OS X 10.8.5 gaat telkens in sluimerstand

Started by alexander2, December 8, 2013, 14:31:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexander2

Ik heb een probleem met de new I mac met OS X 10.8.5. hij gaat na verloop van tijd telkens in de sluimerstand met als gevolg dat ik mijn netwerkverbinding kwijt raak?
Vroeger had je meer mogelijkheden in de energiestand maar die is nu wel erg summier geworden:



Met welke instellingen zou de Mac nooit meer in de sluimerstand komen?
Ik heb het beeldscherm wel is op nooit gezet maar dan nog valt na verloop van tijd mijn netwerkverbinding uit zelfs als die met een download bezig is?

weust

Alleen je beeldscherm is natuurlijk wat anders dan het hele systeem ;)
Je mist inderdaad wel iets als ik je screenshot zo bekijk.

Is het account waar je dit mee doet wel een systeembeheerder account?
Lijkt er van niet namelijk.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

alexander2

#2
Quote from: weust on December  8, 2013, 14:40:37
Alleen je beeldscherm is natuurlijk wat anders dan het hele systeem ;)
Je mist inderdaad wel iets als ik je screenshot zo bekijk.

Is het account waar je dit mee doet wel een systeembeheerder account?
Lijkt er van niet namelijk.

Daar zit ik toch in?


ik heb even rondgekeken en het blijkt dat mijn OS X versie maar 1 mogelijkheid heeft?
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1653886


Ben hiervoor ook naar de Apple store gegaan waar ik hem heb gekocht ( kan je beter niet doen ) en de verkoper zei dat de OS X 10.8.5. enkel deze instellingen heeft.

Ik begrijp wat je bedoelt mijn andere Mac had deze instelling:

weust

Ik draai hier 10.7.5 op een Mac Mini en 10.9 op mijn Mac Pro.
Kan het dus niet zelf meer nakijken.

In 10.9 zit het zeker wel in, dus waarom upgrade je niet?
Het is toch gratis.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

alexander2

Quote from: weust on December  8, 2013, 15:19:31
Ik draai hier 10.7.5 op een Mac Mini en 10.9 op mijn Mac Pro.
Kan het dus niet zelf meer nakijken.

In 10.9 zit het zeker wel in, dus waarom upgrade je niet?
Het is toch gratis.

Weet je dit wel zeker?
Ik heb de update uitgevoerd maar het zijn nog steeds dezelfde settings?

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

alexander2

#6
Vreemd dit alles ik heb nu dit scherm zonder hangslotje?




Nosferatu

Quote from: weust on December  8, 2013, 15:19:31
Ik draai hier 10.7.5 op een Mac Mini en 10.9 op mijn Mac Pro.
Kan het dus niet zelf meer nakijken.

In 10.9 zit het zeker wel in, dus waarom upgrade je niet?
Het is toch gratis.
Quote from: alexander2 on December  8, 2013, 16:43:55
Weet je dit wel zeker?
Ik heb de update uitgevoerd maar het zijn nog steeds dezelfde settings?
Als je de update die weust bedoelt hebt uitgevoerd dan heb je nu OS X 10.9 (Mavericks) maar als ik jou goed begrijp draai je nog steeds 10.8. (Mountain Lion).
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

weust

Ik zat al te twijfelen. Zal zo wel even een screenshot maken ter bewijs ende vermaak.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

alexander2

Quote from: Nosferatu on December  8, 2013, 17:45:48
Als je de update die weust bedoelt hebt uitgevoerd dan heb je nu OS X 10.9 (Mavericks) maar als ik jou goed begrijp draai je nog steeds 10.8. (Mountain Lion).

Nee nadat Weust mij attendeerde op 10.9 heb ik de update uitgevoerd.


weust

#10
Bij deze. Overigens, de mijne is als update, niet als nieuwe installatie.
(Ja, het is een oudje. Mac Pro Early-2008 model)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

alexander2

Quote from: weust on December  8, 2013, 17:54:10
Bij deze. Overigens, de mijne is als update, niet als nieuwe installatie.
(Ja, het is een oudje. Mac Pro Early-2008 model)

Bedankt ik heb geen idee wat ik verkeerd doe.
Zit er een verschil in de USA Mavericks en de Nederlandse?

weust

Niks. Puur taal instelling. Heb een pest hekel aan Nederlandstalige software.
En het is British UK. Het fatsoenlijke Engels.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Nosferatu

Quote from: alexander2 on December  8, 2013, 17:52:56
Nee nadat Weust mij attendeerde op 10.9 heb ik de update uitgevoerd.


O.K. !  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

alexander2

Quote from: weust on December  8, 2013, 18:43:37
Niks. Puur taal instelling. Heb een pest hekel aan Nederlandstalige software.
En het is British UK. Het fatsoenlijke Engels.


Als ik zoek dan kom ik bijvoorbeeld dit soort berichten tegen :

http://apple.stackexchange.com/questions/94237/how-do-i-stop-my-2013-macbook-air-from-putting-the-computer-to-sleep


Laatste poging dan maar jij opperde iets van  systeembeheerder account, hoe kan ik zien of ik daar in zit?
Ik heb maar 1 account met mijn naam die is aangeduid als beheerder, dat is toch de systeembeheerder account?

Bedankt voor het meedenken en waarschijnlijk het leedvermaak. :D

weust

Die link verwijst naar een zelfde probleem in een oudere versie van het OS.
Dat zegt dus niet zoveel helaas, zonder in details te gaan.

https://developer.apple.com/library/mac/documentation/Darwin/Reference/ManPages/man1/pmset.1.html
Hier staat een commando:
pmset -a displaysleep 10 disksleep 10 sleep 30 womp 1
Deze stelt de standaard waarden in voor Power Management (stroom beheer, Energiebeheer).

Je bent idd beheerder met jouw account, maar waarom je niet alles ziet weet ik niet.
Als je niet helemaal opnieuw wilt beginnen met een verse installatie van het OS, dan zou ik wat gaan knooien met het pmset commando.
De regel die hier boven staat is dan simpel aan te passen naar wat jij wilt.

En houd er rekening mee dat je het commando uitvoert in de Terminal, en met "sudo" er voor.
Het wachtwoord waar om gevraagd word is dat wat je ook gebruikt bij het installateur van bepaalde software en updates.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

abbcdcg

#16
De opmerking van de verkoper gaat dus niet op....

alexander2

#17
Volgens mij kan deze Mac niet meer in de gehele sluimerstand, zou dat mogelijk zijn?
Iets met processor en/of Fusiondrive?
Ga Apple morgen maar is bellen.

Weust bedankt maar ik ga niet in de terminal iets doen omdat ik niet zeker weet of dit zo hoort.

Edit:

Nu weet ik het zeker deze optie zit er niet meer op.



https://discussions.apple.com/thread/5460434

dennism

Wat een onzin trouwens om die setting te verwijderen, ik heb ook een Haswell CPU en deze is onder windows / met een PC UEFI Bios nog steeds volledig controleerbaar via powermanagement. dat ie extra zuinige C-states heeft t.o.v. eerdere intel CPU's klopt inderdaad uit die post. Maar dat de CPU niet meer te controleren is, is iig hardwarematig niet zo.

alexander2

Vandaag met Apple support gebeld hierover en het was een wonderlijk gesprek.
Na enige tijd kreeg ik de 2e lijn een Senior Advisor om precies te zijn en deze begreep niet dat Apple deze functie heeft ingebouwd en was zeer verbaasd.
Hij adviseerde OS X opnieuw te installeren omdat hij in eerste instantie dacht aan een software fout en gaf mij zijn e mail adres omdat hij niet verwachtte dat het hiermee opgelost zou worden maar hij wilde het geheel uitsluiten.
Ik heb opnieuw geïnstalleerd helaas het is dus echt een Haswell processor ding om de Mac in sleep te krijgen zelfs al zijn er processen gaande?
Dit bevreemde hem en hij heeft de zaak doorgeschoven naar de techneuten en heeft mij gegarandeerd dat er een oplossing komt.
Afijn we wachten af.

Ik heb van iemand een tip gekregen om via terminal het commando caffeinate in te voeren en als ik de Mac wel in sleep wil dan toets ik Ctrl-C en caffeinate  gaat uit.

Ik wacht eerst even Apple support af.

weust

Heel bijzonder. Had ook wel verwacht dat ik er al iets over gelezen had...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xstream

Mooi is dat he. Verbaasd spelen terwijl duizenden dit probleem hebben. De oplossing is dan altijd, installeer maar opnieuw. Een concrete gerichte oplossing heb ik ze nog nooit horen geven.
Ik weet niet wat ik erger vind. De totale onwetendheid, of dat ze 't wel weten maar die rol gewoon bewust spelen.

Zelfde verhaal met "de VPN bug" wat ze na 2 maanden nog niet gefixed hebben. In mijn geval vertikken ze 't zelfs om ook maar te reageren op support. Als je dan belt dan krijg je dus zo'n verbaasde pipo aan de lijn die er geen idee van heeft. En communiceren dat 't aangepakt wordt? Nee hoor, dat mag je zelf lekker uitzoeken. Dan lees je dus dat de nieuwe OSX update dit probleem gaat fixen. Denk je, pfew, maar dan blijkt dat 't 't probleem niet eens oplost. Kan nog komen natuurlijk, maar de manier waarop 't bij Apple tegenwoordig gaat is ronduit amateuristisch.

En dan loop je dus ook direct tegen een muur aan. Moet je 2 A4'tjes command line in gaan tikken om openVPN enzo te installeren. Dat soort oplossingen, die zij overigens niet geven, en net zo vaak ook een veel groter probleem creëren, waardoor je wat sceptisch blijft om die stappen te nemen.

Een winkel hoef je al helemaal niet meer in te lopen. Veel verder dan je een cover aansmeren, terwijl je met een probleem komt wat ze niet op willen/kunnen lossen, kom je vaak niet.

Maargoed, stukje persoonlijke frustratie. Krijgen ze de laatste tijd heel goed voor elkaar daar bij Apple.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

alexander2

Quote from: Xstream on December  9, 2013, 22:25:26
Mooi is dat he. Verbaasd spelen terwijl duizenden dit probleem hebben. De oplossing is dan altijd, installeer maar opnieuw. Een concrete gerichte oplossing heb ik ze nog nooit horen geven.
Ik weet niet wat ik erger vind. De totale onwetendheid, of dat ze 't wel weten maar die rol gewoon bewust spelen.

Zelfde verhaal met "de VPN bug" wat ze na 2 maanden nog niet gefixed hebben. In mijn geval vertikken ze 't zelfs om ook maar te reageren op support. Als je dan belt dan krijg je dus zo'n verbaasde pipo aan de lijn die er geen idee van heeft. En communiceren dat 't aangepakt wordt? Nee hoor, dat mag je zelf lekker uitzoeken. Dan lees je dus dat de nieuwe OSX update dit probleem gaat fixen. Denk je, pfew, maar dan blijkt dat 't 't probleem niet eens oplost. Kan nog komen natuurlijk, maar de manier waarop 't bij Apple tegenwoordig gaat is ronduit amateuristisch.

En dan loop je dus ook direct tegen een muur aan. Moet je 2 A4'tjes command line in gaan tikken om openVPN enzo te installeren. Dat soort oplossingen, die zij overigens niet geven, en net zo vaak ook een veel groter probleem creëren, waardoor je wat sceptisch blijft om die stappen te nemen.

Een winkel hoef je al helemaal niet meer in te lopen. Veel verder dan je een cover aansmeren, terwijl je met een probleem komt wat ze niet op willen/kunnen lossen, kom je vaak niet.

Maargoed, stukje persoonlijke frustratie. Krijgen ze de laatste tijd heel goed voor elkaar daar bij Apple.

ik hou mijn bloeddruk graag laag  :D maar je hebt een punt.
Apple is de laatste tijd erg veranderd zelfs de winkels die altijd een sekte gevoel gaven is niet meer.
Maar toch vind ik het merkwaardig dat er in Nederland zo weinig over wordt geschreven of zijn er niet zoveel IMacs meer verkocht?

dennism

deze modellen zijn nog vrij nieuw, en ik verwacht dat de gemiddelde mac/pc gebruiker er ook geen last van heeft.

alexander2

Quote from: dennism on December  9, 2013, 22:42:55
deze modellen zijn nog vrij nieuw, en ik verwacht dat de gemiddelde mac/pc gebruiker er ook geen last van heeft.

Eindelijk een bevestiging dat ik geen gemiddelde Nederlander ben.
Kerstmis kaart voor dennism. :D