Harde klap/knal bij afspelen 7.1 geluid op Onkyo 876

Started by 12jeroen, December 22, 2013, 14:50:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

12jeroen

Hallo iedereen,

Zo nu en dan schrik ik mij kapot, als ik weer eens een bluray afspeel met 7.1 geluid, zoals Elysium, Tron Legacy, Kuifje.
Wanneer ik de film van pauze afhaal, of een scene doorspoel, en dus de film weer hervat, hoor ik een verschrikkelijk harde knal door al m'n speakers.
Kan niet goed zijn voor m'n speakers en m'n bloeddruk...
Heb dat alleen maar met 7.1 films, 5.1 geen problemen.

Iemand een idee hoe dat komt?

Fijne dagen alvast!

gr. Jeroen
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

12jeroen

Er is geen firmware update beschikbaar voor deze receiver. Althans, niet via de site van Onkyo...
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

Joske007

Probleem ook bij beide bronnen Denon 3313 Blurayspeler - Dune HD1 mediaplayer?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

12jeroen

Hi Joske,

Zo te zien alleen bij de 3313 bij sommige 7.1 films. Nooit bij een 5.1 film. Bij de Dune zou ik niet durven zeggen, daar download ik alleen mkv's voor met gewoon dd5.1 of dts5.1, geen HD geluid in 7.1.
Bij sommige films die 7.1 zijn, zoals Oblivion, heb ik er geen last van. Vaag he....
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

Joske007

Rip eens een 7.1 film om deze via je Dune eens weer te geven.... dat weten we alvast een heel stuk meer :)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

12jeroen

ik heb geen bluray in m'n pc, dus kan niets rippen...
en een willekeurige film downloaden heeft ook geen nut lijkt me, gezien het niet bij iedere films is.
ik zou inderdaad zeggen, dat er een firmware update nodig is voor m'n Onkyo, maar dat kan dus niet...
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

Joske007

Quote from: 12jeroen on December 24, 2013, 15:27:59
ik zou inderdaad zeggen, dat er een firmware update nodig is voor m'n Onkyo, maar dat kan dus niet...
Neen eens contact op met de helpdesk van Onkyo  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link