Kabel noise?

Started by Passion4Sound, May 16, 2014, 23:54:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Passion4Sound

Ik heb net de nieuwe Klipsch R6i in-ear binnen gekregen en ben redelijk onder de indruk hoe de in-ear koptelefoon klinkt en hoe deze is afgewerkt.
waar ik me enorm aan erger is het geluid wat de kabel maakt, oftewel elke beweging hoor je over je oortjes terug.

wat zijn jullie ervaringen hiermee? dit hoort volgens mij niet? of wel?

grtz,

Alex

VlisChris

Je zou bijna gaan denken dat je het over een kabelbreuk hebt?
Althans, de laatste paar koptelefoontjes die ik gehad heb maakten allemaal geluid dat je tijdens bewegen kon horen, en dat was bij alle 3 een kabelbreuk.

Of ik moet je opmerking verkeerd begrijpen natuurlijk :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Passion4Sound

Quote from: Christiaan S on May 17, 2014, 02:32:28
Je zou bijna gaan denken dat je het over een kabelbreuk hebt?
Althans, de laatste paar koptelefoontjes die ik gehad heb maakten allemaal geluid dat je tijdens bewegen kon horen, en dat was bij alle 3 een kabelbreuk.

Of ik moet je opmerking verkeerd begrijpen natuurlijk :)

Hoi Christiaan,

Ik heb gisteren wat verder mijn huiswerk gemaakt, het fenomeen schijnt te heten: microphonics
Dat eigenlijk alle bewegingen met de kabel via de oordopjes hoorbaar zijn,
dit is bijzonder irritant, naar het schijnt kan je hier verschillende dingen tegen doen, maar dat is wel behelpen.

bedankt voor je feedback,

grtz,

Alex

VlisChris

Dat dat irritant is kan ik me erg goed voorstellen :-\
Ligt dat echt aan de kabel danwel koptelefoon, of aan de bron, of hoe moet ik dat voor me zien?
Zal zelf ook eens lezen wat het precies is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

solitaire

#4
Heb zelf recent een in-ear aangeschaft, en in de voorbereiding tot aanschaf (bv. ervaringen Google + vrienden/kennissen) al het aanbod met duidelijk microfone-kabels (...) af laten vallen.

Bv. op de site http://theheadphonelist.com zie je eea. aangeduidt.

De kabel dragen over het oor ipv. direct vallend naar beneden helpt soms.




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Miesepies

Je leest ook wel eens dat mensen een extra sleeve (katoen bijv) om de kabels doen, om dit probleem te verhelpen. We hebben (of hadden?) een sponsor welke cable sleeves verkoopt...

marcelvandekamp

Hier zelfde ervaring met hifiman HE-500. Kabel afgewerkt met katoenen sleeve. Probleem opgelost.
met vriendelijke groet,

marcel

Mao

Typisch een gevalletje van "goedkope" kabel gebruiken helaas. In heb in mijn carriere ooit eens Canare audio/video kabel verkocht aan proff. gebruikers. De Ultime test was altijd een kabel aansluiten (vaak rol 100 meter, bij NOB/NOS zelfs 500 meter) uitrollen en flink slingeren ermee. Als de luidsprekers muis stil bleven was de kabel goedgekeurd. Spec's alleen waren niet voldoende maar praktijk test was het sluitstuk. Ik schreef hier goedkope kabel maar andere kabels op dit niveau hadden ook het ruis probleem met de kabel als je ze heen en weer slingerde. Er werd meestal op 100 meter lengte getest met 10 meter bleven de meeste kabels wel goed.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Xstream

Goedkope kabels hebben dit altijd. Dus wat meer investeren voor een betere koptelefoon lijkt me het beste advies.

Sennheiser is de enige die voor een lage prijs dit probleem niet heeft voor zover ik weet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Horzel

Volgens mij heeft dit niet zoveel met de kwaliteit van de kabels te maken, meer met de constructie van het geheel.

Zo'n kabel bungelt tenslotte aan de in-ears, dus als je tegen de kabel tikt wordt het geluid doorgegeven. Denk aan de twee blikjes met een touwtje ertussen.

Ik stoor mij er ook erg aan.

Wat helpt is inderdaad de kabel over je oor (Shure oa.) En de kabel onder je kin vastzetten met het schuifje wat er meestal omheen zit werkt ook heb ik gemerkt. En de kabel met een klemmetje aan je kleding vastzetten helpt een beetje.

Of gewoon niet bewegen  ;D

Maar of de kwaliteit van de kabel veel doet betwijfel ik. Dan zou zo'n kabel op de een of andere manier dat geluid moeten dempen cq niet meer overdragen. Kan mij best voorstellen dat er kabels zijn die dit kunnen beperken, maar ze hangen nog steeds aan die kleine klankkastjes die rechtstreeks in je oor zitten.


Yamaha RX-A2020  - Pioneer N-50A -  JBL Studio 590  -  Sony KDL-50W815B - Astell&Kern AK100II - BeyerDynamic T51P - UE900S - B&W P7