Benco's setje

Started by Benco, August 23, 2006, 19:52:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vergeerr72

#125
Quote from: Benco on March 18, 2022, 16:00:11


voor de vertaling van het onderschrift  , gelieve een mail te sturen naar :
[email protected]
[emoji14]
Ik dacht even dat die gehele zwarte achtergrond ook de TV was[emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

minplus

Wordt z'n volgende project. :D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Benco

Quote from: vergeerr72 on March 18, 2022, 19:52:41
Ik dacht even dat die gehele zwarte achtergrond ook de TV was[emoji3]

ik vind een 65 inch al wel voldoende  :)

DofN

En hoe bevalt het? Is de global setting met RP goed genoeg nu je niet in het midden zit (focus)?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

Nu komende dagen ga ik mijn nieuwe TVbox halen waarin betere instellingen voor het tv geluid zitten.. nog even proberen dat laatste afwerkings dingetje boven de deur te doen en dan afspreken  met Gé en Philip om het maximale uit de lyngdorf en Yamaha settings te halen .
Nu is het al vrij goed , maar het kan en moet dus nog een streepje beter .

DofN

Zo is dat. Het ziet er een stuk opgeruimder uit dan voor de verbouwing. Ben je tevreden over de stoelen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

Quote from: DofN on March 22, 2022, 18:52:09
Zo is dat. Het ziet er een stuk opgeruimder uit dan voor de verbouwing. Ben je tevreden over de stoelen?

jawel , , ze zitten perfect en passen in het plaatje , wat moet je nog meer ? :)

Benco



ligplankjes voor de poezels ook klaar .

afwerking boven de deur klaar , en nog zo een paar pruts dingetjes..
Maar nog steeds geen nieuwe TV box gehaald , en dus nog steeds het geluid niet geperfectionnerd , dwz dat ik er voorlopig zoals het nu al klinkt , redelijk tevreden van ben , anders had ik er wel meer vaart achter gezet  ;)

ben eigenlijk nog steeds aan het bekomen van de klus

Maar toch zeer tevreden dat het qua ergonomie en dus onderhoud  stukken beter / makkelijker geworden is .

Makkelijk om dingen aan te sluiten en schoon te maken  , gewoon eventjes plaatje eruit tillen en alles is bereikbaar , zonder zware toestellen te moeten tillen  of verschuiven  en geen hopen bekabeling op de vloer  waar katten haar tussen gaat zitten  en moeilijk schoon te maken is ...






Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Benco

Zo uiteindelijk is de nieuwe TV box er dan toch van gekomen  en meteen ook maar de PS3 vervangen door een gekregen PS4 van een vriend die net een nieuwe PS5 gehaald heeft...



Nu nog even wachten op Gé en Philip ...
Helaas slecht nieuws  ivm de gezondheid van Philip , dus geduldig wachten tot de beste man  helemaal hersteld is .

Het geluid en beeld zijn nu al erg genietbaar , maar er kan nog een stukje meer uit gehaald worden door de experten op dat vlak.

DofN

Het gaat de goede kant op :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

Zo , de heren zijn langs geweest en hebben de hele set  opnieuw ingemeten , scheelt een flinke slok op de borrel ....
Nu is de stereo beleving  een heel stuk vooruit gegaan  , leuk ..
Helaas is het surround gebeuren iets achteruit gegaan , daar de correcte audio afregeling iets te weinig  oemphh geeft in het surround gebeuren.
Gelukkig had ik de sub die  toen het nog twee aparte sets waren voor de surroundset diende ook nog gewoon staan  , staat zelfs mee op de foto .
Deze gaan we dus mee aansluiten en enkel dus op de surround gebruiken  , dan dienen de 2 Rel T7i subs gewoon dus zoals nu  mee met de front speakers.
Ik ga morgen even een gat zagen in het onderste schab van het meubel om de stroom en signaalkabel van de sub in het midden te voorzien en dan is het weer een kwestie van surround inmeten en afregelen .
Maar zoals ik al schreef  het genieten van de stereo sound is er een stuk op vooruit gegaan , me = happy

DofN

Stereo zou voor mij ook belangrijker zijn dan surround. MAar als je het op orde kan krijgen is dat natuurlijk zeer de moeite :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

met de gatzaag  een mooi rondje uit de plank gehaald waar de bekabeling voor de surround sub door kan , ook meteen een  extra Supra LoRad  snoer aangeschaft om het ding van stroom te voorzien en meteen ook een supra signaalkabeltje .
Nu is het nog even aansluiten en weer even inmeten met de meetmicrofoon .
Als de rug het toelaat of er even hulp is  zal dat gebeuren want ik kan er mer alle voorzieningen om er makkelijk bij te kunnen nu toch echt niet bij met die rugproblemen .
Gelukkig is het genieten van de stereo een goede pijnverzachter .
Deze middag wat maxiversies  gedraaid van leuke 80's nummers die ook echt goed uit de verf komen ...
O.A. Wordy rappinghood - Tom Tom Club  &  I scare myself - Thomas Dolby
Genieten !
Nu weer even een momentje  met Ian Simmonds : https://www.youtube.com/watch?v=KMjvvYIdTnQ&ab_channel=MrWippler

Benco

#139
zo , de MJ Acoustics Reference 150 MKII is geïntegreerd in het surround systeem .
scheelt toch weer een bok op de slorrel.   :)




dre73

Mooie aanwinst Benny! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Benco

#141
Quote from: DofN on July 17, 2022, 08:45:48
Stereo zou voor mij ook belangrijker zijn dan surround. MAar als je het op orde kan krijgen is dat natuurlijk zeer de moeite :)

Beiden zijn nu naar mijn gehoor goed genoeg om echt te kunnen genieten ;)

Benco

Klaar , heb el even de flashweerkaatsing in de tv  zwart gemaakt voor de foto



minplus

Dat is erg mooi geworden, Benny!
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Benco

Ik was al langer met het idee aan het spelen om de 8inch Dc untis (2040) te vervangen met door betere exemplaren ... niet dat ik niet tevreden ben van het geluid , maar wel zeer benieuwd naar wat er nog zou kunnen met een 8inch Dc unit uit een hogere klasse van Tannoy.
Na erg lang zoeken , van je vind ze niet zo vaak , goeie losse 8 inch units aan een betaalbare prijs ... gevonden , maar dan toch weer niet ...
Prijs en datum afgesproken , maar net op de valreep , dat ik op vertrekken stond om ze te gaan halen ... telefoon , men zegt de afspraak af omdat men toch en net iets hoger bod heeft gekregen , jammer maar helaas ...
Zijn mensen die zich aan de afspraak houden dan zo dun gezaaid tegenwoordig ?
Maar zoals ik al zei ...
Ik ben wel tevreden van het geluid , maar er is iets dat me stoort :

dit dus :

Ik heb nog wel een paar van die units liggen maar daar is er zowiso eentje dat stuk is , eentje dat  een flinke kraak in zich heeft , en die andere unit heeft ook net hetzelfde voor als deze op de foto .
Tjah die dingen zijn ook dik 30 jaar oud.
Ofwel dus een paar van deze 2040 units naar een goede speaker hersteller doen voor een revisie... of toch nog verder op jacht naar een paar 8inch DC units uit een hogere klasse ...

DofN

Tsja, wat is het beste? Kan je die woofers zomaar vervangen zonder filters aan te passen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

Quote from: DofN on February 14, 2023, 17:31:04Tsja, wat is het beste? Kan je die woofers zomaar vervangen zonder filters aan te passen?

Filters aanpassen is ook weer zo heel duur niet

Benco

Tjah ik had niet duidelijk een vraag gesteld natuurlijk  , bij deze stel ik er meteen een paar :

Doorzoeken naar  8 inch Dc units uit een hogere klasse  OF een paar 2040 units laten reviseren ?

Heeft er toevallig nog iemand een paar goeie Tannoy 8 inch DC units  te koop ?

Waar kan ik het best mijn Tannoy 2040 Units laten reviseren ?

Het is dus een onpaar vragen geworden  ;D

Benco