Set van Faxe

Started by Faxe, December 26, 2013, 22:27:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Ik denk dat je dat helemaal goed ervaart. Je hersenen vinden wel een manier om je ook na 50 uur te laten genieten.

Ik zeg: klinkt het ruk in het begin dan is het ook ruk. Wennen kunnen we allemaal.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Faxe

15 jaar oude TV vervangen door een nieuw exemplaar. Van 46 inch naar 55 inch en voorzien van alle nieuwe technieken. Neo QLED 4K Smart TV QN93C

Beeld is een stuk scherper en de apps zijn ook handig.

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

addesmo

Even kabeltje naar de Lyngdorf en je hebt ook super geluid!

Faxe

Er ligt al een optische kabel naar de Lyngdorf vanaf de TV. HDMI moet volgens mij ook kunnen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Mooi scherm en eveneens een strak meubel  :thumbs-up:

De foto's/ afbeeldingen erboven in hun goudkleurige lijsten, contrasteren nogal. Dat vind ik optisch minder geslaagd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

#205
De linker is een houtskool tekening en de rechter een aquarel. Beide gemaakt door Pit van Loo, een kunstschilder die lid was van de Groninger kunstenaarsvereniging De Ploeg. Mijn moeder heeft ze een jaar of 30 geleden gekocht en laten inlijsten. Het is ook niet direct mijn smaak maar omdat ik ze heb geërfd heb, heb ik ze mooi opgehangen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Van je moeder, dan hebben ze vast ook een emotionele lading. Begrijpelijk.

Quote from: Faxe on May 18, 2023, 20:10:01De linker is een houtskool tekening en de rechter een aquarel. Beide gemaakt door Pit van Loo, een kunstschilder die lid was van de Groninger kunstenaarsvereniging De Ploeg. Mijn moeder heeft ze een jaar of 30 geleden gekocht en laten inlijsten. Het is ook niet direct mijn smaak maar omdat ik ze heb geërfd heb, heb ik ze mooi opgehangen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Afgelopen weekend hield de game pc die ik gebruik om te url=https://eu.zwift.com]Zwiften[/url] er mee op. Ter vervanging een Mac Mini M2 2023 gekocht. Behalve om mee te zwiften gebruik ik de Mac Mini ook als Roonserver. Om optimaal te kunnen genieten van de rekenkracht van de Mac Mini ook nog een nieuwe 32 inch 4K monitor gekocht. Om ook weer optimaal naar muziek te kunnen luisteren (oude PC had een optische uitgang die ik aansloot op de optische ingang van de versterker) een USB dac gekocht.

Zwiften gaat nu weer heerlijk soepel, Roonserver is een stuk sneller en de muziek klinkt weer prima  :music:


De Dac die ik gekocht heb is de Topping d10s. Prima apparaat voor het geld.




De monitor is de LG 32UN650P



Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Heb de HumminGuru 7 Inch Record Adaptor gekocht zodat ik nu ook singles kan schoonmaken in mijn Degritter. Werkt prima. Kan ik mijn oude singels uit de jaren 80 ook weer eens draaien.

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Hannibal_

Ziet er leuk retro uit ook
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Zeker weten. Maar ik vind ze persoonlijk wel erg duur.
Maar niettemin weer iets om voor te sparen ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Quote from: Peerless Monster on September  8, 2023, 09:24:21Zeker weten. Maar ik vind ze persoonlijk wel erg duur.
Maar niettemin weer iets om voor te sparen ;).

Je hebt toch wel iets al om platen te reinigen, neem ik aan?
Als analoog-o-fiel?

Wat kost zo'n ding dan?  ???
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Faxe

Had wat problemen met het Norstone hifi meubel en heb het onder garantie (met bijbetalen) kunnen omruilen voor een ander Norstone meubel.







Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Dat ziet er zo zeer degelijk, robuust uit 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Iso Acoustics Gaia 2's aangeschaft voor onder mijn luidsprekers. Roomperfect even weer opnieuw gedraaid en het klinkt weer iets beter zo. Luidsprekers staan met de Gaia's wel wat "wiebelig" maar dat is inherent aan het ontwerp denk ik.





Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Zijn alle metingen en bijstellingen van roomperfect keer op keer 100% identiek, nihil verschil? Dat lijkt mij haast onmogelijk, al was het enkel vanwege het omgevingsgeluid.

In dat licht; welk aandeel in de ervaren positieve wijziging hebben de Gaia's dan wel de nieuwe meting 🤔

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Het meten bij Roomperfect is een black box gebeuren. Wat de uitkomst is kun je dan ook alleen ervaren door naar muziek te luisteren. Heb de luidsprekers ook nog wat verplaatst waardoor een nieuwe meting sowieso nodig was. Je kunt eventueel via REW wel bekijken wat het effect is van Roomperfect.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Ach, ik was gewoon nieuwsgierig, eigenlijk doet het er ook weinig toe; het klinkt weer iets beter 👍🏻

Quote from: Faxe on December  1, 2023, 14:17:17Het meten bij Roomperfect is een black box gebeuren. Wat de uitkomst is kun je dan ook alleen ervaren door naar muziek te luisteren. Heb de luidsprekers ook nog wat verplaatst waardoor een nieuwe meting sowieso nodig was. Je kunt eventueel via REW wel bekijken wat het effect is van Roomperfect.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Mijn platenspeler klinkt het beste zonder de stofkap er op vind ik. De kap kan je er wel vrij eenvoudig afhalen maar vind de constructie niet handig genoeg om dit dagelijks te doen. Daarom een nieuwe stofkap gekocht die je eenvoudig over de speler heen kunt zetten als je hem niet gebruikt. Voordeel is ook dat op deze manier de hele speler "beschermt" wordt door de stofkap.



Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Een nuttige aankoop en 't smoelt ook nog goed ook 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Je bent niet meer de enige hier  ;)

Faxe

Leuk, ook 3F zo te zien. Nog naar andere speakers geluisterd? Ik geniet er nog iedere keer van als ik de muziek aan zet  :music:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

addesmo

In de loop der jaren bijtijd en wijle best aardig wat gehoord, maar de Paradigm's waren de eerste die de Rosso Fiorentino's konden matchen en op sommige punten verslaan.
Ruimtelijkheid deed het voor me. Op andere punten lever je wat in, maar na 9 jaar wat anders is ook leuk!
En de Lyngdorf maakt het weer tot iets speciaals.
Wat een top versterker toch!!  ;D

addesmo

Als ik het goed gelezen heb, heb jij ook de luidspreker verbindingsplaatjes vervangen.
Dat heb ik dus ook maar even gedaan en ik moet zeggen dat dit toch wel een significant verschil maakt in positieve zin.
Nu nog wat experimenteren of de luidspreker kabels beter op het hoog of het laag klinken. Heb jij daar een ervaring mee?

vanzomereng

Quote from: addesmo on December 30, 2023, 19:52:12Nu nog wat experimenteren of de luidspreker kabels beter op het hoog of het laag klinken. Heb jij daar een ervaring mee?
Ik heb alle combinaties geprobeerd, welke ik op het internet voorbij heb zien komen met elk zijn voor- en tegenstanders
1. Beide pluggen op het mid/hoog
2. Beide pluggen op het laag
3. Een plug (zwart) op het laag, een plug rood op het mid/hoog
4. Een plug (rood) op het laag, een plug zwart op het mid/hoog

Ik hoor geen verschil maar wellicht heb jij een beter gehoor  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD