Millon Matador

Started by Kalikula, December 12, 2013, 12:43:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roksan

Millon één keer gehoord (Phantom) en die klonken erg saai en emotieloos.

Heel leuter verhaal over zijn manier van ontwerpen aangehoord. Luisteren op zijn flatje waar nodig eens een schoonmaker aan de gang mocht. Apparatuur van voor de oerknal. Meters lange luidspreker kabels, met stekkers aan elkaar verbonden. Oftewel verre van ideale luister omstandigheden. Enzo klonken ze dus ook.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Pug206

Quote from: Roksan on December 25, 2013, 11:59:23
Millon één keer gehoord (Phantom) en die klonken erg saai en emotieloos.

Heel leuter verhaal over zijn manier van ontwerpen aangehoord. Luisteren op zijn flatje waar nodig eens een schoonmaker aan de gang mocht. Apparatuur van voor de oerknal. Meters lange luidspreker kabels, met stekkers aan elkaar verbonden. Oftewel verre van ideale luister omstandigheden. Enzo klonken ze dus ook.

Haha ja daar heb je een punt zet zeker niet de beste luister omgeving.
Maar de air reference2 is echt goed volgens mij de beste die hij heeft geproduceerd want van de nieuwe modellen hoor ik alleen maar negatieve verhalen.
Maar goed ik heb ze toen leuk kunnen kopen ;-)
Laatst demo gehad, Mark Levinson met daaraan en setje wilson audio Sashas! Kan je vertellen dat ik een nieuw spaar doel heb haha :-)

Roksan

De air heeft dan ook vifa en focal units. Later is Frits zijn eigen units gaan ontwikkelen. Dus wellicht heeft het daar mee te maken?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Richi

Een collega heeft deze pas gekocht. Hij speelt met een Sphinx set. Ben benieuwd hoe het klinkt. Binnenkort maar eens op bezoek.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

djoeri

Het is wel een beetje goedkoop filter wat er gebruikt is (of is dat niet het filter van de Matador Kingpin?), zal niet meer dan 50 euro per kant kosten. Waardoor de prijs voor de speaker wel heel absurd wordt. Hoewel prijs niet altijd wat zegt zijn die standaard audyn caps niet echt spannend net als de spoeltjes. Daarnaast even en oneven filter tussen midden en hoog is ook niet altijd een aanrader wat betreft faseverschuiving. En dan laag heel slap (1e order) filteren waardoor het 2 octaven meespeelt met je midden. Ik zie er niet echt een idee in het filter maar dat kan aan mij liggen. Wat wel aardig kan zijn is de papieren woofer/midden wat vaak toch heel natuurlijk geluid geeft.

fasteddie

Forumleden,

Zijn er al wat meer leden die ervaring  hebbrn met de Millon speakers uit Alkmaar?

Uit vorige Posts was niet iedereen even enthousiast maar ik heb ze van de week beluisterd en ze vielen me niet tegen....

Fasteddie


lynch1979

Quote from: fasteddie on December 27, 2015, 19:20:28
Forumleden,

Zijn er al wat meer leden die ervaring  hebbrn met de Millon speakers uit Alkmaar?

Uit vorige Posts was niet iedereen even enthousiast maar ik heb ze van de week beluisterd en ze vielen me niet tegen....

Fasteddie

Ik speel nu een maand of 10 met de Matador, daar voor heb ik 2.5 jaar met de Phantom gespeelt.

Ik ben zeer tevreden met de Matador, ook met de Phantom.

Waar woon je, ik zelf woon in Rotterdam, je bent van harte welkom om te komen luisteren.

fasteddie

Woon zelf in de buurt van Alkmaar maar niet onoverkomelijk natuurlijk....

Bedankt voor de invite!

Welke versterker heb je er aan hangen?


lynch1979

Quote from: fasteddie on December 27, 2015, 19:30:50
Woon zelf in de buurt van Alkmaar maar niet onoverkomelijk natuurlijk....

Bedankt voor de invite!

Welke versterker heb je er aan hangen?

Dan kan je er op de fiets naar toe  ;)

Geen dank graag gedaan.

Ik speel met de NAD C165 pre-amp en 2 stuks NAD C275, CEC loopwerk, Metrum HEX dac....het digitale gedeelte.

fasteddie

Zag dat er in het verleden op dit forum flink is gediscussieerd over een shoot-out van de Millon Phantom tegenover een SF model....de meningen waren nogal verdeeld toen in 2012.

Zag overigens ook de volgende url: http://www.stradivariaudio.com/en/ lijken wel erg veel op de Millon cobra's toch....blijkbaar geshowd in Berlin in 2015.

Bijzonder allemaal toch?

martin778

Het is gewoon Millon, blijkbaar failliet of de handel loopt niet, dan maar even herstarten onder een andere naam en met een ander verhaal er bij.  :whatsthat:

Bensz

Quote from: martin778 on December 28, 2015, 20:26:27
Het is gewoon Millon, blijkbaar failliet of de handel loopt niet, dan maar even herstarten onder een andere naam en met een ander verhaal er bij.  :whatsthat:

Kvk is het zelfde. Adres in Allmaar ook.
Vraag me wel af bij het zien van het adres op Google Maps, hoe ze alle managers die onder contact personen op de site, huisvesten.😂

Kan bijzonder chagrijnig van deze club worden als ze weer es boven aan staan met tig ads bij zoeken op marktplaats...

vanzomereng

#37
Ze hebben helaas een nogal onorthodoxe, ongeloofwaardige manier van adverteren.

Zelf heb ik meerdere malen uitgebreid een Millon Phantom (s) gehoord en zonder meer, een zeer goede
en fraaie speaker.  Deze deed niet onder voor mijn toenmalige Sonus Faber Liuto..

Dit model is al jaren lang, tijdelijk in de aanbieding voor 2.500 euro  :omg:
Voor deze aanbiedingsprijs zeer zeer de moeite waard om mee te nemen op je shortlist

Voor de oorspronkelijke adviesprijs van ca. 4.500 euro  wordt het al een stuk lastiger omdat
in deze prijsklasse er m.i.z. betere alternatieven zijn
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

#38
Quote from: Bensz on December 28, 2015, 20:56:31
Kvk is het zelfde. Adres in Allmaar ook.
Vraag me wel af bij het zien van het adres op Google Maps, hoe ze alle managers die onder contact personen op de site, huisvesten.😂

Kan bijzonder chagrijnig van deze club worden als ze weer es boven aan staan met tig ads bij zoeken op marktplaats...

Die foto en kledij van Jan Beelen van Millon :D :D :D :D :D

En dan nog die plantjes die uit z'n hoofd groeien :alien:


vanzomereng

Quote from: lynch1979 on December 12, 2013, 12:48:29
Ik wist al een tijdje dat ze er zijn, maar het prijsverschil is naar mijn mening te groot tegenover de Phantom.

Yep   mee eens

De Phantom S,  kost 2.500 euro aanbiedingsprijs en qua prijs/kwaliteitsverhouding zeer goed en aantrekkelijk.
Beslist de moeite v/h aanhoren.  Ik weet uit eigen ervaring, dat men veelal een te grote speaker kiest, de Phantom S
is voor de meeste huiskamers, ook de wat grotere.... meer als geschikt.   
Vanuit deze optiek zou ik minder snel de Matador kiezen voor 8.000 euro.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

erik s.

Ze maken zeker niet onaardige luidsprekers, maar als ik zie waar ze hun eigen ingeruilde luidsprekers voor aanbieden zijn ze niet erg waardevast.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

RubenV.

Quote from: twani on December 28, 2015, 21:31:20
Die foto en kledij van Jan Beelen van Millon :D :D :D :D :D

En dan nog die plantjes die uit z'n hoofd groeien :alien:
*knip

Dat deed mij een beetje denken aan Bruno Santenera van de Biostabil 2000  :clapping:

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Kingpin

Quote from: RubenV. on December 29, 2015, 11:56:26
Dat deed mij een beetje denken aan Bruno Santenera van de Biostabil 2000  :clapping:


Haha lol  :clapping:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

fasteddie

Speakers zijn ook bekend of worden verkocht onder de naam Millon / Stradivari.

Blijkbaar zijn de Stradivari speakers ook geshowde in München....

Blijft een apart wereld allemaal...

Fasteddie

fasteddie

Allen,

Heb nu thuis spelen de Millon Phantom S speakers van Millon.

Zeer goede combinatie met Cayin MK II buizenversterker.

Zeer goed en strakke weergave van de lage tonen....rollen niet meer door de ruimte!

Fasteddie

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

lynch1979

Quote from: fasteddie on February  7, 2016, 10:35:58
Allen,

Heb nu thuis spelen de Millon Phantom S speakers van Millon.

Zeer goede combinatie met Cayin MK II buizenversterker.

Zeer goed en strakke weergave van de lage tonen....rollen niet meer door de ruimte!

Fasteddie

Gefeliciteerd met je aanschaf, hele mooie speakers (heb ze zelf ook gehad).

Speel nu bijna een jaar met de Matador.

Xander32

De Phantoms een tijd terug 1 op 1 vergeleken met Burmester 25 ls., op AR versterking. De Phantoms deden niets voor de 25's onder.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jaimieberkhout

Hier staat ook een setje Phantom S op een Cayin kt88 te spelen icm met een Sony Cdp-x779es. Ik ben er dik te vreden mee

fasteddie

Gelukkig nog een liefhebber van de Phantom S speaker met de juiste aansturing dat zeker!

Fasteddie