x-can op een rotel 972 probleem

Started by jeroen_B, January 21, 2004, 17:05:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen_B

hi,

Ik heb de xcan binnen en het wil nog niet erg lukken. Mij was verteld dat de xcan via de tape uitgang op de rotel aangesloten moest worden.

Dit heb ik dus gedaan en ik krijg alleen maar de tuner op de xcan. Ik snap het niet want op de rotel gaat de 2e bron keuze toch altijd over de tape uitgang? Ik krijg geen cd geluid over de tape uitgang, ook niet als ik de rotel op analoge input van de dvd zet.

Is het probleem dat de dvd speler digitaal is aangesloten. En dat als ik analoge input op de rotel kies dat die niet op de tapeuitgang kan toevallig ?

Kan iemand mij uitleggen hoe ik een cd kan afluisteren via de rotel/xcan ?

HELP ! ;D

Ik wil lekker vanavond een cd afluisteren via de HD-600! ;D

Scarp

Digitale bronnen komen niet op de tape ouput. Je zal ook analoge kabels moeten aansluiten hiervoor.

Zou in de handleiding moeten staan.

jeroen_B

#2
Hi,
de dvd speler dus naast de coaxiale en MC run ook nog eens stereo op de rotel aansluiten en dan zou het moeten werken dus?

Ik had verwacht dat de rotel wel alles zou downmixen voordat hij het naar de tape uitgang zou sturen!

grtz jeroen

Scarp

als je dvd speler zowel analoog als digitaal tegelijkertijd doorgeeft (wat ik wel verwacht), dan zou het werken als je beide aansluit. Voor normaal via je speakers krijg je de digitale en naar de tapeout wordt de analoge genomen.

En nee, ze downmixen dit niet. Dat doen wel meer apparaten niet.

jeroen_B

Ik heb hem nu even analoog erbij aangesloten en het schijnt allemaal te werken. Bedankt voor de tip scarp!

jeroen

Scarp

Geen probleem :)

Zat trouwens te bedenken, is het niet mogelijk om zo'n xcan rechtsreeks op de bron aan te sluiten? Immers een tapeout heeft meestal geen volume controle, dat doe je op de xcan toch?

Mijn dvd speler heeft twee paar stereo outputs, dus zou zoiets rechtsreeks daarop kunnen doen. Dan kan ik ook luisteren naar cd/dvd zonder de Parasound versterking aan te doen.

Trouwens, hoe bevalt die x-can?