Onkyo TX-NR 3009 geft geen geluid meer

Started by $truikp, December 21, 2013, 12:23:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

$truikp

Goedemiddag,

Ik zat gisteravond een film te kijken en ineens hield het geluid er mee op en ik ben op geen enkele manier in staat om nog maar geluid over de speakers te krijgen. Niemand zat met de knopjes te spelen en het gebeurde gewoon in één keer. Het maakt niet uit welke source ik gebruik al is het alleen maar de tuner. Iemand enig idee?
Voor de rest lijkt de Onkyo prima te werken en hij reageert op alle commando's en functies behalve de output over de speakers.

Alvast bedankt!!!

bertje

Oef, klinkt alsl een HDMI board probleem, heb er nu ook last van vrees ik.
Begon met soms geen geluid over HDMI, daarna helemaal niet meer en nu ook geen beeld meer.

Tip : niet op gaan googelen, dan wordt je niet vrolijk, schijnt volgens ineternet bij veel verschillende Onkys voor te komen, zelfs de  dure series.
Ben best wel teleurgesteld hierdoor

Je zou zeggen dat zo'n grote fabrikant als Onkyo deze klachten wat meer en vooral ook wat goedkoper zou oplossen/ of voorkomen voor de net-niet garantie gevallen.

Maar gezien jouw typenr.  heb je waarschijnlijk nog garantie tav een eventuele reparatie, ik helaas niet.
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

$truikp

Thanks voor de reply Bertje

Maar als het een HDMI Board probleem zou zijn dan zou ik waarschijnlijk ook geen beeld meer zien maar dat is nog wel het geval en het is ook als ik alleen maar als source de reciever kies en dan moet er geen HDMI aan te pas komen toch?


TopGun2010

Vervelend. Heb vorig jaar een soortgelijk probleem met mijn Denon gehad, is onder garantie een nieuw hdmi board ingekomen. Ik schrok echt vd prijs als het geen garantie was geweest. Tegen de 1000 euro, echt belachelijk. Maar inderdaad als je wel beeld hebt kan het ook iets anders zijn. Kabelbreuk?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

jvanhambelgium

HDMI board bevat ook DSP voor geluidsverwerking. Heeft in wezen niet altijd iets met HDMI te maken...
Ik vrees ook da dit board moet vervangen worden als ik het zo lees...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

joshua

#5
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met een TX-NR3008. Van het ene op het ander moment geen geluid meer wel beeld. Het hdmi board is onder garantie vervangen en speelt nu weer als nieuw.

bertje

Mijn 5007 staat inmiddels bij Audio-service.
Klachtomschrijving deed hen ook aan het HDMI-board denken als veroorzaker.
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

bertje

Eindelijk deze week de mijne kunnen ophalen.
Wel tegenvallend:  kost me ong. 435 euro wegens geen faktuur en dus ook geen coulance oid + lang moeten wachten op de benodigde onderdelen...
Komend weekend maar weer eens aansluiten.
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R