iTunes bestanden converteren naar mp3

Started by sebassie, December 22, 2013, 07:46:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebassie

Is er een mogelijkheid om alle FLAC-bestanden die in mijn iTunes bibliotheek staan te converteren naar mp3 zonder dat de FLAC bestanden bewaard blijven in de bibliotheek (staan namelijk al op m'n NAS)? Dat je een versie kunt maken naast het originele bestand weet ik, maar dan moet ik daarna handmatig alle FLAC bestanden wissen...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

mikekiwi

Bedoel je te zeggen dat je FLAC-bestanden nu wel in je iTunes-bieb staan? Dat is standaard niet mogelijk (wel met wat trucs en hernoemen) namelijk...

Converteren naar mp3 of alac (het apple-equivalent van Flac) kan prima met DB power amp converter, je zult dan wel in iTunes moeten gaan herscannen. Je zou eventueel handmatig je iTunes-bibliotheek kunnen modificeren om het herscannen te voorkomen, maar mijn ervaring is dat dat best een gedoe is zonder garantie op goed resultaat.

Charlemagne

Flac's converteren naar alac's of mp3 kan inderdaad met dBPoweramp. Als je wilt dat bij het converteren de originele flac's worden gewist in de map die je converteert dan kan dat met een 'dsp' aktie die opdracht geeft het originele bestand te wissen. Iets met een rood kruisje is dat. Converteren kan met dBPoweramp ook in een batch.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

Je hebt een MAC toch... dan XLD batch conversie en gewoon zelf de doel directory aanwijzen op je MAC.
of batch conversie met MAX.