Godzilla

Started by squeek, December 10, 2013, 20:09:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Ik heb godzilla nog nooit gezien  :-[

Nu zaterdag eerste keer dus :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Midcall

Woensdag nacht de voorpremiere gezien in Pathe Amersfoort. Ik vond het een geweldige film, prima opbouw zonder saaie dut momenten (die waren anders echt wel opgevallen als je van 00.15 tot 02.30 uur na een dag hard werken een film zit te kijken) of irritant lang uitgewerkte niets ter zake doende love stories. 3D vond ik prima, niet opvallend aanwezig, wat ik wel prettig vind, want hou niet zo van die uitgesproken niet functionele 3D grappen die alleen maar afleiden in een film als deze. En het geluid alleen al is het waard om naar de bioscoop te gaan, qua soundeffects ben ik nimmer iets beters tegen gekomen. Ik was uiteindelijk 03:45 thuis en het was het me allemaal meer dan waard geweest.

9/10 voor mij.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

ProXius

Gisteren gezien met een maatje, in 3D.
Niet letten op het verhaal, de acteerprestaties, of wat dan ook. Maar gewoon verstand op nul, drinken en wat te snaaien erbij en genieten maar.
Dan is het echt een prima film met heerlijk geluid.

Heb me prima vermaakt moet ik zeggen!

Als ik dan toch nog iets mag klagen:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

alexander2

Quote from: Christiaan S on May 16, 2014, 01:34:35
Bespaarjullie allen de moeite.
Het is nog het beste te omschrijven als een b-actiefilm op RTL7. Mijn grootste probleem is dat uh ja, Godzilla nauwelijks voorkomt in de film. Je vond in Transformers 1 al dat ze weinig voorkwamen? Geloof me. Het kan NOG minder.
een 4 wat mij betreft. En dat is omdat ik mild ben omdat het lang geleden is dat ik een film (onderbouwd!) zo heb kunnen afkraken :D

Je hebt duidelijk geen verstand van films. ;D
Ik lees al 2 lovende reviews. ;)

Xstream

Quote from: skank1 on May 16, 2014, 11:56:17
Ik heb godzilla nog nooit gezien  :-[

Nu zaterdag eerste keer dus :)
Waarom dan niet gewoon beginnen met 't origineel in the meanwhile? Weet je een beetje waar 't vandaan komt en hoe de 1e film is gemaakt. Die 1e film was voor z'n tijd best revolutionair, meer dan deze nieuwe ooit zal zijn in ieder geval. Maargoed, inmiddels wel gedateerd natuurlijk.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

VlisChris

Quote from: alexander2 on May 16, 2014, 14:35:13
Je hebt duidelijk geen verstand van films. ;D
Ik lees al 2 lovende reviews. ;)

toen we de zaal uitliepen hadden ik en 4 anderen alleemaal slechte kritieken op de film.
dus "je hebt duidelijk geen verstand van films, het staat al 2-5 :P :D"

Nee, het is wel mooi om te sien zoals de 1 hem geweldig vind. En een ander het een erg middelmatige film vind ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Midcall

Quote from: Christiaan S on May 17, 2014, 21:46:47
toen we de zaal uitliepen hadden ik en 4 anderen alleemaal slechte kritieken op de film.
dus "je hebt duidelijk geen verstand van films, het staat al 2-5 :P :D"

Nee, het is wel mooi om te sien zoals de 1 hem geweldig vind. En een ander het een erg middelmatige film vind ;)
Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar  ;)

Van de bijna 35.000 voters op IMDB zijn er ongeveer 27.000 die de film een 7 of hoger geven en 4.000 die hem een 5 of lager geven.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

alexander2

Quote from: Christiaan S on May 17, 2014, 21:46:47
toen we de zaal uitliepen hadden ik en 4 anderen alleemaal slechte kritieken op de film.
dus "je hebt duidelijk geen verstand van films, het staat al 2-5 :P :D"

Nee, het is wel mooi om te sien zoals de 1 hem geweldig vind. En een ander het een erg middelmatige film vind ;)

Ik denk dat ik je wel kan begrijpen ik ben gek op spektakelfilms maar de laatste tijd is het slecht gesteld met de verhaallijnen en de knulligheid van die zogenaamde acteurs.
Het is allemaal zo onrealistisch en B film geworden, ben de laatste tijd enorm teleurgesteld in dit soort film vooral als je de trailer ziet vervolgens de film.
Tijdens de trailer denk ik vaak......wow laat maar komen en dan die deceptie. :D

skank1

Godzilla 2014

Goh.
Ik weet het niet goed.
Twijfel tussen 7 of 8
7 te laag, 8 misschien maar misschien net teveel

Qua beeld vond ik het echt ondermaats.. Geen idee hoe dat kwam? Het zag er zelfs niet HD uit. Ook soms erg onscherp, en weinig detail.
Qua geluid ook echt ondermaats. Ik ben er zeker van dat hij op bluray zowel qua beeld als geluid stukken beter is.
Het geluid zat echt helemaal vooraan, weinig surround gevoel. Enorm veel subgeweld (ik kijk er al naar uit) maar die kwam echt compleet van voor me.. ook niks van drukgevoel... Of ben ik teveel gewend thuis?
I dunno, vond het geluid ook erg mager.

Bijkomend dan dat ik me serieus ergerde aan de vele zakken chips in surround, ja die was er wel. :(

Het verhaal was ok , but nothing more.
Wel enkel prachtige scenes, en cgi was wel goed.

Ik kan eigenlijk niet met een andere godzilla vergelijken, want nooit ene gezien.

Als ik met volle punten moet kiezen, goh, geef dan maar een 8, maar kan na het bekijken van de bluray misschien nog veranderen.

2D gezien, geen idee of 3D beter is/was.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

squeek

Quote from: skank1 on May 18, 2014, 10:32:27
Godzilla 2014

Goh.
Ik weet het niet goed.
Twijfel tussen 7 of 8
7 te laag, 8 misschien maar misschien net teveel

Qua beeld vond ik het echt ondermaats.. Geen idee hoe dat kwam? Het zag er zelfs niet HD uit. Ook soms erg onscherp, en weinig detail.
Qua geluid ook echt ondermaats. Ik ben er zeker van dat hij op bluray zowel qua beeld als geluid stukken beter is.
Het geluid zat echt helemaal vooraan, weinig surround gevoel. Enorm veel subgeweld (ik kijk er al naar uit) maar die kwam echt compleet van voor me.. ook niks van drukgevoel... Of ben ik teveel gewend thuis?
I dunno, vond het geluid ook erg mager.

Bijkomend dan dat ik me serieus ergerde aan de vele zakken chips in surround, ja die was er wel. :(

Het verhaal was ok , but nothing more.
Wel enkel prachtige scenes, en cgi was wel goed.

Ik kan eigenlijk niet met een andere godzilla vergelijken, want nooit ene gezien.

Als ik met volle punten moet kiezen, goh, geef dan maar een 8, maar kan na het bekijken van de bluray misschien nog veranderen.

2D gezien, geen idee of 3D beter is/was.

Het valt me op dat jou 'reviews' altijd beginnen met beeld en geluid dat goed/slecht was, met een uitgebreide uitleg erover, en qua verhaal een lijntje neerpent.

Aan jou smaak te zien kwestie van spektakel films dan denk ik dat de roland emmerich versie van godzilla meer jou ding gaat zijn! Ik vond dat destijds een erg vette film, meer surround ga je je niet kunnen wensen denk ik want de actie is erg heftig, toch zeker voor die periode. De cgi is nu wel achterhaald natuurlijk dus daar zal je wat moeten naast kunnen kijken. Qua verhaal, tja, niet meer van verwachten dan anders. Maar hij kijkt erg lekker weg.

Grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Xstream

Quote from: skank1 on May 18, 2014, 10:32:27
Godzilla 2014

Goh.
Ik weet het niet goed.
Twijfel tussen 7 of 8
7 te laag, 8 misschien maar misschien net teveel

Qua beeld vond ik het echt ondermaats.. Geen idee hoe dat kwam? Het zag er zelfs niet HD uit. Ook soms erg onscherp, en weinig detail.
Qua geluid ook echt ondermaats. Ik ben er zeker van dat hij op bluray zowel qua beeld als geluid stukken beter is.
Het geluid zat echt helemaal vooraan, weinig surround gevoel. Enorm veel subgeweld (ik kijk er al naar uit) maar die kwam echt compleet van voor me.. ook niks van drukgevoel... Of ben ik teveel gewend thuis?
I dunno, vond het geluid ook erg mager.

Bijkomend dan dat ik me serieus ergerde aan de vele zakken chips in surround, ja die was er wel. :(

Het verhaal was ok , but nothing more.
Wel enkel prachtige scenes, en cgi was wel goed.

Ik kan eigenlijk niet met een andere godzilla vergelijken, want nooit ene gezien.

Als ik met volle punten moet kiezen, goh, geef dan maar een 8, maar kan na het bekijken van de bluray misschien nog veranderen.

2D gezien, geen idee of 3D beter is/was.
Op basis waarvan geef je 't nou een 8 eigenlijk? Voor 't slechte beeld en geluid? Of voor 't matige verhaal?
Dus een paar redelijke beelden en de CGI is genoeg voor een 8? ...
Dus een film die maar iets beter is, krijgt dan een 10. Wat krijgen films als The Matrix of Terminator 2 dan?

Echt een hele andere manier van film kijken heb jij :D Maargoed, ieder z'n ding.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Martijnst1990

Het lag dus niet aan mij dat ik de 8 niet helemaal snapte :D

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skank1

Quote from: squeek on May 18, 2014, 11:16:30
Het valt me op dat jou 'reviews' altijd beginnen met beeld en geluid dat goed/slecht was, met een uitgebreide uitleg erover, en qua verhaal een lijntje neerpent.

Aan jou smaak te zien kwestie van spektakel films dan denk ik dat de roland emmerich versie van godzilla meer jou ding gaat zijn! Ik vond dat destijds een erg vette film, meer surround ga je je niet kunnen wensen denk ik want de actie is erg heftig, toch zeker voor die periode. De cgi is nu wel achterhaald natuurlijk dus daar zal je wat moeten naast kunnen kijken. Qua verhaal, tja, niet meer van verwachten dan anders. Maar hij kijkt erg lekker weg.

Grtz

Maar es bekijken dan.
Ja van verhaal kan ik er niet zoveel over zeggen :p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: Xstream on May 18, 2014, 11:24:27
Op basis waarvan geef je 't nou een 8 eigenlijk? Voor 't slechte beeld en geluid? Of voor 't matige verhaal?
Dus een paar redelijke beelden en de CGI is genoeg voor een 8? ...
Dus een film die maar iets beter is, krijgt dan een 10. Wat krijgen films als The Matrix of Terminator 2 dan?

Echt een hele andere manier van film kijken heb jij :D Maargoed, ieder z'n ding.

Ik geef punten op mn gevoel af:)
terminator 2 en the matrix krijgen een 10 van me ;)

nee een paar  redelijke beelden en cgi is niet genoeg voor een 8

Ik vond de film ok.. met prachtige beelden , maar het beeld zelf was echt niet goed vond ik.
Het verhaal was ok, geluid ook mits dat het goed uit komt, wat op bluray zeker het geval zal zijn.

Ik had het misschien anders moeten verwoorden over beeld en geluid: beeld en geluid van de film was super maar het beeld en geluid van de filmzaal was echt niet goed. Beter zo?

Eigenlijk geef ik zelden punten onder de 5
ik werk meestal met 5 , 6 voor slechte films (onder de 5 voor hele slechte films maar die zie ik haast nooit) 7 voor een leuke film , 8 voor een goede film, 9 een hele goede film, 10 voor top gewoon :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

ProXius

Quote from: skank1 on May 18, 2014, 11:36:43
ik werk meestal met 5 , 6 voor slechte films (onder de 5 voor hele slechte films maar die zie ik haast nooit) 7 voor een leuke film , 8 voor een goede film, 9 een hele goede film, 10 voor top gewoon :)

Da's nou een systeem waar ik ook helemaal in mee kan gaan! Soms is iets gewoon vermakelijk,  zonder specifieke reden.  ;D En dat moet een bios toch zijn? Een leuk avondje uit, geen analyse van beeld en geluid. Okai, ook ik doe dat, is toch de hobby. :D Maar 'leuke avond' staat toch flink bovenaan. ;)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

alexander2

Zelfs als is beeld en geluid een dikke tien maar het is een shitfilm dan blijft het een shitfilm. :D
Wat heeft het voor zin om de hele tijd te roepen........wow wat een geluid en je irriteert je kapot aan de film?
Heb liever een goede film met dan maar minder geluid en beeld ach elk beeld is tegenwoordig goed daar zie ik weinig tot geen verschil meer in afgezien van de filters worden gebruikt/toegepast.

Xstream

Quote from: skank1 on May 18, 2014, 11:36:43
Ik geef punten op mn gevoel af:)
terminator 2 en the matrix krijgen een 10 van me ;)

nee een paar  redelijke beelden en cgi is niet genoeg voor een 8

Ik vond de film ok.. met prachtige beelden , maar het beeld zelf was echt niet goed vond ik.
Het verhaal was ok, geluid ook mits dat het goed uit komt, wat op bluray zeker het geval zal zijn.

Ik had het misschien anders moeten verwoorden over beeld en geluid: beeld en geluid van de film was super maar het beeld en geluid van de filmzaal was echt niet goed. Beter zo?

Eigenlijk geef ik zelden punten onder de 5
ik werk meestal met 5 , 6 voor slechte films (onder de 5 voor hele slechte films maar die zie ik haast nooit) 7 voor een leuke film , 8 voor een goede film, 9 een hele goede film, 10 voor top gewoon :)
Een stuk duidelijker :D Al waardeer je beeld en geluid wel wat hoog en imo zit er veel meer in een film dan de kwaliteit van beeld- en geluid.
Verder is een klotefilm gewoon een 1 bij mij, zoals dat hoort bij een 1 - 10 schaal :) Voor mensen die miljoenen verdienen, vaak voor niks bijzonders, hoef ik geen sympathie of verzachtende omstandigheden te creëren :)

Quote from: ProXius on May 18, 2014, 11:55:03
Da's nou een systeem waar ik ook helemaal in mee kan gaan! Soms is iets gewoon vermakelijk,  zonder specifieke reden.  ;D En dat moet een bios toch zijn? Een leuk avondje uit, geen analyse van beeld en geluid. Okai, ook ik doe dat, is toch de hobby. :D Maar 'leuke avond' staat toch flink bovenaan. ;)
Je spreekt jezelf zoveel tegen in een paar zinnen, dat ik daar ook niet echt uit kom.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

rattaplan

Weer zo'n film waarbij de verwachtingen, in ieder geval bij mij, te hoog blijken te zijn.
Leuk vermakelijk en zeker overall wel 7,5 als cijfer, maar het is geen top. Beeld en geluid is zeer goed. Het verhaal en de acteerprestaties voldoen niet helemaal aan de verwachtingen. Hiervoor zijn er teveel 'huh' momenten voor in de film. Voorbeeld hiervan is het edit werk tijdens de actiemomenten. Er gaat een gevecht beginnen, nou dan ga je er weer even voor zitten en pof we switchen weer over naar iets anders. En in de tussentijd zit je je af te vragen hoe/wat en waarom.


StefaanD

Quote from: Xstream on May 17, 2014, 14:06:35
Waarom dan niet gewoon beginnen met 't origineel in the meanwhile?

Denk niet dat skank het origineel uit 1954 gaat bekijken :D

squeek

De film doet het erg sterk wel aan de boxoffice. 194m wereldwijd in het openingsweekend alleen. Prijskaartje van de film was 160m en de sequel is reeds aangekondigd. Bronnen zijn empire en ign.com
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skank1

Quote from: StefaanD on May 20, 2014, 16:05:22
Denk niet dat skank het origineel uit 1954 gaat bekijken :D


;) nope
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

modde239


Erik

Best wel vermakelijk eigenlijk  ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

skank1

Angstaanjagend !  :clapping:
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

VlisChris

Qua screentijd heb ik nu alvast meer Godzilla gezien dan in de 2014 versie :angel:
Maar het blijft serieus vermakelijk, die oude ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.