Het Pink Floyd topic

Started by Joris1971, November 30, 2013, 08:48:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

le mans

#375
Nu pas ontdek ik hier een heel Topic van mn favo Band  :headbanging:

Met 15 jaar naar Zee gegaan, waarbij iedereen zn muziekcollectie in de vorm van cassettebandjes meenam.

Zo leerde ik vele Muziekstijlen kennen, waarbij oa Pink Floyd is gebleven.

Zo ben ik naar de Wall in de Kuip geweest. 96 ofzo?  En naar Roger Waters in Gelredome. April 2011.?

Nu de gehele collectie digitaal.

Onderstaande foto is een voorbeeld van ultieme muziek in een super kwaliteit.

Louder than Words. In DTS  HD MSTR.   Waanzinnig!!


le mans

#376
Foto ..

Maximus_Aurelius

Quote from: haythijs on September 26, 2019, 09:48:15
Volgende week Roger Waters Us & Them concertfilm in de bioscopen, op 2 en 6 oktober.
Opgenomen tijdens de shows in Ziggodome in 2018. Wellicht zien een aantal zichzelf terug. 
Welke van de 4 shows er gebruikt is, is mij niet bekend, of wellicht zijn ze alle 4 opgenomen en van daaruit een registratie gemaakt.
Ikzelf was er op vrijdag, de 3e show. Ben benieuwd, dergelijke producties en zeker ook het geluid is zeker geschikt voor een bioscoopervaring.
https://youtu.be/VJsaR7yJHf4

Ik was ook op die vrijdag. Hopelijk komt deze show dan ook op disc.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

LS2

Ik zag op Spotify een early 1994 recording versie van High Hopes. Wat vinden jullie daarvan? Ik ben er nog niet over uit want in vergelijking met de album versie is 'ie behoorlijk tam en ik kan die referentie maar moeilijk loslaten
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

mrrepel

Kan het niet laten om even te reageren. Afhankelijk van "de mood" zijn er verschillende nummers die ik graag hoor:
Brain damage/eclipse
Shine in you crazy diamond
Animals - A kant compleet
One of my turns
Echoes

"Vroeger" was ik meer fan van het nieuwere werk, zeg maar The Wall en verder, maar de laatste tijd vind ik het eerdere werk ook mooi om naar te luisteren, afhankelijk van de stemming.

LS2

#380
Quote from: mrrepel on November 24, 2019, 10:26:17
Kan het niet laten om even te reageren. Afhankelijk van "de mood" zijn er verschillende nummers die ik graag hoor:
Brain damage/eclipse
Shine in you crazy diamond
Animals - A kant compleet
One of my turns
Echoes

"Vroeger" was ik meer fan van het nieuwere werk, zeg maar The Wall en verder, maar de laatste tijd vind ik het eerdere werk ook mooi om naar te luisteren, afhankelijk van de stemming.
Het album Animals lang geleden ooit op een road trip in Amerika ontdekt en gekocht door het nr Pigs op de lokale radiozender.
Het begin van Sheep!!  :inlove: :inlove:

Hier live in 1974 de voorloper van sheep: https://youtu.be/GQr4LDYhsXs
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

FDLARRY

Nieuwe release, staat net op dus kan nog geen oordeel vellen, maar gezien de inhoud komt dat wel goed.

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

maximus79

Nick Mason blu-ray binnen gehad vandaag. Wat een geluid!!! En een top concert!!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

bertje

Delicate sound of thunder komt ook seperaat uit in de handel in diverse uigaven:

https://delicatesoundofthunder.pinkfloyd.com/
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

PorscheHD

Quote from: maximus79 on September 16, 2020, 20:04:12
Nick Mason blu-ray binnen gehad vandaag. Wat een geluid!!! En een top concert!!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk

Vandaag zitten kijken nadat ik het ook gezien heb in Carré geweldig weer! US And Them kan ik ook aanraden ook in het echt geweest trouwens geweldige show! Nu nog een keer David Gilmour hoop ik......

Zowel Nick Mason als Roger Waters klinken super via aankoop Apple TV! David Gilmour niet op 1 of andere manier......

maximus79

Quote from: PorscheHD on November  6, 2020, 21:27:29
Vandaag zitten kijken nadat ik het ook gezien heb in Carré geweldig weer! US And Them kan ik ook aanraden ook in het echt geweest trouwens geweldige show! Nu nog een keer David Gilmour hoop ik......

Zowel Nick Mason als Roger Waters klinken super via aankoop Apple TV! David Gilmour niet op 1 of andere manier......
Ja vet!

Us and them is ook goed inderdaad, al vind ik het geluid minder dan nick mason blu-ray


Roger 10x gezien
David 3x gezien
Nick 1x gezien
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Mao

Quote from: martin778 on March 24, 2016, 22:44:52
Waarom klinkt The Wall eigenlijk zo goed? Simpel - gemasterd via de JBL 43 serie! JBL 4350 om precies te zijn  ;D ;D

http://www.planetpropertyblog.co.uk/2012/04/04/wish-you-were-here-rent-pink-floyds-old-recording-studio/

https://en.wikipedia.org/wiki/Britannia_Row_Studios



Laat ik nu toevallig deze luidsprekers in de huiskamer hebben. Dat is ooit eens de reden geweest dat ik graag JBL luidsprekers uit de 43 serie wou hebben. In de jaren70/80 de meest gebruikte studio monitor waar menig van mijn favoriete band/artisten gebruik van hebben gemaakt.
Ben begonnen met de 4315 maar toen ik 15 jaar geleden de kans kreeg een set 4350 te bemachtigen meteen gedaan.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Achiel

Afgelopen weken beetje als experiment op zoek geweest naar de beste digitale versie van DSOTM. Versie of 10 gevonden maar ben er nog niet over uit. Ben ik de enige met deze op zich best grappige queeste?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

PatrickP

Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

remco320

Tijdje geleden aangeschaft maar nog geen dag spijt
David Gilmour Live at Pompeii 4lp set met fotoboek. Had het concert al op blue ray, maar dit is zo lekker..
nog steeds spijt dat ik niet ook die versie van live in gdansk toen heb gekocht..


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Deleted User

Quote from: Achiel on April 12, 2021, 19:51:54
Afgelopen weken beetje als experiment op zoek geweest naar de beste digitale versie van DSOTM. Versie of 10 gevonden maar ben er nog niet over uit. Ben ik de enige met deze op zich best grappige queeste?

Ik heb de SACD van deze plaat, een juweeltje.... Ik zet dit veel te weinig op....




Markvandiepen

Quote from: remco320 on April 18, 2021, 10:31:51
Tijdje geleden aangeschaft maar nog geen dag spijt
David Gilmour Live at Pompeii 4lp set met fotoboek. Had het concert al op blue ray, maar dit is zo lekker..
nog steeds spijt dat ik niet ook die versie van live in gdansk toen heb gekocht..


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Die GDansk had ik op lp, stom genoeg weggedaan, daar vragen ze nu 600-700 euro voor  :wacko:

chansig

Yep nu weet ik het echt zeker: Joris welkom terug.

Ik lees dat je vrolijk op je oude voet verder gaat. Leuk dat heb ik wel gemist.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markvandiepen

Quote from: chansig on April 24, 2021, 08:34:50
Yep nu weet ik het echt zeker: Joris welkom terug.

Ik lees dat je vrolijk op je oude voet verder gaat. Leuk dat heb ik wel gemist.

Gr. Hans

Ik snap echt niet wat jij allemaal loopt te bazelen cq verkondigen hier... ben je altijd zo een bemoeial?

CZ79

Gemist als een rottende kiespijn bedoel je :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

#395
Of je bent zijn tweelingbroer ook goed:

In dezelfde topics aan het miepen opdezelfde manier voordat je jammer genoeg geband werd. Wanneer mensen PF niets vinden uit je panty schieten, platen verkopen en vervolgens daar spijt van hebben. Zou mij niets verbazen als jij de LP12 van Bama heb gekocht. Mooi apparaat overigens. Met een vinger naar een ander wijzen als je ergens op wordt aangesproken al dan niet op een grappige manier. Mensen aanspreken op smaak en daar redelijk lang in blijven hangen.

En als klap op de vuurpijl: Mij een betweter noemen,...je moet toch beter weter Joris dat ik ik het ook allemaal beter weet.

Wat mij betreft ben je meer dan welkom. Ik heb daar alleen weinig over te zeggen.

En ik vind PF mwahhh...kan het wel hebben, maar niet een hele plaat.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FDLARRY

Nieuw, nou ja nieuw, net uit.

Staat nu op.

Pink Floyd - 2021 - Live at Knebworth 1990 (24bit-44.1kHz)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

advr

Quote from: FDLARRY on April 30, 2021, 10:06:46
Nieuw, nou ja nieuw, net uit.

Staat nu op.

Pink Floyd - 2021 - Live at Knebworth 1990 (24bit-44.1kHz)

Goed idee, ook maar even opgezet :-)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

minplus

Het verbaast me dat jullie niet allemaal Dark Side of the Moon draaien na de dood van Collins, een keer of 68..  :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mao

Quote from: Criterionlover on November 30, 2013, 11:04:39
Hoogtepunten concerten

Roger Waters: Arrow Rock in Lichtenvoorde.  Uitvoering  Dark side of the moon op een zwoele avond met nagenoeg volle maan !!
David Gilmour: HMH .  Uitvoering Echoes
Was erbij dat concert werd in de pers bestempeld als het concert van de eeuw terwijl we nog 95 jaar of zo te gaan hadden. Alles klopte perfect Geluid licht weer en inderdaad de maan die tijdens het concert achter het podium op kwam. Het enige min punt die avond....duurde 2 uur voordat ik met de auto het parkeer terrein af was, maar dat staat in het schrille contrast met dat concert. Heb honderden concerten in binnen en buitenland meegemaakt mede door mijn werkzaamheden in de Pro Audio Industrie. Maar dit was wel het mooiste concert wat ik heb meegemaakt, en dit terwijl ik geen superfan ben van Pink Floyd.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels