Earthshaker's HT Zolder

Started by Earthshaker, December 18, 2013, 18:17:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe

De CM Emo's? Leuke aanschaf !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Earthshaker

Quote from: knubbe on April  4, 2016, 11:35:47
De CM Emo's? Leuke aanschaf !

Ja ik heb de XPA-2 CM en de XPA-3 CM van forumlid RvD overgenomen. Een hele grote verbetering, vooral in stereo weergave. Ik ben nog druk aan het testen, maar ik zal zo snel mogelijk wat foto's posten.

Quote from: vik on April  4, 2016, 11:27:08
Veel plezier met je nieuwe aanwinst Earthshaker  ^^

Bedankt Vik! En wederom bedankt voor de goede service.

RvD

Veel luister plezier en mooi dat ze in een complete CM kette terecht komen.  :music:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Goed om te horen!  :)


Quote from: Earthshaker on April  4, 2016, 11:54:14
Ja ik heb de XPA-2 CM en de XPA-3 CM van forumlid RvD overgenomen. Een hele grote verbetering, vooral in stereo weergave. Ik ben nog druk aan het testen, maar ik zal zo snel mogelijk wat foto's posten.

Bedankt Vik! En wederom bedankt voor de goede service.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Earthshaker

Een kleine update. Ik had de mogelijkheid om andere speakers te kopen. Nu ben ik de gelukkige bezitter van een set Aurum Vulkan VIII R, Aurum Base VIII en een set Aurum Wotan VIII.
Ze staan ondertussen al weer 2 weken in mijn ruimte en ik moet zeggen dat het een hele verbetering is. Vooral met muziek. Ze zijn een stuk muzikaler dan mijn vorige speakers.




Sjaak_Banaan

Sow, die zien er indrukwekkend uit! Erg mooi.  :clapping:
Ik probeerde terug te zoeken wat je eerst had staan, maar kan het zo snel niet vinden... Klipsch RF-7 of...?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Earthshaker

Quote from: Sjaak_Banaan on September 17, 2016, 19:15:23
Sow, die zien er indrukwekkend uit! Erg mooi.  :clapping:
Ik probeerde terug te zoeken wat je eerst had staan, maar kan het zo snel niet vinden... Klipsch RF-7 of...?

Staat in mijn openingspost, maar het waren 2x Infinity Delta 60, 2x Infinity Delta 50 en de Delta Center. De Aurums zijn een flinke stap vooruit.  ;D

martien

Hey, de set van marktplaats?
Mooie setup zo, veel plezier ermee :headbanging:

Earthshaker

Quote from: martien on September 17, 2016, 20:24:19
Hey, de set van marktplaats?
Mooie setup zo, veel plezier ermee :headbanging:

Klopt ja.  ;)
Bedankt!

Maikel_audionerd

Erg mooie set zeg! En gaaf met de constructie met je scherm op deze manier. Zal even tillen zijn geweest met deze monsterspeakers  :bigsmile:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

vik

Netjes Michel!! Toch gelukt allemaal wat super  :)

Het was ook echt een koopje.


Quote from: Earthshaker on September 17, 2016, 17:18:38
Een kleine update. Ik had de mogelijkheid om andere speakers te kopen. Nu ben ik de gelukkige bezitter van een set Aurum Vulkan VIII R, Aurum Base VIII en een set Aurum Wotan VIII.
Ze staan ondertussen al weer 2 weken in mijn ruimte en ik moet zeggen dat het een hele verbetering is. Vooral met muziek. Ze zijn een stuk muzikaler dan mijn vorige speakers.




Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Mooie speaker upgrade in een CineMike set! Veel luisterplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Earthshaker

Tijd voor een update. Aangezien ik stereo in mijn ruimte nog wat te dood vond klinken, wilde ik de zijwanden als tijden voorzien van diffusers. Ook had ik wat last van flutter. Nu kwam de mogelijkheid om een hele stapel waveweaver diffusers over te nemen van een forumlid. Dus die hebben we met z'n tweeen na veel passen en meten in mijn auto gekregen.  ;)
Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met het ophangen. Eerst even passen en meten om te kijken of ik alles wel kwijt kon. Dat bleek te kunnen. Ik dacht nog wel dat ik er een aantal teveel had, maar het viel me mee wat ik nog kwijt kon. Het enige wat ik nu nog moet doen is alles in een egale kleur verven, maar dat is werk voor in de zomer. In het donker valt het toch niet op.  ;D

Het resultaat is duidelijk te merken. Waar voorheen een concert op blu-ray altijd stukken beter klonk in 5.1, betrap ik mezelf erop dat ik nu vaak de stereo track luister. Veel meer ruimtelijkheid is er gekomen en geen last meer van flutter.

Zie hier het resultaat.


Maikel_audionerd

Soow, wat vet zeg!
Das nogeens een upgrade  :worship:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

skyfox

Heel gaaf resultaat! Ik sta er ook altijd van te kijken hoe akoestiek het geluid beïnvloed. Veel luisterplezier!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Imposante set diffusers! Wij horen het ook direct als de diffuser bij de deur ingeklapt is. Akoestiek doet zoveel meer voor je geluid dan welke component dan ook. Veel luisterplezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Earthshaker

Quote from: Maikel_audionerd on March 18, 2017, 16:15:14
Soow, wat vet zeg!
Das nogeens een upgrade  :worship:

Het is zeker een flinke upgrade. Ik verbaasde me er afgelopen zondag weer over. Tijdens het kijken van Dr. Strange merkte ik wat een ruimtelijkheid het geeft aan het geluid.

Quote from: skyfox on March 18, 2017, 17:48:04
Heel gaaf resultaat! Ik sta er ook altijd van te kijken hoe akoestiek het geluid beïnvloed. Veel luisterplezier!

Bedankt, dat zal wel lukken.  ;D

Quote from: HTip on March 18, 2017, 21:16:26
Imposante set diffusers! Wij horen het ook direct als de diffuser bij de deur ingeklapt is. Akoestiek doet zoveel meer voor je geluid dan welke component dan ook. Veel luisterplezier!

Bedankt! Nu dit allemaal in orde is, kan ik me wat gaan orienteren in het 4k gebeuren.  ;)

vik

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst. Wel even je topic aanpassen.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Earthshaker

Quote from: vik on January  7, 2018, 08:31:07
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst. Wel even je topic aanpassen.  ;)

Dank je!

Viktor heeft hier gisteren een JVC X7900 geïnstalleerd. Een flinke upgrade in vergelijking met mijn HW55.

Het wordt inderdaad tijd om even een update te doen. Ik zal dat binnenkort eens doen.

djaxx

Hoe breed is je ruimte?
Ik zou op mijn zolder graag een gelijkaardige opstelling maken maar ik ben bang dat de ruimte te smal zal zijn in de breedte.
Deze is namelijk 3 meter.
Mag ik even  de maten van jouw ruimte? lijkt erg op mijn zolder.

Earthshaker

Quote from: djaxx on January  7, 2018, 21:57:50
Hoe breed is je ruimte?
Ik zou op mijn zolder graag een gelijkaardige opstelling maken maar ik ben bang dat de ruimte te smal zal zijn in de breedte.
Deze is namelijk 3 meter.
Mag ik even  de maten van jouw ruimte? lijkt erg op mijn zolder.

De maten staan in de beginpost. De breedte is 3.22 meter. Mocht je in de buurt van Huizen wonen, dan ben je altijd welkom om het eens te komen bekijken.

Masterkale

Leuke spulletjes zo te zien! Geniet ervan... wanneer komt de upgrade voor de X7900? ;)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Earthshaker

Quote from: Masterkale on January  8, 2018, 11:57:47
Leuke spulletjes zo te zien! Geniet ervan... wanneer komt de upgrade voor de X7900? ;)

Dank je! Genieten doen we zeker.

De upgrade voor de X7900 komt er zeker, alleen is dat nog even wachten.

Earthshaker

Tijd voor een update, het is al weer even geleden.

Om te beginnen is de BK Monolith sub vervangen door een Ryhtmik F15HP CineMike. Die heb ik voor vorig jaar zomer aangeschaft via het forum. Deze sub heeft veel meer controle. Plaatsing was wel even een ding. Achter het scherm vond ik hem niet goed tot z'n recht komen en na wat testen en wat tips van Viktor van CineMike, is de beste plek achter de luisterpositie.



Daarna heb ik in juli CineMike couplers aangeschaft. Viktor heeft geholpen met het installeren. Daarna heeft Viktor ruimschoots de tijd genomen om de hele set in te regelen. Wat een geduld en wat een resultaat in combinatie met de couplers. Het geluid komt nu echt de ruimte in. Deze couplers zijn het geld dubbel en dwars waard.



Begin dit jaar hebben we toch maar de knoop doorgehakt en een hebben we een nieuwe JVC X7900 gekocht bij Viktor van CineMike. We zijn voor JVC gegaan omdat die beter in ons budget past. We waren op de Home Cinema Happening van Werner geweest en daar hebben we de Epson, JVC en Sony projectoren op een rij gezien. De Epsons vielen af. Tussen de JVC en de Sony's konden we geen duidelijk verschil waarnemen. Misschien dat het met echte UHD content wel zichtbaar is, maar aangezien we voorlopig nog blu ray's blijven kijken, zijn we toch voor de goedkopere JVC gegaan.
Afgelopen zaterdag heeft Viktor de X7900 langs gebracht en geinstalleerd. Ik heb nog niet al teveel kunnen testen, maar wat me opvalt is de veel betere zwart waardes t.o.v. mijn oude Sony. Dus meer diepte in het beeld. Met of zonder e-shift zie ik zo geen verschil in beeld. Misschien als er echt UHD materiaal aangeboden wordt, maar dat heb ik toch nog niet.



Al in al, aardig wat upgrades. Nu gaan we eerst weer even genieten! Op het verlanglijstje staan nog een light mod voor de JVC en een nieuwe speler, de Oppo 203. Maar dat zal nog even moeten wachten.

Hier nog wat foto's van de huidige situatie.





Earthshaker

Twee en een half jaar geen updates gepost. Wordt wel weer tijd om even een update te doen.

Sinds mijn laatste update heeft de X7900 een CineMike light mod gehad. In plaats van de Panasonic blu-ray speler staat er een Oppo 203 met stufe 1 CineMike mod. De combinatie van deze twee upgrades heeft in een flinke sprong voorwaarts in beeldkwaliteit gezorgd.
Ook heb ik de Aurum Base Center vervangen voor een Aurum Base Prestige VIIIR. Deze matched veel beter bij mijn Vulkans. Ik had constant het idee dat het stemgeluid van de center een stuk achter bleef vergeleken met de fronts. Dat is nu verleden tijd. De foto van de center heb ik van het internet gehaald, die van mij is de zwarte variant. Ik kan op het moment even geen foto van die van mij maken.





Toen ik de advertentie van een passieve 18 inch sub van CineMike hier op het forum zag, heb ik meteen aan Viktor gevraagd of deze voor mijn ruimte geschikt was. Na bevestiging heb ik geen moment getwijfeld om deze te kopen. Bij het geheel zat ook een meting en het inregelen van de sub in door Michael Krehl van CineMike. Nadat we een datum hadden afgesproken, zijn ze hier geweest om de sub te installeren. Na het aansluiten de beste plek bepaald, dat was gelukkig dezelfde plek als mijn vorige sub. Daarna is Michael aan de slag gegaan om alles goed in te regelen. Gaandeweg kwam hij erachter dat de stoelen nog een stuk naar voren moesten. De speakers achter nog wat beter neergezet.
Tijdens het testen merkte ik al een duidelijk verschil met de Rythmik. Deze sub levert een veel betere druk en vooral kick. Daar is deze dan ook speciaal voor ontworpen. Maar wat een verschil weer.




Nadat ik de ruimte heb ingericht is er eigenlijk nooit meer een meting geweest. Omdat de sub ingeregeld werd is er dus meteen een meting gedaan. Daar is nog uit gekomen dat ik tussen de 100hz en 500hz nog wat teveel nagalm heb. Vooral tussen 100 en 250. Daar moet ik nog mee aan de slag. Ik kwam via Akoestiekwinkel uit op https://www.akoestiekwinkel.nl/ecocoustic-cotton-vulling. Zou dat voldoende wezen? Of pak ik daar ook teveel van nog hogere frequenties weg? Want boven de 500hz zit alles wel redelijk goed, daar wil ik niet meer in dempen.

Hier de meting:



Tot zover even de updates. Ik ga nu weer even genieten.  :headbanging: