30.000+ foto's uitzoeken op kwaliteit, welke software is handig?

Started by Ejorne, December 5, 2013, 16:10:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Ik heb een verzameling foto's door de jaren heen in mappen geplaatst. Op jaar en daarbinnen op maand-dag mappen.

Nu is dat in principe mooi geordend voor mij. En dat wil ik het liefst zo houden. Maar het zijn meer dan 30.000 foto's waarvan het overgrote deel weg zou kunnen. Omdat de foto niet mooi is en/of omdat er veel 'dubbele' tussen zitten.

Ik zou graag een software pakketje gebruiken die alle foto's in 1 stap door kan tonen en de foto's die ik weg wil gooien met 1 druk op de knop kan verwijderen. (ik zal dit gaan doen op basis van een kopie van de gehele bak foto's dus mocht ik per ongeluk een foto wegknikkeren die ik toch wil houden kan ik die terugpakken uit de originele map.)

Maar ik heb gezocht naar een software pakketje die dit op deze manier kan maar ik kom niet echt tot een optie. Wie weet waarmee ik dit makkelijk doen kan. Of wie weet een manier die nog veel makkelijker is dan ik nu voor ogen heb?

VlisChris

Adobe Bridge.

Zoeken op .jpeg of .jpg in een bepaalde map (kan ook je hele harde schijf zijn), en als je een foto tegenkomt die je niet wilt houden even ctrl +5 indrukken. Dan kun je daarna je gehele selectie in 1 klik verwijderen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Ejorne

Quote from: Christiaan S on December  5, 2013, 17:41:51
Adobe Bridge.

Zoeken op .jpeg of .jpg in een bepaalde map (kan ook je hele harde schijf zijn), en als je een foto tegenkomt die je niet wilt houden even ctrl +5 indrukken. Dan kun je daarna je gehele selectie in 1 klik verwijderen.

Zat bridge ook al in het cs3 pakket?
Ik kan wel een laptop van de zak meenemen met cs3.

Maar het pakketje even kopen is mij wat te duur. Mooi spul van adobe maar voor de particuliere semi amateur veelal te duur.  :blush:

J.A.F._Doorhof

Lightroom kost dacht ik onder de 100,00
Een abbo voor CC rond de 15,00 pm.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vtuinen

Visipics is een klein handig freeware programmaatje om dubbel foto's uit te zoeken in multiple folders. Dmv van bepaalde instellingen kun je bv ook foto's zoeken die erg op elkaar lijken.
Equipment check my avatar

VlisChris

Ff de demo downloaden. Voldoet uitstekend voor wat je wilt. Zeker omdat er alleen een tijdslimiet op zit. De functionaliteit is helemaal aanwezig.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Ejorne

Ik ga er eens mee aan de slag.
De demo downloaden is ook nog een optie. Al voel ik me er niet helemaal prettig bij om doelbewust een demo te misbruiken voor een tijdelijke actie...

Een abbo zou ook nog een optie zijn, maar dan moet deze wel direct maandelijks opzegbaar zijn. Als je er eerst een jaar aan vast zit wordt het alweer een duur grapje. (althans, voor mij duur)

Visipics ga ik ook even checken.

Bedankt allemaal voor het meedenken.  :thumbs-up: