

Nu heb ik de nieuwe modem aangesloten en door ziggo de router funktie laten uitzetten zodat ik mijn netgear router kan gebruiken,lan kabel op poort 1 naar netgear

Maar nu het probleem

Ik ben vaak van huis voor mijn werk en gebruik een programma op mijn Ipad en pc
om films en series die op mijn pc thuis zijn opgeslagen te bekijken(air video) werkt feiloos zowel over wifi als 3g zelfs op vakantie in Het buitenland.

Maar sinds de nieuwe modem werkt het thuis wel in de netwerk maar buitenhuis niet
Het programma geeft aan dat ik een double NAT heb.

Misschien begrijp ik het verkeerd maar als de router gedeelte uitstaat van de cisco  dan zou alles met de zelfde instellingen moeten werken als met de oude arris modem netgear combi?


Heb aan ziggo gevraagd of ik niet de oude modem kon gebruiken maar die kon niet meer geactiveerd worden.

Alvast bedankt

Groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

dennism

Wat voor IP krijg je aan de wan kant van de netgear. Als dit een public IP zou het moeten werken. Als het een non-public IP is, dan is dan staat het Cisco modem nog niet in bridge en is het routergedeelte nog actief.

gsuk

Ben net thuis van 5 dagen Thialf
Ik ga me er morgen er weer in verdiepen
Dank je voor de tips

Gr. Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

gsuk

ik heb ziggo gebeld,
gevraagd of de modem weer in Bridge mode willen zetten(bleek de nieuwe wifi modem niet geactiveerd te zijn gek ik heb toch al een aantal weken internet met dat ding alleen wel een dubbele NAT)
ziggo heeft hem weer in bridge modus gezet.nu wel advies gekregen om hem van het stroom af te halen.

vervolgens de modem en de router van het stroom af voor een aantal minuten

nu doet alles het weer en als je inlogt op de ziggo modem dan geeft die ook aan dat de router en wifi afgesloten is(voorheen was dit niet zo)
en op de modem brandt het vierde lampje van boven geel in plaats van groen(zo kan je zien dat de modem in bridge modus is)

ik ben weer blij

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine