aankoopadvies gevraagd voor nieuw element

Started by Felicimo, December 26, 2013, 21:45:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Felicimo

Ik ben in de markt voor een nieuw element.
Budget is ongeveer 300 euro
MM of MC maak niet zoveel uit. Als het maar goed is.

in elk geval geen Audio Technica.. Daarvan het ik er 3 al op me tafel gehad en alle 3 kunnen mij niet bekoren.
(weinig tot geen laag en sis klanken o.a)

Mijn setup:
Micro Seiki BL-51
Stax UA7 Toonarm
Effectieve gewicht van de arm is 16 gram
Denon PMA 1500AE (MM en MC phono)
Kef Q7

Wat zijn nou echt hele mooie elementen tot die prijs die het heel goed zouden gaan doen?

Luisteren is in dit geval erg lastig denk ik
Zullen niet veel winkels zijn die zullen zeggen test het element maar eerst ff


Alvast bedankt voor jullie input
Kef Q7 / Q5 / Q9c / JBL sub E-150p / Denon AVR-2809 / Denon PMA-1500AE / Denon DBP-2012 / Denon DCD-1500AE / Denon DNP-730AE / Micro Seiki BL-51 met Stax ua7 Toonarm / Ortofon Rondo Red / LG OLED 55inch C7 / BenQ W5000 / Dune HD Base 3D


Wishlist: mooie goeie Phono Pre

Robiwan

puur technisch gezien een element met een vrij lage dynamische compliantie (beweeglijkheid) van rond de 10 bij een gewicht van 5-15 gram. Hiermee ligt de resonantiefrequentie rond een veilige 10 Hz met de Stax arm. Audio Technica zou technisch gezien wel een goede combi met de arm moeten zijn.

Kijk eens op deze site.
http://www.vinylengine.com/cartridge_database.php?m=any&sort=2&t=any&Search=Search&mod=&ovlo=&ovhi=&sty=&stid=&dclo=10&dchi=&can=&masslo=&masshi=&notes=&prlo=&prhi=&page=50&rows=209
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2