introductie + nog een ruis probleempje

Started by Peter75, December 26, 2013, 10:32:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter75

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en zou me graag eerst eventjes voorstellen : Ik ben Peter, woonachtig in Belgie en nog niet zo heel lang geleden erg ginteresseerd geraakt in het hogere segment audio en video toepassingen.

Na een aantal wissels van receivers, players en speaker-sets ben ik uiteindelijk op volgende combo terechtgekomen :

Speakers :

  • front : B&W 803 Diamond
  • center : B&W HTM4 Diamond
  • rears : kleine Canton's - nog te vervangen
  • sub : B&W ASW-3000

Gear :

  • JBL Synthesis SDP-40HD
  • Oppo BDP-95
  • 2 x Parasound HCA-1206
  • Apple TV3
  • Logitech Harmony Ultimate remote
  • Sony 55" 3D LED TV

Op de parasounds heb ik in totaal 12 (2 x 6) kanalen van 200 watt @ 8ohm en ik heb van 1 versterker 4 kanalen gebridged voor het aansturen van mijn front speakers en op de 2 overige zitten speakers in de keuken.  De 2de parasound stuurt mijn center en rears aan en hier heb ik dus nog 3 'reserve' kanalen.

Probleem dat zich nu voordoet is ruis uit alle speakers en ik zal proberen zo goed mogelijk te beschrijven wat de situatie is :
- processor uit en eindtrappen aan : lichte brom uit alle speakers
- processor aan en 'leeg' ingangskanaal : duidelijk hoorbare ruis bovenop de brom
- processor aan, CD input (Oppo die via de analoge uitgangen naar de analoge ingang van de processor gaat) en volume op mute : dezelfde duidelijk hoorbare ruis.

Ik heb al allerlei draadjes van gelijkaardige problemen gelezen en al een en ander geexperimenteerd maar ben een beetje door mijn mogelijkheden heen vandaar een roep om hulp ...  Ik weet dat hier veel experts zitten en hopelijk hebben jullie nog wat advies om me desnoods vanaf nul startend naar een oplossing te loodsen.  Iemand die de nodige ervaring heeft om eea na te meten en tegen betaling aan huis kan komen mag zich uiteraard ook altijd melden.

Alvast bedankt,
Peter

Classé CP-800 + 2 x Classé CA-M600  /  Mac Mini + jRiver Media Center  /  B&W 803 Diamonds / Kimber Select KS-3033 + KS-9033