M&G @ Jan's HT Zolder - MVG op bezoek

Started by jvanhambelgium, December 14, 2013, 23:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jvanhambelgium

Maarten (MVG) heb ik leren kennen als koper van m'n oudgetrouwe Onkyo 875 receiver.
Ik ben hem daar netjes gaan afleveren, geholpen met plaatsing & calibratie etc en hebben daar toen een leuke M&G van gemaakt.
Reeds enige tijd terug kreeg ik de vraag of Maarten eens "kon komen luisteren" naar m'n opstelling met Klipsch materiaal.
Het feit dat er nu 2 x SVS PB13 een kleine 140kg gewicht extra in de schaal gooien zal daar ook wel iets mee te maken hebben  :headbanging:

Vandaag was het dan zover, vanuit het verre Brabant kwam Maarten over het Belgischen asfalt gevlogen  :sleepy: :sleepy:
Als lekkernij voorzien van wat audio & video materiaal en een set lekkere Brabantse worstenbroodjes was hij rond 10h30u aangekomen op de crime-scene  :popcorn:

Tussen de koffie + broodjes eerst wat kunnen leuteren over tja ... de hobby etc en vervolgens maar eens naar zolder getrokken waar reeds een MP3'tje via de internet- streaming alvast de circuitboards van m'n Onkoyo aan het opwarmen was.

Vervolgens allerlei leuke muziekjes getest, Maarten z'n ervaring was vooral dat de Klipsch RF7-II niets doet met muziek buiten gewoon weergeven. Al snel vergeet je dat er speakers (terwijl je er toch niet naast kan kijken... :blink:) staan en is het vooral muziek & emotie die er zijn.
Hij had zelf ook een aantal mooie CD'tjes die we dan noodgedwongen via de DUNE moesten spelen, maar dat klonk er niet slechter op.
Dat de integratie met de subwoofers ook best OK was vonden we alletwee wel.

Enkele keren naar "Pure Audio" (= geen ADSY XT32 , geen subwoofers) omschakelen met de conclusie dat dit ook niet slecht klinkt! Allemaal kwestie van smaken & momenten.

Het blijft gek dat menig muziek-track precies een "tribune" heeft. Je moet echt een beetje naar boven kijken want daar situeren zich de vocals.
Ik vraag me af hoe zoiets komt ?? Iemand een idee ??


Achja, tijd om de Epson dan maar eens aan te zwengelen zekers ?
Verschillende Bluray's passeerden de revue ;

HT Demo Disc : tja, leuk effectjes en zo, met oa Pulse konden de SVS'en zich nog eens uitleven  :devil:
Art Of Flight : blijft een pareltje kwa beeldkwaliteit en ook vette audio tracks
Ratatouille : Lang geleden dat ik deze gezien had, de openingsscene bevat inderdaad wat knallertjes (letterlijk)
This Is It : Michael Jacks was toch een baas! Op de disc heb je echt wel funky tracks staan en hier klonk de integratie met de SVS'en weer prima als 1 geheel.

...en na nog eens een koffiepauze + worstenbroodje te hebben genuttigd was het stilletjes om door te gaan.

Dus Maarten, fijn dat je bent langsgekomen en dat je nu weet hoe Klipsch KAN klinken indien opgesteld in een bepaald "biotoop"

Indien je nog extra testen wil doen met bijkomende paneeltjes wil ik gerust 4 paneeltjes in de auto gooien en een retourke NL maken.








HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

denoontje


MVG

Leuk verslag! Vat inderdaad wel zo een beetje samen hoe ik t heb beleefd.

Ik vond het een geweldige ervaring, de combi met de 2 svsen zet een enorme stage neer. Ze zijn mooi geintegreerd, en inderdaad met michael jackson vooral was dit echt super.Maar ondanks de grootte van de speakers  :devil: verdwenen ze voor mij toch mooi. Muziek en emotie bleef over en al snel vergat ik om technisch te luisteren. Dat de vocals staan inderdaad wat verder naar boven. Ik had t idee naar een podium te kijken, een live ervaring dus. Nu vind ik dat persoonlijk erg prettig.

Dat de stemmen zo hoog worden geprojecteerd, kan dat niet komen omdat de tweeters zich boven oorhoogte bevinden? Thuis worden de stemmen, gelukkig, ook hoger dan de speakers weergegeven. Ik heb dan het gevoel dat het klopt, alsof de artiest in de kamer zou kunnen staan. Bij jou staat deze daadwerkelijk op een podium. Jouw bank is best laag, jouw speakers daarentegen  :devil:

Ik heb een erg leuke dag gehad, ik zal vandaag of morgen nog wat neerzetten, m'n tablet moet dringend aan de oplader nu, hoop dat dit nog net geĆ¼pload wordt  :sigh:

Jan bedankt! Je hebt het goed voor elkaar, mooie woning met dito zolder!