Sony NW-ZX1 high-resolution walkman...

Started by Jumping Jack, December 12, 2013, 09:15:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

#1
Sony PHA-2 (dsd dac + portable headphone amp) is hier ook vermeldenswaard

en er zijn/komen nog meer nieuwe hi-res dingen van Sony.
Deze staat alvast op mijn verlanglijstje.
http://www.sony.jp/headphone/products/PHA-2/   Goed lezen  :notify:

WickedGame

Quote from: AbZ on December 12, 2013, 09:27:18
Sony PHA-2 (dsd dac + portable headphone amp) is hier ook vermeldenswaard

en er zijn/komen nog meer nieuwe hi-res dingen van Sony.
Deze staat alvast op mijn verlanglijstje.
http://www.sony.jp/headphone/products/PHA-2/   Goed lezen  :notify:

Kan je het niet even vertalen voor ons  :sly:

AbZ

#3
Quote from: WickedGame on December 12, 2013, 09:46:28
Kan je het niet even vertalen voor ons  :sly:
Het betekent dat je er ongeveer 400 Euri armer van wordt  :sneaky2:
Details kan je wel op Head-Fi forum vinden  ;)

Walkman/Phone/PC kunnen digitaal aangesloten worden;
voorts een analoge in-/uitgang en natuurlijk headphone.

Xstream

Wacht al een tijdje op die op die Sony ZX1, maar 't schiet nog niet zo op.
Heb gisteren daarom maar een Colorfly C3 besteld. Eens kijken of dat wat is. Krijgt hele goede reviews in ieder geval. En via Ebay voor +- 80 EU te vinden (excl. import tax).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub


Bas Akkerman

#6
Quote from: Jumping Jack on December 12, 2013, 09:15:20
Interessante nieuwe 'audiofiele' portable: http://www.whathifi.com/blog/hands-on-sony-nw-zx1-high-resolution-walkman?utm_source=Silverpop&utm_medium=EMAIL&utm_campaign=WHIF%20Enews%20bulletin%2011.12.13%20%2811.12.2013%29&utm_content=article_1_image.
Hey, dat is cool. Vind de walkmans van Sony over het algemeen prima klinken. Ga het nog verder lezen, maar ben benieuwd of ze nu eindelijk ook eens flac gaan ondersteunen.
Edit: ja dus. ;D
Als dat ding nou ook nog eens rond de zomervakantie uitkomt...

Quote from: AbZ on December 12, 2013, 09:27:18
Sony PHA-2 (dsd dac + portable headphone amp) is hier ook vermeldenswaard

en er zijn/komen nog meer nieuwe hi-res dingen van Sony.
Deze staat alvast op mijn verlanglijstje.
http://www.sony.jp/headphone/products/PHA-2/   Goed lezen  :notify:
Ook nieuwsgierig makend!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Koptelefoonaansluiting onderaan het apparaat... Wie verzint dat nou? :withstupid:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on December 12, 2013, 21:58:10
Koptelefoonaansluiting onderaan het apparaat... Wie verzint dat nou? :withstupid:
Omdat je 'm op z'n rug legt of (bij mobiel gebruik) om je nek hangt.
WhatHifi legt uit:  There's a loop for lanyards (that's a big deal in Asia).
Bovendien zit de versterker onderin.  Had idd wel anders gekund imho.

Bas Akkerman

Quote from: AbZ on December 13, 2013, 10:24:00
Omdat je 'm op z'n rug legt of (bij mobiel gebruik) om je nek hangt.
WhatHifi legt uit:  There's a loop for lanyards (that's a big deal in Asia).
Bovendien zit de versterker onderin.  Had idd wel anders gekund imho.
Technisch geloof ik wel dat het beter is. Maar ik draag een mp3-speler meestal in mijn binnenzak en bedien hem dan ook met de knoppen. Die zitten bovenaan, hoofdtelefoonaansluiting onderaan. Onhandig dus, maar wel mee te leven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AbZ

Quote from: John Wx on December 13, 2013, 11:06:41
USB genoeg  ;D
Bij die HPA-2?  Vond ik ook vreemd.  Eentje was blijkbaar niet universal genoeg...

John Wx

Quote from: AbZ on December 13, 2013, 11:10:39
Bij die HPA-2?  Vond ik ook vreemd.  Eentje was blijkbaar niet universal genoeg...

Ja er zijn ook geen verloopjes of wat dan ook of heeft Sony bijpassende high end usb kabels dat mini anders klinkt dan gewoon en micro weer anders  :popcorn:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AbZ

Misschien kan je 'm tegelijk opladen via gewone usb en gebruiken via peuter usb.

Mediator

Ik gebruik nog steeds naar volle tevredenheid een Sony hi-MD speler/recorder. Weet iemand of dit soort spullen ook via een analoge input opnemen? Ik wil namelijk mijn eigen vinyl ook kunnen opnemen! Bij de hi-MD speler/recorder die ik heb gaat dat feilloos en neem je in CD kwaliteit (PCM) op.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frederikus

Sony komt nu met de nieuwe NWZ-A serie uit. kleine walkmans (geweldige naam toch) die high res muziek kan afspelen. Opslag varieert van 16 tot 64gb (prijs begint met 200euro) en met een micro sd uitbreidbaar.
Volgens een view in de HVT is het veelbelovend, wie heeft hier ervaring mee?
En wat is de meer- of minderwaarde tov NW-ZX serie??
Nu: Cambridge Azur 651r, Kef iq90, iq30. Rel, Sonos.
Wens: Lyngdorf 804d3

Horzel

Een erg late reactie, maar heb met beide ervaring.

Eerst de NWZ-A15 gehad, prima apparaat vond alleen de bediening niet altijd even handig. En wel een erg klein schermpje.

Kon recentelijk voor een leuke prijs een gebruikte ZX-1 kopen en heb die niet laten lopen. Ondanks dat de ZX-2 weer beter zou moeten zijn (en veel duurder).

Geluidskwaliteit zal elkaar niet veel ontlopen, en moet zeggen dat ik geen absoluut gehoor heb. Maar merk wel dat nu ik steeds  betere spullen heb, ik wel beter verschillen ga horen tussen de verschillende kwaliteiten muziekformaten.
Vindt voornamelijk het gebruiksgemak een stuk beter van de ZX-1. Merk wel als je er steeds meer muziek op gaat zetten dat hij wel iets trager gaat worden in bepaalde menu's. Staat nu 60gig op en hij is trager dan toen hij zo goed als leeg was.
Ik heb wel het idee dat de ZX-1 een wat voller geluid kan weergeven, al kan ik dat niet echt onderbouwen. En de A15 is verkocht dus kan ook niet meer vergelijken.

Wat ik van Sony's software mooi vindt is de optie om te kiezen voor een bepaalde sfeer (bijvoorbeeld: Lounge/Morning/Relax/Upbeat etc). De Media Go software analyseert alle nummers en deelt ze daarna in.

Yamaha RX-A2020  - Pioneer N-50A -  JBL Studio 590  -  Sony KDL-50W815B - Astell&Kern AK100II - BeyerDynamic T51P - UE900S - B&W P7