Welke kabel voor audio van laptop naar versterker?

Started by Darknight, December 1, 2013, 22:25:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Darknight

Goedenavond allemaal ik ben nieuw en heb een vraag..
ik hoop dat ik hier wel de juiste info krijg want ik heb al op een ander forum deze vraag gesteld en helaas een verkeerde kabel gekocht en nog niet gelukt dus :confused:

Hier komt mijn vraag.:
Ik wil graag mijn audiogeluid van mijn laptop naar mijn versterker sturen en zo op mijn aangsloten surround speakerset afspelen.
Mijn versterker is een Yamaha RX-V430rds zie onderstaande foto

en mijn laptop een eigen merk van Alternate (de Alternate 17CL35-GT555 Extreme II) met o.a. 1x S/PDIF Out (optisch)
de kabel waarvan men zei dat ik moest kopen voor mijn geluid over te zetten wat een jack naar 2x tulp. Maar dat geluid is 3x niks het klinkt echt nergens naar. En mist de bassen etc.
Vanalles geprobeerd op mijn versterker knopje stereo moest ik indrukken en noem maar op. Maar vanaf begin had ik al het gevoel dat dit niks zou worden met deze kabel.
Trouwens op de optische aansluiting on mijn versterker zit mijn tv al.

Heeft misschien iemand hier een enkel idee hoe ik mij geluid van mijn laptop wel stereo op mijn versterker en aangesloten surroundboxen kan overbrengen?
Bij voorbaat heel vele dank want ik had de moed eigenlijk al opgegeven........?? :worship:

Groetjes Jo

Sander_Kaa

Doordat je optische ingang al bezet is kun je je laptop niet meer aansluiten (voor zover ik weet). Een eenvoudige oplossing is een digital audio converter (een DAC) tussen je laptop en versterker zetten. Deze kan op je laptop worden aangesloten middels USB of SPDIF (een optische kabel) en vanaf de DAC via een "tulp" op een van je versterker (audio) ingangen.

Is waarschijnlijk een upgrade van de geluidskwaliteit maar dat hangt ook van de rest van de set af. Ze zijn te koop van enkele tientjes tot duizenden euro's. Tweedehands zijn ze erg goed(koop) verkrijgbaar. Deze: http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/163842/V-DAC-II.html is een hele goede keuze, ik heb hem zelf met veel plezier gebruikt.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KILLorBE

Je kunt ook een optische schakelaar kopen, voordeel is dat je dan ook 5.1 geluid hebt van je laptop.
Nadeel is dat je 'm handmatig moet bedienen en dat je 'm ergens kwijt moet kunnen.

http://www.ebay.nl/itm/3Way-Digital-Optical-Toslink-HiFi-Switch-Selector-Audio-Splitter-For-CD-DVD-Deck-/350942202637?pt=UK_Computing_Fibre_Optic_Cables&hash=item51b5c90b0d

Deze komt misschien iets beter uit als het om kabelmanagement gaat, maar hij is wel iets duurder:
http://www.ebay.nl/itm/OPTICAL-SWITCH-for-Digital-Audio-Cables-Selector-3-way-/200479081377?pt=UK_VideoGames_VideoGameAccessories_VideoGameAccessories_JN&hash=item2ead7c03a1

Goedkope toslink kabels kosten bijna niks.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

EzMe

Quote from: Darknight on December  1, 2013, 22:25:34
Goedenavond allemaal ik ben nieuw en heb een vraag..
ik hoop dat ik hier wel de juiste info krijg want ik heb al op een ander forum deze vraag gesteld en helaas een verkeerde kabel gekocht en nog niet gelukt dus :confused:

Hier komt mijn vraag.:
Ik wil graag mijn audiogeluid van mijn laptop naar mijn versterker sturen en zo op mijn aangsloten surround speakerset afspelen.
Mijn versterker is een Yamaha RX-V430rds zie onderstaande foto

en mijn laptop een eigen merk van Alternate (de Alternate 17CL35-GT555 Extreme II) met o.a. 1x S/PDIF Out (optisch)
de kabel waarvan men zei dat ik moest kopen voor mijn geluid over te zetten wat een jack naar 2x tulp. Maar dat geluid is 3x niks het klinkt echt nergens naar. En mist de bassen etc.
Vanalles geprobeerd op mijn versterker knopje stereo moest ik indrukken en noem maar op. Maar vanaf begin had ik al het gevoel dat dit niks zou worden met deze kabel.
Trouwens op de optische aansluiting on mijn versterker zit mijn tv al.

Heeft misschien iemand hier een enkel idee hoe ik mij geluid van mijn laptop wel stereo op mijn versterker en aangesloten surroundboxen kan overbrengen?
Bij voorbaat heel vele dank want ik had de moed eigenlijk al opgegeven........?? :worship:

Groetjes Jo

Een jack naar 2x tulp moet echt wel goed genoeg zijn om 'goed' geluid uit je reciever te krijgen. Deze kabel brengt echt wel goede bassen door. Ik denk eerder dat je bron bestanden de boosdoenner is. Kun je aangeven wat voor type bestanden je probeerd af te spelen? Zijn dit MP3's, FLAC's of wellicht Youtube fimpjes? Zo ja, kun je wellicht een linkje plaatsen?
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0