Het Pink Floyd topic

Started by Joris1971, November 30, 2013, 08:48:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

martin778


Marantz 81

De verwarring zal er wel zijn omdat hij wel Pink floyd nummer speelt/heeft gespeeld in zijn optredens


Ben benieuwd naar het nieuwe Album van Pink floyd , ga hem gelijk bestellen als die uitkomt  :pompom: :music:

Bama

Quote from: Marantz 81 on October  4, 2014, 17:16:07
De verwarring zal er wel zijn omdat hij wel Pink floyd nummer speelt/heeft gespeeld in zijn optredens


Ben benieuwd naar het nieuwe Album van Pink floyd , ga hem gelijk bestellen als die uitkomt  :pompom: :music:

ik heb hem al in bestelling staan, ben ook gewoon benieuwd

RobertVanWoerden

Die Roger. Zichzelf al jaren aanprijzen als de creative genius of Pink Floyd, Floyd albums touren en dan janken als aan hem gevraagd wordt over een nieuw album van PF.

misschien  moet hij zijn al tig keer aangekondigde eigen nieuwe album uitbrengen.

brtram

Quote from: RobertVanWoerden on October  4, 2014, 22:18:00
Die Roger. Zichzelf al jaren aanprijzen als de creative genius of Pink Floyd, Floyd albums touren en dan janken als aan hem gevraagd wordt over een nieuw album van PF.


Jij vat de reactie negatief als "janken" op, maar ik zie niets negatiefs alleen maar feiten en verduidelijking.
Met welke Pink Floyd nummers/albums van na de breuk heeft Roger volgens jou getourd?



Joris1971

#55
Quote from: brtram on October  4, 2014, 23:56:49
Jij vat de reactie negatief als "janken" op, maar ik zie niets negatiefs alleen maar feiten en verduidelijking.
Met welke Pink Floyd nummers/albums van na de breuk heeft Roger volgens jou getourd?

Ik snap het wel..

veel nummers, Heel In The Flesh tour zit er vol mee (1999-2002)
Mother, shine on you cray diamond, wish you were here, another brick in the wall etc, etc

Zonder deze PF nummers blijft er weinig over (zie setlist hieronder, de vetgedrukte zijn  PF nummers)
Roger Water is een goede muzikant maar vind hem wel arrogant overkomen.
Ik ben dan ook meer een David Gilmour fan, vooral door zijn sublieme gitaarspel


Tracks on "In The Flesh" include:

"In The Flesh" (from "The Wall")
"The Happiest Days Of Our Lives" (from "The Wall")
"Another Brick In The Wall, Part 2" (from "The Wall")
"Mother" (from "The Wall")

"Get Your Filthy Hands Off My Desert" (from "The Final Cut")
"Southampton Dock" (from "The Final Cut")

"Pigs On The Wing, Part 1" (from "Animals")
"Dogs" (from "Animals")
"Welcome To The Machine" (from "Wish You Were Here")
"Wish You Were Here" (from "Wish You Were Here")
"Shine On You Crazy Diamond (Parts 1-8)" (from "Wish You Were Here")

"Set The Controls For The Heart Of The Sun" (from "Saucerful Of Secrets")
"Breathe (In The Air)" (from "Dark Side Of The Moon")
"Time" (from "Dark Side Of The Moon")

"Money" (from "Dark Side Of The Moon")
"Pros and Cons of Hitch Hiking Part 11 (aka 5:06 a.m. - Every Stranger's Eyes)"
from "The Pros and Cons of Hitch Hiking"
"Perfect Sense (Parts I and II)" (from "Amused To Death")
"The Bravery Of Being Out Of Range" (from "Amused To Death")
"It's A Miracle" (from "Amused To Death")
"Amused To Death" (from "Amused To Death")
"Brain Damage" (from "Dark Side Of The Moon")
"Eclipse" (from "Dark Side Of The Moon")

"Comfortably Numb" (from "The Wall")
"Each Small Candle" (new song)

RobertVanWoerden

Quote from: brtram on October  4, 2014, 23:56:49
Jij vat de reactie negatief als "janken" op, maar ik zie niets negatiefs alleen maar feiten en verduidelijking.
Met welke Pink Floyd nummers/albums van na de breuk heeft Roger volgens jou getourd?



zie ook de reactie van Joris. De Pros and Cons en Radio Kaos tours waren niet echt een succes. Na Amused to Death was er geeneens een tour. De door Joris aangehaalde In The Flesh tour kwam uit de lucht vallen en was wel een succes, mede doordat Waters zich onbescheiden aanprijst als creative genius of Pink Floyd.

Daarna heeft hij nog diverse jaren getourd met het spelen van hetvolledige Floyd album Dark Side of the Moon en de afgelopen jaren een volledige Wall show.

Het is in mijnogen daarom niet zo vreemd dat het publiek hem weer als onderdeel van Pink Floyd ziet.

brtram

De door Joris genoemde nummers zijn van voor de breuk, nummers waar Roger Waters zelf ook aan meegeschreven heeft.
Ik vroeg welke PF nummers van na de breuk heeft Waters gespeeld in zijn tours.

Paul McCartney speelt ook nog steeds Beatles nummers waaraan hij heeft meegeschreven ;)

Klout10

#58
Quote from: brtram on October  5, 2014, 10:40:20
Ik vroeg welke PF nummers van na de breuk heeft Waters gespeeld in zijn tours.

Geen enkele, maar deze kunnen IMO dan ook niet tippen aan het werk waaraan Waters heeft mee geschreven...

Ben overigens wel benieuwd naar het aanstaande album  :P
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Broem

Waters heeft zich na de breuk stevig gedistancieerd van het werk na zijn vertrek uit de band. Uiteindelijk waren dat maar 2 albums (A momentary lapse en THE Division Bell) Oorzaak van zijn vertrek was een behoorlijk verschil van muzikale inzichten vanaf THE Wall. De strijd die ze in de rechtbank hebben gevoerd over de naamvoering van Pink Floyd heeft de verhoudingen geen goed gedaan. Roger heeft dan ook nooit met de bandnaam PF mogen optreden. Na zijn gastoptreden in (dacht 2005) voor Live Aid gloorde wat hoop op een reünie. Roger stuurde daar flink op aan maar Gilmour had geen zin. Veel oud zeer. Wat mij betreft is Roger solo altijd meer PF gebleven als David met de rest van PF of solo. Heeft vooral te maken met de zang van Roger. Het gitaarspel van David is door vele erg goeie gitaristen meer dan redelijk geëvenaard. Met de zangpartijen in de band van David is dat altijd (voor mij) een minpunt geweest.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

RobertVanWoerden

Quote from: brtram on October  5, 2014, 10:40:20
De door Joris genoemde nummers zijn van voor de breuk, nummers waar Roger Waters zelf ook aan meegeschreven heeft.
Ik vroeg welke PF nummers van na de breuk heeft Waters gespeeld in zijn tours.

Paul McCartney speelt ook nog steeds Beatles nummers waaraan hij heeft meegeschreven ;)
ok, snap je vraag nu. Nummers van na de breuk heeft hij niet gespeeld. Maar zijn solo optredens werden pas weer succesvol vanaf het moment dat hij zich adverteerde als creative genius of Pink Floyd, dus ja, dan is het niet vreemd als je vragen over Pink Floyd krijgt.

remco320


Quote from: Broem on October  5, 2014, 11:44:45
Waters heeft zich na de breuk stevig gedistancieerd van het werk na zijn vertrek uit de band. Uiteindelijk waren dat maar 2 albums (A momentary lapse en THE Division Bell) Oorzaak van zijn vertrek was een behoorlijk verschil van muzikale inzichten vanaf THE Wall. De strijd die ze in de rechtbank hebben gevoerd over de naamvoering van Pink Floyd heeft de verhoudingen geen goed gedaan. Roger heeft dan ook nooit met de bandnaam PF mogen optreden. Na zijn gastoptreden in (dacht 2005) voor Live Aid gloorde wat hoop op een reünie. Roger stuurde daar flink op aan maar Gilmour had geen zin. Veel oud zeer. Wat mij betreft is Roger solo altijd meer PF gebleven als David met de rest van PF of solo. Heeft vooral te maken met de zang van Roger. Het gitaarspel van David is door vele erg goeie gitaristen meer dan redelijk geëvenaard. Met de zangpartijen in de band van David is dat altijd (voor mij) een minpunt geweest.
Hmmm.. Met alle respect, maar het spel van gilmour is wat mij betreft ongeëvenaard. Natuurlijk zijn er andere gitaristen die hetzelfde proberen, maar dat klinkt niet hetzelfde.. Ik vind als gitarist zijn sound uniek, zoals de sound van clapton, van halen en Jimi ook uit duizenden te herkennen is. Ik heb the Wall twee keer live gezien de afgelopen jaren. Een keer met Snowy White en een keer met die jongen van Lennon voor de solo's uit comfortably numb. Wat mij betreft fantastisch gespeeld, maar qua sound niet gelijk aan David, terwijl ze exact hetzelfde akkoordenschema spelen.

Broem

Ben het eens met het feit dat David een uiterst begenadigd gitarist is die een bijzonder herkenbaar geluid heeft. Punt is dat ik vind dat zijn spel niet zo markant is als de stem van Roger. Ik heb beide in diverse samenstellingen live zien spelen en Snowy samen met Doyle Braham 3 laten tijdens de In THE Flesh tour een perfecte uitvoering van o.a. Comfortably Numb horen. Kippenvel. Het merendeel van de PF nummers uit de RW periode zijn door Roger gezongen en daar kleeft nou eenmaal dat bijzondere gevoel aan. Ik heb David nooit een 'groot' zanger gevonden.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

jurrien1962

Ik heb verschillende optredens gezien van PF zonder Waters en van Waters na PF en met alle respect voor de vervangers van David Gilmour er is er geen die wat mij betreft zo'n timing heeft in nummers als bijvoorbeeld Comfortably Numb en Run Like Hell zoals dat ook geldt in Echoes. Gilmour is inderdaad niet de markante zanger die Waters wel is maar in de twee eerstgenoemde genoemde nummers die tot het beste behoren wat PF ooit gemaakt heeft is m.n. in de eerstgenoemde de afwisseling van de twee de chemie waar de hele zaak op draait.
The Final Cut is wat dat betreft een voorbode geweest van Waters' solocarrière. Mooi album vind ik maar lang niet van het niveau wat daarvoor aanwezig was. Voorts blijft smaak een persoonlijke kwestie en geen reden om over te twisten hoewel ik vind dat Waters met zijn 'opera' de weg toch wel wat kwijt was. MLOR en TDB zijn echt Gilmour-albums maar er zitten echt hele mooie nummers bij vind ik.

Broem

Ik vind THE Final Cut een erg ondergewaardeerd PF album. Roger bleef blijkbaar bezig om zijn frustraties over alles en nog wat (oorlog, overlijden van zijn vader enz) op tekst en muziek te zetten. Die dwang kostte hem zijn positie in de band. Zijn solo carrière kwam wat moeilijker op gang. Amused to Death vind ik echter het best album wat PF nooit heeft gemaakt. Daar blijkt m.i. Vooral het creatieve brein van Roger uit. Magistraal goed. Laten we hopen dat hij nog ooit zo'n oprisping krijgt. Tot die tijd is het uitkijken naar de Endless River. Ik ben benieuwd.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Denon Focal

The Final Cut is het eerste Solo album van RW ook al staat er PF op de hoes.
Moet zeggen dat het stemgeluid van Waters markant is maar dat weinigen hem een groot zanger zullen noemen.
In zijn laatste concerten draait er ook een band mee onder zijn stem.
PF is voor mij, Gilmout, Waters, Wright  en Mason. Dark Side of the Moon was de perfecte samenwerking tussen de vier en daarom voor mij een ongeevenaard hoogtepunt.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

scrutinizer

#66
Quote from: Denon Focal on October  6, 2014, 14:17:44
The Final Cut is het eerste Solo album van RW ook al staat er PF op de hoes.
Moet zeggen dat het stemgeluid van Waters markant is maar dat weinigen hem een groot zanger zullen noemen.
In zijn laatste concerten draait er ook een band mee onder zijn stem.
PF is voor mij, Gilmout, Waters, Wright  en Mason. Dark Side of the Moon was de perfecte samenwerking tussen de vier en daarom voor mij een ongeevenaard hoogtepunt.

Is gewoon een Floyd album.
In dit geval alleen zonder medewerking van Richard Wright. Die was, in die periode, door dominantje Waters uit de band gezet.

....en is, in mijn beleving that is, de best studio recording van Floyd. ;)


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Criterionlover

the final cut
a requiem for the post war dream
by roger waters
performed by pink floyd   ;)
T+A ; Sonos

scrutinizer

#68
Quote from: Criterionlover on October  6, 2014, 14:49:49
the final cut
a requiem for the post war dream
by roger waters
performed by pink floyd   ;)

The wall is ook van Waters hand en uitgevoerd door Floyd.....
Maar is daardoor toch geen soloalbum van Waters. Of begrijp ik je verkeerd?

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Criterionlover

#69
Bij the final cut staat dit expliciet zo op de hoes (waarschijnlijk eis van RW geweest)
T+A ; Sonos

htandre

Final Cut is geschreven door alleen Roger
The Wall zijn ook nummers (mede) geschreven door David.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

scrutinizer

#71
Volgens mij is de Wall een scenario gebaseerd op het leven van Waters en door hem geschreven.
Muzikale opbouw en lijnen zijn mijns inziens ook hier door de band ingevuld met vereende kracht.

"The Final Cut (occasionally subtitled A Requiem For The Post-War Dream by Roger Waters[1]) is the twelfth studio album by English progressive rock group Pink Floyd."
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Joris1971

Erg jammer dat The Endless River voor 90% uit instrumentale track bestaat, slechts 1 track bevat zang...

lynch1979

Daarom koop ik hem ook niet blind, eerst maar eens luisteren.

De laatste plaat van Gilmour vind ik nu ook niet echt geweldig.

RobertVanWoerden

The Endless River hier al in bestelling, als cd/bd set. Surround mix is van de hand van Andy Jackson, de TDB 5.1 mix is zeer goed. TER wordt ook smullen hoop ik.

Voor de liefhebbers, Andy heeft ook een eigen album op stapel staan, ook met een surround mix :)