Set van Faxe

Started by Faxe, December 26, 2013, 22:27:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Faxe

Quote from: Xander32 on December 16, 2014, 06:51:18
... ik zeg maar niets ...


:angel:


Maar komt vast goed. Wie zegt dat het de NA is en niet één of andere instelling op de NAS/zijn netwerk?

Beetje rommelen met software en het probleem is opgelost
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Heb sinds een paar dagen een Mac Mini in huis. Gebruik deze onder andere om muziek met behulp van het programma Roon naar mijn NA-11S1 te sturen. Werkt allemaal erg fraai en soepel. Muziek bestanden staan nog wel steeds op de NAS die op zolder staat.

Heb al een paar maanden Roon en draaide de software tot dusverre op mijn Macbook Pro. De aansluiting naar mijn DAC ging via een 5 meter USB kabel met daaraan nog weer een verleng USB kabel van 2 meter gekoppeld. Niet echt ideal natuurlijk.

De Mini is via HDMI aangesloten op mijn reciever. Kan hem daardoor ook mooi gebruiken om films mee te bekijken.

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Vanochtend geen muziek via Roon uit de set. Probleem was dat de muziek bestanden niet gevonden konden worden. Blik op de Synology Nas leerde dat de lampjes wat anders knipperden dan normaal. Nas was ook niet meer te bereiken via de browser. Vervolgens een nieuwe schijf erin die ik nog had liggen en dit werkte ook niet. Conclusie was dan ook dat de NAS is overleden. Zit een CPU in de 415+ waarvan bekend is dat hij relatief snel stuk gaat. Die van mij heeft het 6 jaar volgehouden.

Vanmiddag gelijk een nieuwe Synology gekocht. Schijven over gezet en we hebben weer muziek  :music:

Gelukkig de backups niet nodig (Synology C2 cloud).

Heb gekozen voor de DS920+



Roonserver draait nu nog op mijn Mac Mini. Ga nog proberen hoe dit draait op de NAS eventueel in combinatie met een SSD.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

#28
Wat nieuwe meubeltjes gekocht.

Een Spectral kast voor de TV



En een Norstone rack voor de hifiset. Gebruik nog de antieke Technics draaitafel maar die wordt binnenkort vervangen door een Linn Majik LP12. kabels moet ik nog wegwerken maar dat komt nog.

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Nice 👌🏻

Die Marantz Premium componenten blijf ik ook fraai vinden  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Golfer

Erg fraai! Dat Spectral maakt toch waanzinnig mooie en praktische dingen. Mooie set zo bij elkaar.
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vanzomereng

Yet fraaie verschijning  :wub: lekker strak en je audiomeubel vind ik zeer goed passen bij de Marantzen
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Faxe

Vind het rack zelf ook fraai anders had ik hem natuurlijk ook niet gekocht. Hij voelt met bijna 50 kg ook zeer degelijk aan. Dat zal met de meeste hifi racks wel zou zijn maar had er tot dusverre geen ervaring mee.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Ik gebruik al bijna een jaar convolutie filters gemaakt door homeaudiofidelity. In vergelijking tot de filters die ik zelf maak met REW betekent dit een behoorlijke verbetering. In verband met een aanpassing van de opstelling van de speakers en meubels in mijn kamer nieuwe filters laten maken en het klinkt weer prima. Echt een aanrader om dit een keer te proberen. Je kunt om te beoordelen wat het doet qua geluid een aantal bestanden laten aanpassen zodat je een indruk krijgt hoe het uiteindelijk met filter klinkt.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

De Marantz versterker en streamer hebben het huis verlaten. Tijdelijk de SR 7005 weer even van zolder gehaald. Er komt een nieuwe versterker aan met ingebouwde streamer die roon ready is en DSP heeft.

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Vanmiddag de Lyngdorf TDAI 3400 in ontvangst mogen nemen. Gelijk aangesloten, roomperfect ingemeten en nu maar genieten van de muziek  :music:

Eerste indruk is goed. Vind het beter klinken dan de Marantz versterker/streamer combo. Het werkt ook allemaal niet even wat mooier qua bediening omdat de Lyngdorf roon ready is.

Morgen nog een nieuwe meting doen met Roomperfect maar dan de luidsprekers zoals Lyngdorf het graag wil dichter tegen de muur aan.

Het is de uitvoering met de HDMI 4K input/output module en High-end analog input module.



Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

...pssst, je onderschrift  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Heb ik vrij kort na het posten aangepast  :xmas:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Halverwege december een Linn LP 12 Majik besteld bij Audio Artistiek in Vries. Heb er bijna 3 maand op moeten wachten maar vandaag is hij afgeleverd  :headbanging:

Tafel klinkt prachtig. Ongeveer 40 jaar nadat ik mijn eerste draaitafel gekocht heb is dit de tweede en waarschijnlijk ook de laatste.













Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Vinyl_Fuchs

Aan de draaitafel zal het in ieder geval niet liggen. ;D Geniet ervan.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

denoontje


Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Faxe

De Linn Lp12 is inmiddels iets meer dan een maand in gebruik. Draai iedere dag gemiddeld met veel plezier toch wel een stuk of 5 platen.

Omdat de luchtvochtigheid in mijn huis in de regel erg laag is, tussen de 30 en 35% had ik veel last van statische elektriciteit. Daarom een Venta luchtbevochtiger gekocht.



Luchtvochtigheid is nu tussen de 50 en 55% en heb geen last meer van een plakkende viltmat van de platenspeler, minder hoorbare tikken bij het draaien van een plaat en geen last meer van elektrische schokken bij het aanraken van mijn versterker. Prima investering dus.


Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Rob_Dingen

Als de Venta wifi heeft niet in het netwerk hangen of alleen local.
Heb er enorm veel problemen mee gehad en wist niet wat het was, de Venta dus.

Rob

Faxe

Wifi is bij het model dat ik heb alleen beschikbaar als je een aparte module erbij koopt Dat heb ik niet gedaan.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

DofN

Quote from: Faxe on January 16, 2014, 13:42:17
Keine tweak in mijn set.

Vloerkleed ter verbetering van de akoestiek.


Per saldo mooie upgrade voor niet te gek veel geld.

Ik heb ook eens steen voor onder LS gekocht. Om de LS te beschermen bij het dweilen en stofzuigen, maar ook omdat ik LS mooier op een voet vind staan dan direct op de vloer. Vooral slanke LS zoals die van jou (en mij).

Ik heb indertijd wel gekozen voor zwart graniet en om ze mee te laten lopen met de ronde lijnen van de LS. Ik vind dat een stuk fraaier dan vierkante platen (die ook net niet de kleur van je LS hebben), die niet de lijn van je LS volgen. Het is natuurlijk een smaakkwestie, maar misschien brengt het je op ideeën, of vind je het juist lelijk :)

Mijn LS staan op spikes op het graniet, die op rubberen doppen op de vloer staan. Ik voel soms op het hout of het trilt als de muziek aanstaat, maar dat doet het niet.

En spikes krassen niet op graniet, heb ik inmiddels geleerd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Hannibal_

Gave set, zo te zien.

Ik zou heel misschien iets meer ruimte geven rechts aan de luidsprekers, maar moet ook kunnen natuurlijk.

Mooi ook
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Faxe

Quote from: Hannibal_ on April  7, 2022, 11:07:45
Gave set, zo te zien.

Ik zou heel misschien iets meer ruimte geven rechts aan de luidsprekers, maar moet ook kunnen natuurlijk.

Mooi ook
Rack kan nog een centimeter of 30 naar rechts. Kan dan alleen minder goed bij de platenspeler. Misschien probeer ik nog wel een keer of het ook beter klinkt.

Quote from: DofN on April  7, 2022, 09:37:25
Ik heb ook eens steen voor onder LS gekocht. Om de LS te beschermen bij het dweilen en stofzuigen, maar ook omdat ik LS mooier op een voet vind staan dan direct op de vloer. Vooral slanke LS zoals die van jou (en mij).

Ik heb indertijd wel gekozen voor zwart graniet en om ze mee te laten lopen met de ronde lijnen van de LS. Ik vind dat een stuk fraaier dan vierkante platen (die ook net niet de kleur van je LS hebben), die niet de lijn van je LS volgen. Het is natuurlijk een smaakkwestie, maar misschien brengt het je op ideeën, of vind je het juist lelijk :)

Mijn LS staan op spikes op het graniet, die op rubberen doppen op de vloer staan. Ik voel soms op het hout of het trilt als de muziek aanstaat, maar dat doet het niet.

En spikes krassen niet op graniet, heb ik inmiddels geleerd.

Die van mij zijn van belgisch hardsteen, zie daarop tot dusverre ook geen sporen van de spikes. Een steen die de vorm van de luidspreker volgt is inderdaad wel mooier. Heb daar toen niet aan gedacht. Heb hier niet al teveel geld voor betaald dus dat scheelt weer.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Hannibal_

Ik bedoelde juist meeer ruimte maken rechts naast luidspreker. Het spul naar links dus [emoji6]
Maar moet kunnen ook natuurlijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.