Tips voor zelfbouw surround set voor beginner!

Started by trebaxus, December 4, 2013, 15:47:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

trebaxus

Allen,

Als volstrekte beginner heb ik absoluut geen ervaring met het zelf bouwen van speakers, laat staan met wat er op de markt te koop is. Met het internet afstruinen kom je vooral veel termen tegen, maar een eenduidig beeld vormen is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik hoop dan ook hier wat tips te kunnen krijgen van ervaringsdeskundigen.

Ik heb een Denon AVR-X3000 met nu enkele goedkope, oude speakers hier op aangesloten. Niets noemenswaardig, bij elkaar geraapt uit afgedankte stereosetjes. Om het potentieel van het apparaat er uit te halen wil ik een nieuwe set speakers.

Hoewel 7.2 mogelijk is, lijkt het me zonde om mijn op dit moment beschikbare budget uit te geven aan een matig 7.2 systeem en kan ik dat beter in een 3.1 of 5.1 systeem stoppen. Daarnaast ben ik wel handig en heb ik al van alles in elkaar geklust, dus wil ik graag wat uitsparen door zelf verschillende onderdelen bij elkaar te rapen. Een kast zelf ontwerpen gaat me te ver omdat je hier qua klank aardig de mist mee in kan gaan vermoed ik: maar er bestaan ongetwijfeld zat standaardontwerpen.

Enkele kaders:

- Budget: 750 - 1000 euro
- Ruimte nu: zolder van +/- 50m2 met schuin dak, maar moet in de toekomst ook in een andere ruimte te plaatsen zijn.
- Uitbreidingsmogelijkheid naar 7.2 wil ik open houden.
- Strak, plain uiterlijk (geen vreemde, moderne designs)
- Gebruik: Films én muziek. Muziek van alles wat: niet alleen maar bastonen.
- Receiver levert: 7.2 (180 W per kanaal)

Ik hoop dat er wat ervaringsdeskundigen zijn die mij een bouwpakket of website met handleiding kunnen aanraden!

Alvast erg bedankt voor de hulp.

Stuff

Hoi trebaxus,

Voor componenten en bouwpakketten zou je eens kunnen kijken bij www.speaker&co.nl
Daar hebben ze wel leuke bouwpakketten.

Stuff
Versterker: Marantz SR7007 4x Marantz MA500
Bron: Marantz UD5007, Pioneer N-P01, Humax IRHD-5000C, Synology DS212+.
Speakers: B&W CM8, CMC, CM1, PV1D
Beeld: Panasonic 42" plasma.