10.2 GBPS hmdi = 3D ?

Started by clicquot, December 13, 2013, 12:05:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clicquot

Hi guys,

Vraagje, is elke 10.2 Gbps kabel een hdmi 3D compatibele kabel??? De kabel van blu ray naar projector geedft 3D door. Als ik via de AV ga (hdmi out van AV onkyo 709 - 3D compatibel naa rprojector) heb ik geen 3D beeld en zegt de pio blu ray speler (LX55) dat hij geen 3D scherm kan vinden. Ik had hier nog een hdmi liggen nieuw in de doos, maar stond nergens op 1.4 ofzo... wel 10.2 Gbps.
Any ideas? Ga ik straks nog even een 3d kabel halen dan...
thx!

hdnoob

10.2 GBPS zou moeten werken. Staat er misschien 'high speed'  op de doos? dan werkt ie zeker.


THX-UltraII

Er is (nagenoeg) nog geen 18gbps hardware dus met een 10.2gbps kabel kun je alles afspelen dat er te krijgen is.

clicquot

yup dat stond er op, maar blijkt niet te werken - misschien gewoon stuk? De kabel die wel werkt gaat tot 2160p/4K. Net een andere opgepikt, een 12.3Gbps van samsung, ze hadden niets anders... vanavond eens proberen.
Of zouden ALLE hdmi's op de AV 1.4 moeten zijn, kan ik me niet goed inbeelden, but u never know natuurlijk... >:(

evilniek

#4
1.4 Hdmi kabels BESTAAN NIET! High-speed moet gewoon werken, ik denk dat er wat anders aan de hand is, je kabels verdenk ik niet tenzij je een hele crappy kabel hebt. (Wat is de lengte van de kabel? Merk?.) Handshake probleem misschien.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

clicquot

moet je niet voor ROEPEN... dus 1.3/1.3a/1.4/1.4a is allemaal bullshit? 10.2 vs 12.3 Gbps is geen verschil en 4096x2160p werkt ook op een 1.3 ?
Ik las misschien dat het de instelling rihd kon zijn die niet geactieveerd staat. Zal ik tonite allemaal es uitproberen. Dank alvast voor de feedback he mannen.

home@the movies

Quote from: clicquot on December 13, 2013, 15:38:29
moet je niet voor ROEPEN... dus 1.3/1.3a/1.4/1.4a is allemaal bullshit? 10.2 vs 12.3 Gbps is geen verschil en 4096x2160p werkt ook op een 1.3 ?
Ik las misschien dat het de instelling rihd kon zijn die niet geactieveerd staat. Zal ik tonite allemaal es uitproberen. Dank alvast voor de feedback he mannen.

Gewoon even ter aanvulling een post van mij van enige tijd geleden

QuoteLaat je aub niet gek maken door alle verhalen over HDMI 1.3 1.3A 1.4 enz, officieel mogen deze benamingen zelfs niet worden gebruikt.
Alle handelaars en fabrikanten hebben een hele poos geleden een mail ontvangen van de HDMI organisation waarin de verschillenden soorten met hun respectievelijke benamingen worden beschreven, en waarin duidelijk wordt gemaakt dat dit de enige juiste manier is.
Als je kabel geen voorhistorische ouderdom heeft en dus niet eentje is uit de eerste categorie (meestal de kabels van 10 of 20 euro  ;D) dan is de kans zeer groot dat die het gewoon perfect doet met 3D, testen is hier de boodschap

http://www.hdmi.org/index.aspx

De HDMI benamingen zijn als volgt

Standard HDMI
Standard HDMI with ethernet
Standard automotive HDMI
High speed HDMI
High speed HDMI with eternet

Dit zijn de enige juiste benamingen die op de verpakkingen mogen staan en door de HDMI organisation zijn benoemd.
Version numbers such as HDMI 1.3 and HDMI 1.4a are primarily of interest to manufacturers, and not very relevant to the consumer. Instead, it is recommended that you focus on the specific features and capabilities of the product you're buying, and not worry about which HDMI version is supported. Keep in mind that every HDMI version is backward-compatible with all previous versions, so you can be assured that any new equipment you buy will always deliver the highest level of quality that your existing equipment supports.

Choosing the Right HDMI Cable
When it comes to selecting a cable, the HDMI version number is never relevant. There is no such thing as a "Version 1.4 cable" or "HDMI 1.3 cable" - these terms are solely the creation of manufacturers' marketing efforts. Cables are instead rated by their performance capabilities. There are five HDMI cable types to choose from:

Standard HDMI Cable - Designed to handle most home applications, the Standard HDMI Cable can reliably transmit 1080i or 720p video plus surround audio.
Standard HDMI Cable with Ethernet - Same baseline performance as the Standard HDMI Cable, plus a dedicated Ethernet channel for Internet connection sharing and device networking.
Standard Automotive HDMI Cable - Designed for internal cabling of motor vehicles equipped with onboard HD video systems.
High Speed HDMI Cable - Designed to handle video resolutions of 1080p and beyond, including advanced display technologies like 3D and 4K.
High Speed HDMI Cable with Ethernet - Same baseline performance as the High Speed HDMI cable, plus a dedicated Ethernet channel for Internet connection sharing and device networking.

Gr
Werner

clicquot

dank voor de toelichting, nog even ter info: vervangen door een 12.3 en werkte onmiddellijk... misschien iets mis met de 10.2 maar kwam netjes uit de doos en gewoon BD's spelen wel af daarop, dus ja, i dunnow