Advies: Goede Noise Cancelling Koptelefoon

Started by Xstream, December 9, 2013, 23:09:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

Iemand een beetje op de hoogte van deze markt?

Ben normaal veel meer van de in-ears. Zeker als 't om portable gaat. Maar zat toch 's te kijken, met een mooie reis op komst, of zo'n schelpen koptelefoon ook niet wat is. Zeker in 't vliegtuig moet 't 't lawaai kunnen wegfilteren.
Gek genoeg kom ik, als 't puur om noise cancelling (NC) gaat, steeds uit op de Bose Quiet Comfort 15. Maar dat kan toch haast niet. Toch blijkt Bose 't op dit vlak als beste voor elkaar te hebben.
Alleen qua audio weergave is 't dan weer niet meer dan gemiddeld. Dus 't klinkt nog niet als de perfecte optie. Zeker niet voor 300 EU.

Andere opties die ik op de lijst heb, maar elk wat mankeren:
- PSB M4U 2, schijnt qua geluid top te zijn, NC is gemiddeld. Prijs is flink en qua design schijnen er wel wat issues mee te zijn m.b.t. duurzaamheid en draagcomfort.
- Sennheiser Momentum, lijkt momenteel een zeer valide optie te zijn, al is 't qua mobiliteit niet echt lekker en is NC niet meer dan gemiddeld. Geluid wel goed en design zeer cool.
- Kef M500, schijnt super te zijn, maar vrijwel geen NC, dus geen goede optie.
- B&W P7, geen noise cancelling, dus geen optie eigenlijk.
- Bose QC15 dus ...

Volgens mij kan ik de Sennheiser en QC wel in de MM of bij Saturn luisteren. Ga ik eerdaags maar 's doen. Dat is met de PSB wat lastig, die is vrij lastig te verkrijgen hier zo te zien. Alleen HiFiCorner heeft deze (online althans).

Nog andere opties die mee moeten in de overweging?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

garmtz

De Momentum en M500 hebben volgens mij geen noisr cancelling. Ik zou voor de nieuwe Bose QC20 gaan.


AbZ

Klipsch is hier nog niet genoemd.
Er is nog een topic over in de headfi sectie.

Xstream

#4
Hm, maar ik zit vooral naar die schelpen te kijken om 't geluid niet van "in" je oor te hebben, maar er wat verder af.
De QC20 zijn als ik 't lees niet direct een verbetering met wat ik heb (2 in-ears in de 300 - 400 EU range) als 't om geluidskwaliteit gaat.
Ook de niet vervangbare accu is niet echt fijn.

Maar wellicht toch eens bestellen en kijken of 't wat is ...  Jammer dat je 'm niet gewoon ergens kunt luisteren. Met in-ears vaak toch wat lastig.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

AbZ

Ik bedoelde dit topic   http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117725.25
waar de qc15 ook werd aangeraden, maar toen was de qc20 er nog niet.

Xstream

#6
Thanks. Klinkt toch niet echt als een verbetering. Dan blijf ik liever bij m'n passieve in-ear oplossing. Had ook wel verwacht dat ze met NC inmiddels wel wat verder waren.
De Shure SE535's die ik heb sluiten ook vrijwel geheel af. M'n Phonak Audeo PFE-232's hebben echt een stuk mooier geluid, maar dan weer iets minder isolatie.
Zie niet echt een voordeel om voor die (inferieure) Bose QC20 te gaan.

Dan investeer ik nog liever in nog een setje goede in-ears die vollop op isolatie gericht zijn voor in 't vliegtuig.
Beter nog, ik denk dat ik eens ga kijken naar custom oordoppen. Kan ook nog een berg schelen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

garmtz

Ik denk dat custom molds dan nog wel de allerbeste oplossing zijn ja...

rovinggecko

Gebruikte vroeger ook noise cancelling, maar zweer nu bij de shure in ear monitors. Die sluiten goed af en hebben, zeker als je muziek op zet een zeer goede werking.
Heel klein om mee te nemen en geen noise cancelling slis oid.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xstream

Morgen een afspraak voor een custom sleeve maken. Ben benieuwd :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

yulunga

Akg heeft er ook eentje. De nc 495 als ik niet vergis. Ik heb hem zelf en al verschillende vluchten gebruikt. Bevalt goed maar ik moet wel toegeven dat hij op de langere vluchten (6+ uur) wat ongemakkelijk strak zit.

Martinus

Ik kan je uit ervaring vertellen dat de qc15 echt helemaal top zijn. Ze hebben ze ook nog van beats audio. Beter geluid minder nc. Goed, waar koop je ze nu echt voor? In een vliegtuig kan je wel zitten met je 500 euro koptelefoon het vliegtuig bromt er dan doorheen, kansloos. Kies je werkelijk voor voor nc is de bose de beste. Kies je ook voor goed geluid is je vraag gewoon moeilijk.
Btw, de bose creert een soorf vacuum, las je daar niet tegen kan.... Ff opletten bij je luistersessie, je merkt het als je hem aan zet.
............

AbZ

#12
Naast zeer positieve reviews over de 495 lees ik ook gebruikerservaringen dat hij makkelijk breekt. 
Heel mooi gebouwd maar op een gevoelig punt is de verbinding plastic  :-\

Dat een koptelefoon na een paar uur minder lekker zit vind ik niet zo raar.
Een on-ear moet ook wel enige druk geven om te 'sluiten' voor de NC.

Kwabbernoot

Ik heb zelf de QC15. Bevalt perfect en de noise canceling is erg goed. Wat je ook nog kunt doen is de bose alleen als NC gebruiken en daaronder de oude vertrouwde oordopjes. Werkt ook erg goed.

Groeten...

Charlemagne

Quote from: garmtz on December 10, 2013, 09:34:39
De Momentum en M500 hebben volgens mij geen noisr cancelling. Ik zou voor de nieuwe Bose QC20 gaan.

De Bose QC20 is getest in het oktober nummer van Stereoplay.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

AbZ

Quote from: Charlemagne on December 15, 2013, 23:37:49
De Bose QC20 is getest in het oktober nummer van Stereoplay.
Na so was  :eh:
Zijn ze nog aan een conclusie toegekomen?

Xstream

#16
Quote from: Martinus on December 15, 2013, 21:26:12
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de qc15 echt helemaal top zijn. Ze hebben ze ook nog van beats audio. Beter geluid minder nc. Goed, waar koop je ze nu echt voor? In een vliegtuig kan je wel zitten met je 500 euro koptelefoon het vliegtuig bromt er dan doorheen, kansloos. Kies je werkelijk voor voor nc is de bose de beste. Kies je ook voor goed geluid is je vraag gewoon moeilijk.
Btw, de bose creert een soorf vacuum, las je daar niet tegen kan.... Ff opletten bij je luistersessie, je merkt het als je hem aan zet.
Heb de QC15 geluisterd, het vacuum is wat vreemd eerst, maar kan ik denk wel aan wennen, maar 't geluid is echt wel een (paar) klasse minder als m'n andere dopjes. Dan gebruik ik liever de Sure SE535, wat niet m'n favo koptelefoon is, maar wel een stuk beter als de Bose weet ik nu, met bovendien passieve NC, voelt ook prettiger.

Verder is je redenering denk op jou gebaseerd, want ik heb er niet zoveel aan. Ik gebruik m'n in-ears bijna dagelijks, anders zou ik er niet zoveel in investeren uiteraard. M'n vraag is volgens mij ook niet zo moeilijk. Was gewoon benieuwd hoe 't met de actieve NC zat, nieuwsgierig of er ontwikkeling was op dat vlak. Afgezien van de Bose prestaties die 't qua NC goed voor elkaar heeft, is dat bij de concurrentie nog behoorlijk matig blijkt nu.

Een combinatie met echt goed geluid icm goede actieve NC is er dus nog niet. Prima. Niks moeilijks aan. Gaan we gewoon voor een passieve NC optie.
Ik haal vrijdag m'n maatdopjes op, dus dan zullen we merken hoe dat gaat. Als m'n Phonak's dan minstens net zo goed NC-en als de Shure's ben ik een gelukkig mens :D

Zal tzt m'n ervaring wel even delen.

Quote from: Kwabbernoot on December 15, 2013, 21:35:52
Ik heb zelf de QC15. Bevalt perfect en de noise canceling is erg goed. Wat je ook nog kunt doen is de bose alleen als NC gebruiken en daaronder de oude vertrouwde oordopjes. Werkt ook erg goed.

Groeten...
Ghe, dat is wel een leuke oplossing. Zo had ik 't nog niet gezien. Ga ik zeker overwegen als de maatwerk dopjes tegenvallen :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub