Godzilla

Started by squeek, December 10, 2013, 20:09:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Midcall

Quote from: rattaplan on May 20, 2014, 15:52:12
nou dan ga je er weer even voor zitten en pof we switchen weer over naar iets anders. En in de tussentijd zit je je af te vragen hoe/wat en waarom.
Waarschijnlijk omdat 2 uur lang kijken naar 2 bijtende dino's ongelofelijk saai is. Door het op deze manier aan te pakken, is dodelijke saaiheid voorkomen, ik vond het wel slim.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

GPO

#51
Quote from: Christiaan S on May 16, 2014, 01:34:35
Bespaarjullie allen de moeite.
Het is nog het beste te omschrijven als een b-actiefilm op RTL7. Mijn grootste probleem is dat uh ja, Godzilla nauwelijks voorkomt in de film. Je vond in Transformers 1 al dat ze weinig voorkwamen? Geloof me. Het kan NOG minder.
een 4 wat mij betreft. En dat is omdat ik mild ben omdat het lang geleden is dat ik een film (onderbouwd!) zo heb kunnen afkraken :D

Transformers 1 zit een shitload aan transformers in.... sterker nog daar begint het zelfs mee, dus die begrijp ik ff niet.

Verder lijkt me dit wel een erg amusante film voor in de thuisbios. M&Ms op tafel, HertogJan erbij en gas erop....  :headbanging: :clapping:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

zoldar

ga deze kijken vrijdag in dolby atmos met wat meten en bier :headbanging:
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

GPO

Quote from: Midcall on May 16, 2014, 12:06:35
...
En het geluid alleen al is het waard om naar de bioscoop te gaan, qua soundeffects ben ik nimmer iets beters tegen gekomen.
...

ok, nice.

Quote from: rattaplan on May 20, 2014, 15:52:12
...
Beeld en geluid is zeer goed.
...

ok, prima.

Quote from: skank1 on May 18, 2014, 10:32:27
...
Qua geluid ook echt ondermaats.
...

:omg:

De ene zegt het is beste wat ik ooit gehoord heb en de andere vind het ondermaats... bijzonder.  :clapping:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

skank1

Hou er rekening mee dat het geluid ofwel aan de film zelf kan liggen ofwel aan de bioscoopzaal zelf he

Ik vermoed in mijn situatie het laatste
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

VlisChris

Bij mij is mijn mening over de film wel bekend ;)
Maar ik moet zeggen dat het qua beeld en geluid heel behoorlijk goed zat. Vlissingen - CineCity. Zaal 1
Alleen tja. Ik kijk naar de film. En beeld en geluid moet me daarbij ondersteunen en niet me eruithalen. Dus leuk dat beeld/geluid bij goed was. Maar voor mij blijft mijn mening gelijk. Misschien als ik hem over een half jaar eens opnieuw kijk dat ik er anders over denk. En ja. Ik weet dat ik cijfermatig tot de absolute minderheid behoor met mijn 4 ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

kermit

#56
Heb Godzilla ook in Imax gezien. Verhaal was redelijk en zat op het randje om te gaan vervelen. Maar heb wel erg genoten van beeld en geluid. Tegenwoordig ga ik steeds naar de imax . Kost wel wat duurder maar beeld en geluid is niet te ovetreffen.Wat een geluid zeg!Maar ja, dat kun je wel verwachten van een Imax zaal. Leuk om te zien dat ze in de Imax zaal(Denhaag) met maar 2 achterkanalen spelen. Het zijn wel 2 grote joekels van luidsprekers wat achter links en rechts hangen. Imax speelt ook met 2 projectoren voor de lichtopbrengst. En wat ik leuk vind is voor de film begint komt het personeel een verhaaltje vertellen over Imax en ook geven ze 2 kaartjes weg voor de nacht voorstelling.

evilniek

Deze film krijgt een dikke 9 van mij, Godzilla ziet er echt bruut uit een echte eindbaas. Ik vond de 3D-versie weinig toevoegen, hier hebben ze wel wat liggen, imho, veel te weinig dieptewerking.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

zoldar

mee eens. 2 D had voor mij een steuk beter gekunt.

Maar dat Dolby Atmos geluid in Vlaardingen  :blink: :blink: ongekend, dat was de prijs meer dan waard.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

N1v3K

Gisteren gezien in de bios. Best slecht, maar uiterst vermakelijk  ;D
Ben benieuwd naar de bluray, wordt er eentje om thuis de sub eens goed te testen  8)

DVDmartinDVD

Quote from: zoldar on June  2, 2014, 18:30:11
mee eens. 2 D had voor mij een steuk beter gekunt.

Maar dat Dolby Atmos geluid in Vlaardingen  :blink: :blink: ongekend, dat was de prijs meer dan waard.

Ben ook van de week geweest bij JT, hebben voor gekozen om ook in de D-Box stoelen te gaan zitten.
Dat geeft de voorspelbare film wel een meerwaarde hoor :)
Zag er allemaal erg goed uit...en die bassen  whoooowww  :worship:

Trailer gezien van Transformers, dat wordt onze volgende film. Wat een geluid
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

N1v3K

Quote from: N1v3K on June  6, 2014, 10:30:10
Gisteren gezien in de bios. Best slecht, maar uiterst vermakelijk  ;D
Ben benieuwd naar de bluray, wordt er eentje om thuis de sub eens goed te testen  8)

Versie met DTS is te vinden nu.. ;)

Mijn sub heeft nog niet eerder zo'n geweld geproduceerd  8)

snicky

#62
Gisteren gezien!

Ik vind hem leuk.

Vooral het stukje als de EMP wordt gebruikt[emoji16]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

W.Otter

mijn sub is flink aan het werk gezet.. ik moet maar eens met het kitpistool langs de kozijnen  :dozingoff:
leuke film wel. Niet hoogstaand, ondanks dat; special effects/geluid een 8
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

aardige film, wel erg veel donker
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

henrykb

#65
Zeer matige film, beeldkwaliteit super, mooie plaatjes, geluid ook (zal in bios nog veel heftiger zijn), maar voor de rest pffttt.
Clichés te over, acteurs niet om over naar huis te schrijven, film in dienst van de cgi.
En inderdaad veel donker, leek veelal zwart wit film.
Een mager zesje.
Nu weer even wachten op het vervolg.

Kwabbernoot

Ik ben hem nu aan het bekijken. Het feit dat ik nu op het forum zit te gluren zegt genoeg. Nog 50 minuten te gaan.

Groeten...

chansig

Ik ben net klaar...mwahhhh.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

german

Net gezien......... zonde van mijn tijd. :(
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Xstream

Vond m niet zo slecht als de trailer deed vermoeden. Dat donkere beeld heb ik geen last van gehad.

Wel zit t vol clichés. En eigenlijk alles wat ze uitkramen snijdt totaal geen hout.
Het sterke punt van de film was de 2e helft waarbij ze maar stopten met dingen zeggen en je eigenlijk een figurant wordt / voelt en afwacht wat de monsters gaan doen. Dat is veel realistischer en chaotischer dan die klote setjes met een paar nietszeggende acteurs die wat uitkramen en een doel aan een gebrekkig verhaal vol met gaten proberen te geven.

Verder vond ik godzilla cool gemaakt, geluid was goed, alleen vroeg ik me wel af of zulke monsters werkelijk van die transformers geluiden maken, maar dat lijkt een trend in elke monster film van de laatste 2 jaar.

Wel vond ik m veel beter te pruimen dan de vorige godzilla.
Rating: 6je

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kwabbernoot

Quote from: Kwabbernoot on August 24, 2014, 21:52:14
Ik ben hem nu aan het bekijken. Het feit dat ik nu op het forum zit te gluren zegt genoeg. Nog 50 minuten te gaan.

Groeten...

Eindscore een 4 schat ik zo. Blijft raar, een monsterfilm waarin de monsters nooit echt duidelijk zichtbaar worden (met name het vrouwelijke geval).

Groeten...

jeffaudio

Ben benieuwd , vanavond maar eens kijken
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

Raymond187

Quote from: Kwabbernoot on August 25, 2014, 11:46:33
Eindscore een 4 schat ik zo. Blijft raar, een monsterfilm waarin de monsters nooit echt duidelijk zichtbaar worden (met name het vrouwelijke geval).

Groeten...
Dacht je Godzilla d'r flamoes ff in beeld te zien dan  :D

Kwabbernoot

Neuh, daarvoor heb ik nog wel enkele Godzilla poppetjes van Toho.  ::)




Groeten...

maximus79

Geluid van de blu-ray is echt referentie kwaliteit vind ik.  :worship:
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2