USB ingang

Started by iLeo, December 6, 2013, 19:34:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iLeo

In de handleiding staat dat het mogelijk is om 'muziekbestanden van de PC of een ander digitaal medium via de USB-aansluiting af te spelen'. Mijn vraag: als ik een USB-stick met een FLAC- of MP3-bestand in de USB poort steek, ga ik dan ook wat horen?

edgnoj

Over wat voor apparaat heb je het nu?
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Staaled

Nee.
De ingang is mini-USB.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

DC is in zoverre een USB-dac dat je er een computer op moet aansluiten.
Alleen dan kun je selecteren en afspelen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Het is idd geen USB host maar een USB device van class 01h = geluidsdinges.

R0N

Quote from: iLeo on December  6, 2013, 19:34:03
In de handleiding staat dat het mogelijk is om 'muziekbestanden van de PC of een ander digitaal medium via de USB-aansluiting af te spelen'. Mijn vraag: als ik een USB-stick met een FLAC- of MP3-bestand in de USB poort steek, ga ik dan ook wat horen?

Antwoord is al gegeven, maar ik zal het ook nog doen (officieel).
Ik heb de indruk dat je nog niet over de AM20DC beschikt, anders had je gezien dat een usb-stick niet past.......
Het is een USB-ingang, dus je moet wel een apparaat hebben die de muziek actief aanbiedt, zoals een PC (meestal).
Gebruik je mediaspeler van de PC en kies op de PC de Anti-mode als uitgangskanaal (zie handleiding).
Het signaal wordt in de AM20DC gebufferd en op de eigen klok (en trouwens ook eigen voedingspanning) verwerkt.

Met de afstandsbediening van de Anti-mode kun je volgende nummer, vorige nummer, pauze en spelen van je mediaspeler bedienen. En het volume natuurlijk. Erg handig.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

iLeo

Ja, ik heb een AM20DC. Ik wil liever geen PC aan mijn installatie hangen, vandaar dat ik hoopte dat een andere bron ook zou werken. Dat het een mini-USB is, had me nog niet eens gerealiseerd.
Dank voor de snelle antwoorden.

iLeo

Dat brengt me op de volgende vraag: ik kan mijn USB stickjes natuurlijk via een streamer (zoals de Denon DNP720AE) afspelen op de SPDIF ingang (en de DACs) van de Anti-Mode. Maar wat gebeurt er als ik een 24 bit/196 kHz bestand afspeel? Sampelt de Anti-Mode dat terug of blijft het stil?

R0N

Quote from: iLeo on December 11, 2013, 21:54:17
Dat brengt me op de volgende vraag: ik kan mijn USB stickjes natuurlijk via een streamer (zoals de Denon DNP720AE) afspelen op de SPDIF ingang (en de DACs) van de Anti-Mode. Maar wat gebeurt er als ik een 24 bit/196 kHz bestand afspeel? Sampelt de Anti-Mode dat terug of blijft het stil?

De Toslink werkt tot 24bit/96kHz. Alles daarboven gaat niet werken.
Gebruik dan de DAC van de Denon en stuur het signaal analoog naar de Anti-Mode.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

ll0ll

Vraagje: werkt de USB audio ingang hetzelfde als de toslink ingang?
Ik bedoel, als ik een digitale stream vanaf mn NAS via een thin client naar de USB van de antimode stuur, wordt er dan nog steeds gebruik gemaakt van de ingestelde profielen en jitter killer functie van de antimode?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

R0N

Quote from: ll0ll on May  4, 2016, 10:56:04
Vraagje: werkt de USB audio ingang hetzelfde als de toslink ingang?
Ik bedoel, als ik een digitale stream vanaf mn NAS via een thin client naar de USB van de antimode stuur, wordt er dan nog steeds gebruik gemaakt van de ingestelde profielen en jitter killer functie van de antimode?

JA, onafhankelijk van de ingang wordt er gebruik gemaakt van alle faciliteiten van de AM.
Voordeel van een digitale ingang is dat er geen AD conversie hoeft plaats te vinden.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

ll0ll

Quote from: R0N on May  4, 2016, 12:54:06
JA, onafhankelijk van de ingang wordt er gebruik gemaakt van alle faciliteiten van de AM.
Voordeel van een digitale ingang is dat er geen AD conversie hoeft plaats te vinden.

ron

Thx. :)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

iLeo

Quote from: R0N on December  6, 2013, 21:43:13
Het is een USB-ingang, dus je moet wel een apparaat hebben die de muziek actief aanbiedt, zoals een PC (meestal).

Met de afstandsbediening van de Anti-mode kun je volgende nummer, vorige nummer, pauze en spelen van je mediaspeler bedienen. En het volume natuurlijk. Erg handig.

ron

Inderdaad. Het duurde even, maar ik moest eerst m'n muziek digitaliseren en op een oude W7 notebook zetten. Nu is het zo ver en speelt jRiver alles via USB naar de AM2.0. Werkt prima.
Hoe ik met de AM afstandsbediening ook jRiver bedien is me nog niet helemaal duidelijk, maar is ook niet zo belangrijk.

Deze vraag misschien wel: ik kan in jRiver kiezen uit WASAPI, Kernel Streaming en Direct Sound om de muziekfiles naar de AM te sturen. Voordat ik nou dagen verpruts met nutteloos experimenteren: zijn er geluidstechnisch verschillen? Heb jij daar ervaringen mee?

Groet,
Leo

R0N

Hoi,
Ik zou kiezen voor wasapi. Werkt goed zonder tussenkomst van Windows.

Over hoe je met USB ook afspeler bedient, staat in de handleiding. Het kan zijn dat niet iedere afspeler wordt ondersteund (of v.v.).
Ik heb weinig ervaring met jRiver.

Succes.
ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

iLeo

Alles wat werkt buiten Windows om, is goed. Wasapi it is then.
Dank je, Ron.

Lion of Judah

Ik heb JRiver op ASIO staan maar hoor zo 1, 2, 3 geen verschil met Wasapi.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

iLeo

Het gekke is dat jRiver op mijn andere PC en DAC wel ASIO aanbiedt op de USB verbinding. Maar kennelijk dus niet in combinatie met de AM.
Het zal wel niet veel uitmaken, maar het viel me op.