Set van Faxe

Started by Faxe, December 26, 2013, 22:27:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Faxe

Speakers bevallen meer dan prima. Ben er heel blij mee. Ze waren al niet goedkoop maar na de recente prijsstijging zijn ze helemaal prijzig geworden. Ben dus blij dat ik ze voor een leuke prijs heb kunnen aanschaffen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Dat je er betreffende het luistergenot op vooruit bent gegaan lijkt mij toch het voornaamste, dat de ls ondertussen ook nog zijn opgewaardeerd maakt het een extra fijne aankoop 👍🏻 Veel muziekplezier gewenst 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Op de foto lijkt het of je de speakers nogal veel hebt ingedraaid. Is dat proefondervindelijk of lijkt dat maar zo?

Faxe

Ze stonden inderdaad vrij ver ingedraaid. Heb ze weer wat meer naar buiten gedraaid zodat een denkbeeldige loodlijn vanuit beide speakers elkaar snijden op de luisterplek. Luidsprekers staan ook nog ietsje verder naar voren.

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

DofN

#155
Mooi kleed.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Faxe

#156
Panelen zijn bezorgd. Vanavond ga ik ze ophangen. Deze komt aan de achterwand.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

addesmo

Wat? Ga je ook gelijk voor een Ongaku........ :worship:

Faxe

Ja was een group buy  :hehe:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

addesmo

Lyngdorf rules...... ;D

Faxe

Quote from: addesmo on December  2, 2022, 19:21:01
Lyngdorf rules...... ;D

Klopt helemaal  :clapping:

Rivasono scoort vandaag geen voldoende. Een van de twee panelen voor achter de luidspreker is geleverd in de verkeerde maat. Hij is 10 centimeter te laag. Bij het paneel voor op de achterwand met de fietser is het doek niet fraai. Er zitten een paar lelijke vouwen in. Het paneel achter en het juiste paneel voor wel opgehangen vanavond en Roomperfect even weer opnieuw gedraaid. Heb het idee dat  het niet slechter klinkt en wellicht zelfs iets beter dan met de testpanelen. Dit is natuurlijk volslagen subjectief maar het valt me niet tegen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

minplus

Quote from: DofN on November 27, 2022, 14:39:28
Mooi kleed.

En mooie stoel.
Hopelijk komen je oren wel boven de rugleuning uit; anders is het geluid veel slechter dan mogelijk is.
Zou jammer zijn bij zo'n mooie en ongetwijfeld fijne stoel.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Faxe

Quote from: minplus on December  3, 2022, 15:12:43
En mooie stoel.
Hopelijk komen je oren wel boven de rugleuning uit; anders is het geluid veel slechter dan mogelijk is.
Zou jammer zijn bij zo'n mooie en ongetwijfeld fijne stoel.

Oren komen niet boven de rugleuning uit. Zal een keer vergelijken of het met een lagere stoel beter klinkt.

In verband met het paneel wat het verkeerde formaat heeft en het andere paneel met de fietser erop wat beschadigd is vandaag contact gehad met Rivasono. Ze erkennen gelijk het probleem en gaan het oplossen.

Plaatje van de panelen achter de speakers. Rechter paneel is goed en opgehangen. Linker paneel staat tijdelijk op deurstoppers van de action.



Plaatje van het paneel dat achter de luisterpositie hangt.

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

chansig

Quote from: minplus on December  3, 2022, 15:12:43
En mooie stoel.
Hopelijk komen je oren wel boven de rugleuning uit; anders is het geluid veel slechter dan mogelijk is.
Zou jammer zijn bij zo'n mooie en ongetwijfeld fijne stoel.

Is geen wet van Meden en Perzen. Zal afhangen van oa het materiaal. Jerry had ooit een stoel helemaal ombouwd met demping. Klonk perfect zag er alleen niet uit.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

Zal bij hem idd geen probleem zijn geweest.
Maar als je met je hoofd tegen een rugleuning zit is het bijna alsof je met je hoofd tegen een achtermuur zit want 90% van het geluid van achteren komt dan van je leren stoel.
Heb zelf ook zo'n stoel gehad, heerlijk ding, draaibaar en volledig verstelbaar, maar je moest er geen muziek in gaan luisteren.
Misschien wel als je een gruwelijke galmbak als kamer hebt, dan is alles wat van achteren komt een ramp...
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

addesmo

Denk nog steeds als ik je foto zie dat de speakers ver staan ingedraaid. Ik heb zeker de wijsheid niet in pacht, maar misschien neemt de ruimtelijkheid wel toe als je ze wat meer recht zet.
Proberen misschien?
Maar als je geheel tevreden bent dit zeker negeren ;)

chansig

#166
Quote from: minplus on December  5, 2022, 20:19:32
Zal bij hem idd geen probleem zijn geweest.
Maar als je met je hoofd tegen een rugleuning zit is het bijna alsof je met je hoofd tegen een achtermuur zit want 90% van het geluid van achteren komt dan van je leren stoel.
Heb zelf ook zo'n stoel gehad, heerlijk ding, draaibaar en volledig verstelbaar, maar je moest er geen muziek in gaan luisteren.
Misschien wel als je een gruwelijke galmbak als kamer hebt, dan is alles wat van achteren komt een ramp...

Leer schijnt akoestisch gezien niet slecht te zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Klopt, in gay-bars altijd goed geluid. Naar het schijnt.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

chansig

Quote from: Jumping Jack on December  5, 2022, 20:54:38
Klopt, in gay-bars altijd goed geluid. Naar het schijnt.

Goeie grappen zijn in deze tijd altijd sociaal vout.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Faxe

Laatste paar dagen de Rooncore gedraaid op mijn Synology NAS. Dat ging beter dan de laatste keer dat ik het probeerde. Daarom maar een externe SSD aangeschaft die ik via USB aansluit op de NAS. De Roon bibliotheek vervolgens op de SSD gezet. Roon draait nu mooi soepel. Zelfs beter dan op mijn Mac Mini met SSD uit 2014. Kan de Mac Mini gewoon helemaal uit als ik hem niet meer gebruik.

Verder nog heel tevreden met de akoestische panelen. Klinkt echt goed zo naar mijn idee. Heb de speakers ook iets minder verder ingedraaid staan nu, dat klinkt ook iets beter heb ik het idee.

Omdat het wel een hot topic is tegenwoordig ook gemeten wat het stroomverbruik is van mijn set. Als ik alles (versterker, phono pre en de voeding van de draaitafel) op standby zet dan is het verbruik 5 watt. Als ik alleen de versterker aan heb is het verbruik 53 watt en met de draaitafel er bij aan is het 76 watt. Als ik de Lyngdorf qua standby level op "network standby" zet in plaats van "deepsleeep" is het standby verbruik van de zet 27 watt in plaats van 3 watt.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

addesmo

Dat verbruik had ik al eens naar gezocht. Mooi dat je het gemeten hebt. Valt me niet tegen en een stuk beter dan de Unison s6 die ik ook nog heb  ;D

mmuetst

Quote from: Faxe on December  5, 2022, 16:54:25
Plaatje van het paneel dat achter de luisterpositie hangt.


leuke print!
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Faxe

#173
Om Roon nog wat soepeler te laten draaien op mijn Synology Nas het geheugen uitgebreid met 8 gig. Er zit nu 12 gig in. Met 4 gig was het geheugengebruik constant rond de 80% en dat is nu rond de 30%. CPU gebruikt blijft onder de 5% als ik verder geen andere dingen doe dan de Roonserver aanspreken.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Gisteren heeft Rivasono het verkeerde paneel omgewisseld voor een paneel in het juiste formaat. Daarnaast is gistermiddag iemand langs geweest om duette gordijnen op te hangen voor de ramen in de woonkamer. In verband met deze veranderingen vanochtend Roomperfect nog even opnieuw ingesteld en het resulaat is prima. Geen idee wat het effect van de duette gordijnen is maar het zal wel iets positiefs doen denk/hoop ik.

Per saldo is dit het resultaat.







Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter