Foto's direct op muur plakken

Started by Erik, December 7, 2013, 16:33:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ik heb hier nog een mooie muur en flink wat foto's tien vierkante meter. OK muur is eigenlijk helemaal niet mooi div. lagen behang die ophouden waar ooit kast heeft gestaan.
Even wit latexen heeft niet het beoogde resultaat gehad. Nu dacht zou ik zal ik eens die foto's direct op muur plakken met behanglijm. Meteen hobby in beeld en geen lelijke muur. Vriendin plakt ook wel veel aan muur op school maar dat dondert er allemaal weer af na paar maanden zegt ze vandaar dat ik dacht aan behanglijm. Lekker goedkoop ook en makkelijk opsmeerbaar.
Iemand dit al eens geprobeerd?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BernHardN

Je kan een foto als behang laten maken zo groot als je wil!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

ProXius

#2
Ik heb grote A0 posters laten drukken en die met simpele Tesa PowerStrips (http://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/tape-lijm/dubbelzijdig-tape/tesa-powerstrips-large-10-stuks/0311704.html) op multiplex platen geplakt... Die platen vervolgens met spijkers in de muur geslagen.  8) Misschien is het een idee om ook met platen hout te werken, maar die bijvoorbeeld te schroeven. op die manier kan je af en toe nog wisselen van plek c.q. 'modules' met foto's! De foto's kan je dan gewoon plakken met willekeurige lijm, aangezien hout vaak een stuk makkelijker hecht dan op de muur direct.

Op de foto lijkt het alsof de platen een stukkie van de muur af komen en dat kan kloppen, toen zaten ze met dubbelzijdig tape vast, later dus pas met spijkers. ;)

- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Erik

Quote from: BernHardN on December  7, 2013, 20:33:40
Je kan een foto als behang laten maken zo groot als je wil!
Zou een idee zijn ware het niet dat het de bedoeling is dat er steeds meer foto's bijkomen en op een moment als de muur op is over de oude heen gaan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: ProXius on December  7, 2013, 20:54:52
Ik heb grote A0 posters laten drukken en die met simpele Tesa PowerStrips (http://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/tape-lijm/dubbelzijdig-tape/tesa-powerstrips-large-10-stuks/0311704.html) op multiplex platen geplakt... Die platen vervolgens met spijkers in de muur geslagen.  8) Misschien is het een idee om ook met platen hout te werken, maar die bijvoorbeeld te schroeven. op die manier kan je af en toe nog wisselen van plek c.q. 'modules' met foto's! De foto's kan je dan gewoon plakken met willekeurige lijm, aangezien hout vaak een stuk makkelijker hecht dan op de muur direct.
Ten eerste wat een waanzinnige foto op je muur ziet er echt mooi uit zo, heel netjes gedaan!

Ik heb zelf alleen heel veel kleine foto's 15x20cm (de oude) en 15x23cm (de nieuwe) en die voorraad groeit elke week.
Houten platen heb ik ook aan gedacht of gips kon je de platen achteraf weghalen, maar over 5,5 x 3m werd al gauw 120 euro als onderlaag dus dacht he kan ik het niet beter meteen op de muur plakken. Scheelt weer geld als het behang het tenminste houdt :D
Maar misschien moet ik dan toch een aan hout gaan denken dempt meteen ook wat geluid.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

KILLorBE

Waarom gebruik je geen hardboard als ondergrond? Ben je voor een euro of 40 klaar, alleen nog wat lijm (paar busjes 3M Super 77) of fotohoekjes?
Als je wilt dat het ook nog dempt dan zou je aan zachtboard kunnen denken, is wel duurder (euro of 100) en lijmen is lastiger*, maar dan kun je ook met punaises werken.

*= zachtboard zuigt nogal, maar misschien kun je dat verhelpen met wat latex of behanglijm (Behanglijm kan ik wel testen op een stukje zachtboard).
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Hanky Panky

Let op dat veel hout en houtachtigen krom kunnen trekken op den duur als je ze eenzijdig 'nat' behandeld. Dat voorkom je door de achterkant bijv. in de grondverf te zetten.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000