Set van Faxe

Started by Faxe, December 26, 2013, 22:27:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Faxe

Ook maar even een topic aanmaken over mijn set. Mijn set is een combinatie van HT en stereo. Twee jaar geleden een nieuwe marantz reciever (SR 7005) en blu ray speler (UD 5005) aangeschaft. Mijn MB Quart 600 speakers die ik in 1993 heb aangeschaft waren op dat moment mijn front speakers en achter had ik een paar Keff Cresta Sp3303 speakers. De center is een Quadral die ergens rond de eeuwwisseling heb gekocht volgens mij.

Set zag er toen zo uit


Paar weken terug mijn set voorzien van een upgrade met meer nadruk op stereo. In de praktijk luister ik meer naar muziek dan dat ik films bekijk. De Marantz reciever en blu ray speler bevallen goed en daarom een mooie Marantz versterker gekocht (pm15s2 LE). Hierdoor kreeg ik de mogelijkheid om via de power amp direct functie van de versterker de front speakers aan te sluiten op de versterker. Dit leverde al een merkbaar beter geluid op. Vervolgens op zoek naar een gebruikersvriendelijke streamer. Uiteindelijke gekozen voor een Bluesound Node. Dit apparaat is niet te gek duur, heeft redelijk tot goede specs en is vooral erg prettig in het gebruik via de Ipad app.
De kroon op het werk zijn uiteindelijk de nieuwe frontspeakers geworden. Een paar Tannoy Precision 6.4 speakers. Tot dusverre dik tevreden met mijn aanschaf. Klinkt allemaal prima en geniet er bijna dagelijks van  :colgate:

Paar foto's nog ter afsluiting.




De MB Quart 600 die ik nu al achter speakers gebruik


Verder geeft deze foto een mooi overzicht van andere apparatuur die ik de afgelopen jaar heb gebruikt. Alles is nog in mijn bezit maar zit gedeeltelijk in doos en is opgeslagen op zolder.



Heb ook nog een oude Technics platenspeler die geloof indertijd 349 gulden heeft gekost.


Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Welkom, mooie set heb je er neer gezet in relatief korte tijd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Mooie Marantz set in een bekend Ikea kastje! :)
De PM15S2-LE is mooi he? Qua uiterlijk maar ook zeker qua sound.

Dus de Bluesound bevalt wel? Heb je hiervoor ook een streamer gehad?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Faxe

De versterker bevalt erg goed. Had nog nooit eerder een stereo versterker gehad maar hij klinkt erg fraai naar mijn idee. Hij heeft ook voldoende power om de Tannoy speakers goed aan te sturen. Apparatuur verdient natuurlijk een mooier kastje maar deze is qua maatvoering bijna perfect.

Streamen deed ik het verleden via de reciever. Via de marantz of synology app werkt dit wel maar bediening is vrij brak. Response tijden zijn in beide gevallen slecht en de mogelijkheden wat bediening betreft zijn ook beperkt. Bij de bluesound is de bediening via de App dik voor elkaar. Sonos heeft misschien via de app iets meer mogelijkheden maar die gebruik ik waarschijnlijk toch niet. Bluesound is qua specs stapje vooruit ten opzichte van de Sonos of je dit ook hoort in de praktijk weet ik niet. Ben wel benieuwd of een aparte DAC nog kan zorgen voor een kwaliteitsverbetering. Zit er nog over na te denken om de Marantz SA-15 of SA-14 SACD speler aan te schaffen en deze dan te gebruiken als DAC voor de bluesound.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

quattronl

Als je geen schijfjes meer draait zou ik dat geld lekker in een aparte DAC stoppen ;)
Ik twijfel bij mijn Touch ook nog aan een externe DAC. De interne van de Touch is al erg goed namelijk. Een externe DAC die daar bovenuit moet komen zal flink aan de prijs zijn ben ik bang. Voor mij dus voorlopig even niet.

En ja, het Ikea kastje blinkt niet uit qua design maar is zeker erg praktisch. Alsof ze gemaakt zijn voor apparatuur (met een standaard breedte).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Rha007

Welkom hier.
Ik gebruik exact dezelfde Marantz apparatuur, dus ben wel verplicht om te zeggen dat je dit doed voor elkaar hebt  :bigsmile:
Een goede externe dac zal je alleen maar nog meer luisterplezier opleveren. Neem hier wel de tijd voor om tot de juiste keuze te komen.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]


EzMe

Ik vind deze Tannoy's, samen met de DC6T's welke ik zelf ook heb gehad, optisch gezien een van de mooiste Tannoy luidsprekers die er op dit moment te koop zijn. Ik vind ze schitterend om te zien! Zitten er eigenlijk ook frontjes bij? Bij de DC6T's kon je die dmv een magneetje er op klikken. Ik ben trouwens erg nieuwschierig naar de bas. Is die goed aanwezig? Ik hoor er een beetje wisselende verhalen over..
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0

Faxe

Frontjes zitter er gewoon bij. Deze bevestig je ook met magneetjes.


Heb geen problemen met de bas weergave. Kennelijk is mijn versterker goed genoeg om de speakers van voldoende stroom te voorzien. Heb bij sommige muziek alleen wel last van resonantie bij lage tonen die waarschijnflijk afkomstig is van de laminaat vloer.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Betreft het uiterlijk zijn zeer fraai, maar betreft de muzikale prestaties konden ze mij helaas niet bekoren. Ik heb een stuk levendigheid gemist en juist de bas heb ik als enigzins futloos ervaren en met weinig resolutie.

Maar dat kan smaak zijn, ik was iig duidelijk op zoek naar iets anders.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Vandaag 2 plaatjes Belgisch hardsteen gekocht voor onder de luidsprekers. Ze zijn 40x40x5. Aan de onderkant dik vilt geplakt van de Praxis. Spikes staan nu zonder de schotels op het hardsteen.



Eerste indruk is dat het geluid niet heel anders is. Heb het idee dat bij bepaalde nummers met veel bass er minder/geen resonantie meer is. Zolang het er maar niet slechter van gaat klinken vind ik het prima. Speakers staan zo iets meer "werkster-proof"   :thumbs-up:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Mooie set hoor, ziet er fraai uit! En een leuke Technics platenspeler, degelijk spul.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Faxe

Keine tweak in mijn set.

Vloerkleed ter verbetering van de akoestiek.


Per saldo mooie upgrade voor niet te gek veel geld.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Jumping Jack

Dat lijkt mij eerder een grote tweak: meer demping én warme voetjes  :pompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raymond187

Ik vind deze Tannoy's er ook erg mooi uitzien. Geniet ze

Robinmull112

Quote from: Faxe on January 16, 2014, 13:42:17
Keine tweak in mijn set.

Vloerkleed ter verbetering van de akoestiek.


Per saldo mooie upgrade voor niet te gek veel geld.

Hoor je ook daadwerkelijk verschil nu je het tapijt hebt liggen?  :colgate:
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Faxe

Heb het idee dat het wel beter klinkt. Vooral bij een wat hoger volume klinkt het wat lekkerder. Mocht het niet werken heb ik in ieder geval lekker warme voetjes.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Actionhost

#18
Quote from: Faxe on January 16, 2014, 15:55:09
Heb het idee dat het wel beter klinkt. Vooral bij een wat hoger volume klinkt het wat lekkerder. Mocht het niet werken heb ik in ieder geval lekker warme voetjes.

Ik heb zelf geen kleed in de kamer. Wel heb ik een paar keer een oud groot dekbed op de grond voor de speakers neergelegd (zoals het kleed op jouw foto). Ik hoor dus geen enkel verschil.

Fraaie Belgische steentjes trouwens!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Raymond187

Je moet er ook wel in geloven he  :thumbs-up:

michelb87

Blijven mooie bakken he, die Marantz receivers!
Marantz PM15 s2 Limited Edition  |  Marantz SA15 s2 Limited Edition  |  Scan-Speak TL zelfbouw

Faxe

Sinds vrijdag in het bezit van een Marantz NA-11s1. Tijd voor wat nieuwe plaatjes dus.

Apparaat is echt degelijk gebouwd.



Samen met de versterker.



Totaal plaatje.



Apparaat is mooie upgrade ten opzichte van de Node. Qua bedieningsgemak niet echt een stap voorwaarts ten opzichte van de Node maar als je gewoon vooral CD's compleet afluistert is de bediening prima op orde.

Misschien nog een keer op zoek naar ander kast.

Heb nog wel een probleem met 192/24 bestanden. Om de één of andere reden speelt hij die niet vlekkeloos af. Aan het begin van ieder nummer hapert de muziek kortstondig.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

CZ79

Mooie set heb je staan, ziet er goed uit :pompom:

Vreemd dat de NA nog kuren vertoond, voor dat geld zou dat niet mogen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

... ik zeg maar niets ...


:angel:


Maar komt vast goed. Wie zegt dat het de NA is en niet één of andere instelling op de NAS/zijn netwerk?


Quote from: cz79 on December 15, 2014, 22:30:31
Mooie set heb je staan, ziet er goed uit :pompom:

Vreemd dat de NA nog kuren vertoond, voor dat geld zou dat niet mogen
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Dat zou kunnen natuurlijk...blijft wel een erg mooi apparaat om te zien
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika