Set van Faxe

Started by Faxe, December 26, 2013, 22:27:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Faxe

Leuk hebbedingetje gekocht om mijn LP's goed schoon te kunnen maken.



Degritter doet goed en eenvoudig zijn werk, ben er dan ook tevreden mee  :smile:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Vrijdag wordt mijn LP12 voorzien van een Lingo 4 voeding. Ga dan tegelijkertijd luisteren naar de Paradigm Founder 80F luidsprekers.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

addesmo

Ben benieuwd wat je van deze speakers vind!

Faxe

De Lingo 4 voeding is vanmiddag geinstalleerd terwijk ik naar de Paradigm Founder 80F luisterde. Moest eerst echt wennen aan het geluid van deze speakers. Had het idee dat ik het effect van Roomperfect miste. Na verloop van tijd gingen ze beter klinken en spraken ze me wel aan. Heb eigenlijk meer interesse in het duurdere model de 100F maar die hebben ze op dit moment niet staan bij de dealer waar ik geweest ben. Moet dus nog een keer weer terug om te vergelijken en dan eventueel, mocht het me echt wat lijken, thuis nog een keer luisteren. Denk dat dat op zijn vroegst ergen aan het einde van het jaar word.

De LP12 met Lingo 4 klinkt ook prima, kan u ook weer zonder eerst de hele tafel te demonteren 45 rpm platen draaien.

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Sinds ik de LP12 heb stream ik een stuk minder muziek. Vinden het draaien van platen leuker en het klinkt ook mooier naar mijn idee. Het grotere vermogen van de Lyngdorf versterker en roomperfect zorgt in vergelijking tot de marantz versterker die ik eerst had dat de luidsprekers ook beter klinken. Volgens mij staan de Tannoy Precision 6.4 er om bekend dat ze beter klinken bij een versterker met wat meer vermogen. Komt misschien omdat het gesloten kast speakers zijn.

Op termijn misschien nog andere speakers en of een aparte phono versterker.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

mmuetst

Quote from: Faxe on June  5, 2022, 20:24:46
Volgens mij staan de Tannoy Precision 6.4 er om bekend dat ze beter klinken bij een versterker met wat meer vermogen. Komt misschien omdat het gesloten kast speakers zijn.
Nee, heeft te maken hoe versterker vriendelijk de luidsprekers zijn. Combinatie tussen gevoeligheid en impedantie/fase. Mijn Translators zijn allemaal gesloten en stuur ik zonder problemen aan met een 6 watt buizen versterker.
hier wat meer info over dat onderwerp

Complimenten voor de mooie draaitafel. Met deze regen dit weekend geen straf om lekker plaatjes te draaien  ;).

Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rowdy

Een 6 watt buizenversterker kun je niet vergelijken met een 6 watt transistorversterker.

mmuetst

#57
Quote from: Rowdy on June  6, 2022, 21:37:11
Een 6 watt buizenversterker kun je niet vergelijken met een 6 watt transistorversterker.
Vertel? Maar daar ging mijn antwoord niet over, dus. Het ging over dat gesloten luidsprekers zwaardere versterkers nodig hebben, en dat is niet zo.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rowdy

Een transistorversterker van 6 watt clipt veel eerder tegen de maximale uitgangsspanning aan dan een buizenversterker van 6 watt. Een 6 watt buizenversterker kun je volledig uitsturen tot 6 watt zonder dat het clipt tegen de maximale uitgangsspanning, omdat de voedingsspanning vele malen hoger is.

Rowdy

Ik heb een Celestion 3 gehad, de eerste versie, is een gesloten systeem. Bij een zwaardere versterker was het fijner om er naar te luisteren dan bij een lichtere versterker.

mmuetst

Quote from: Rowdy on June  6, 2022, 21:55:12
Een transistorversterker van 6 watt clipt veel eerder tegen de maximale uitgangsspanning aan dan een buizenversterker van 6 watt. Een 6 watt buizenversterker kun je volledig uitsturen tot 6 watt zonder dat het clipt tegen de maximale uitgangsspanning, omdat de voedingsspanning vele malen hoger is.
Nee, een buizenversterker clipt vriendelijker, maar in dat gebied wil je een buizenversterker niet gebruiken. En 6 watt is 6 watt, dus. Een buizenverster heeft een vele lagere dempingsfactor en is daarom kritischer als het gaat om het laag aan te sturen. Een transistor versterker (mits goed ontworpen) heeft in de regel een veel hogere dempingsfactor. Maar wil verder dit topic niet vervuilen met versterker kennis  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Faxe

Als ik er wat van kan opsteken mag je hier schrijven wat je wil.

Heb vanmiddag een Primare R35 phono voorversterker opgehaald bij de plaatselijke dealer om uit te proberen. De versterker is via XLR kabels aangesloten op de High-end analog input module.

Eerste indruk is dat het mooier, beter, verfijnder klinkt in vergelijking tot de MM ingang die ook op de High-end analog input module zit.

Komende dagen lekker beetje vergelijken.

De Primare is gebouwd als een tank en met bijna 10 kg zelfs zwaarder dan de Lyngdorf 3400.

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Vanmiddag de demo Primare R35 terug gebracht en gelijk een vers exemplaar meegenomen  :headbanging:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Heb een paar Paradigm Persona 3F luidsprekers op bezoek. Tijdens een luistersessie naar de Linn LP12 heb ik naar de Persona 5F geluisterd en dat vond ik toen prima klinken. Dit betreft een demo paar wat met een leuke korting verkocht wordt. Er zitten wel een paar krassen op aan de achterkant maar daar is de prijs ook na.

Na Roomperfect opnieuw ingemeten te hebben klinkt het bij de eerste indruk prima.







Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Pathos

Wow! Heel mooie uitvoering! 🤩

Altijd al eens willen horen..
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Xander32

Het oogt iig fantastisch 👌🏻

Wat zijn jouw eerste luisterindrukken t.o.v. Tannoys?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... ik zag zojuist dat het iig een geheel andere prijsklasse betreft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Is inderdaad qua prijs niet te vergelijken met de Tannoys. Het totaalplaatje van hoge, midden en lage is bij deze speaker een stuk beter vind ik. Geen idee of dat door de tweeter en middentonen conus van beryllium komt maar denk het wel. Stereobeeld vind ik ook beter. Als ik naar de LP "Oh Mercy" van Bob Dylan luister staat Bob echt los van de speakers te zingen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Heb de afgelopen dagen volop kunnen genieten van de Paradigm Persona speakers. Vind ze echt goed klinken. Vooral het streamen via Roon vind ik veel mooier met deze speakers.

Zit er dan ook serieus aan te denken om ze aan te schaffen. Nieuw vind ik ze veel te duur maar omdat dit demo modellen zijn met een leuke korting komen ze binnen bereik. Krijg er eventueel gewoon 5 jaar garantie op dus kan me er niet echt een buil aan vallen.

In dezelfde prijs range heeft de dealer waar ik ze eventueel koop ook nog de Dynaudio Contour 30i. Daar ga ik in ieder geval ook nog even naar luisteren.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Je pakt het zorgvuldig aan 👍🏻

Wat een mede overweging zou kunnen zijn; bij een her verkoop in de toekomst zal een set Dynaudio ls beter te slijten zijn dan een set Paradigm Bij relatief goedkope ls zal dat minder een issue zijn, maar in deze prijsklasse kan het dan flink inleveren zijn.

Desondanks zou ik altijd gaan voor de set ls waar je het meest blij van wordt.

Quote from: Faxe on July  6, 2022, 21:13:21
Heb de afgelopen dagen volop kunnen genieten van de Paradigm Persona speakers. Vind ze echt goed klinken. Vooral het streamen via Roon vind ik veel mooier met deze speakers.

Zit er dan ook serieus aan te denken om ze aan te schaffen. Nieuw vind ik ze veel te duur maar omdat dit demo modellen zijn met een leuke korting komen ze binnen bereik. Krijg er eventueel gewoon 5 jaar garantie op dus kan me er niet echt een buil aan vallen.

In dezelfde prijs range heeft de dealer waar ik ze eventueel koop ook nog de Dynaudio Contour 30i. Daar ga ik in ieder geval ook nog even naar luisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Qua verkoopwaarde is Paradigm inderdaad een minder goede keuze denk ik. Beste af ben je wat dat betreft met B&W denk ik. Voordeel in dit geval is wel dat ik de Paradigm met zo'n 40% korting kan kopen. Qua afschrijving zal het verschil dan ook niet zo groot zijn met de Dynaudio's denk ik.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

De korting is toch omwille van een aantal optische imperfecties? Dat zal een eventuele wederverkoop iig niet positief beïnvloeden.

Maar is het niet zo dat je de speakers gaat aanschaffen voor lange tijd, wellicht zijn 't zelfs je "eind speakers" omdat je er zo content mee bent. Dan is dat laatste toch veel voornamer en speelt wederverkoop geen rol. Lekker doen waar je het meest blij van gaat worden  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Vanmiddag naar de Dynaudio Countour 30i speakers geluisterd. Zeker geen slechte speakers maar de Paradigm vind ik een stuk beter klinken. Het zijn dus de Paradigm Persona 3F's geworden.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

CZ79

Mooie keuze! Paradigm is (als een van 's werelds grootste fabrikant) een wat ondergewaardeerd merk, ik heb ze meerdere keren in huis gehad en ook meerdere keren gehoord en ze bieden heel veel bang for the buck.

Congrats
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Gefeliciteerd, mooie keuze 👌🏻 Heel veel plezier ermee 🎶





Quote from: Faxe on July  8, 2022, 17:22:57
Vanmiddag naar de Dynaudio Countour 30i speakers geluisterd. Zeker geen slechte speakers maar de Paradigm vind ik een stuk beter klinken. Het zijn dus de Paradigm Persona 3F's geworden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT