Het Pink Floyd topic

Started by Joris1971, November 30, 2013, 08:48:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jurrien1962

#75
Quote from: Criterionlover on October  6, 2014, 14:49:49
the final cut
a requiem for the post war dream
by roger waters
performed by pink floyd   ;)
Zo is het volgens mij ook. Overigens: ik luister geregeld naar The Final Cut en vind vele nummers zeer de moeite waard en ook het concept in zijn geheel. Door mij in ieder geval niet ondergewaardeerd maar het is wel een soloalbum en dus een van de beste van Waters wat mij betreft.

scrutinizer

http://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Waters_discography

Op de soloalbums van de andere leden zie je ook geen medewerking van Waters ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

jurrien1962

Quote from: scrutinizer on October  7, 2014, 09:50:49
http://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Waters_discography

Op de soloalbums van de andere leden zie je ook geen medewerking van Waters ::)
Er zijn slechtere sessiemuzikanten voor je soloalbum denkbaar dan de overige leden van PF  ;).
Natuurlijk staat The Final Cut onder PF maar de meesten kennen het verhaal erachter wel zoals in dit draadje al uit de doeken is gedaan.

scrutinizer

#78
Quote from: jurrien1962 on October  8, 2014, 07:31:23
Er zijn slechtere sessiemuzikanten voor je soloalbum denkbaar dan de overige leden van PF  ;).
Natuurlijk staat The Final Cut onder PF maar de meesten kennen het verhaal erachter wel zoals in dit draadje al uit de doeken is gedaan.

Ik niet!! ;D

Ik zou het waarderen als je me daar iets in 'tekst' van kan laten zien, Jurrien?
Er bestaat al zoveel...."gezweef teef " ;)

Natuurlijk ben ik op de hoogte van alle perikelen uit die tijd.  Maar ben overtuigd dat de verkregen pecunia uit dit album ... in Pink Floyd Ltd terecht is gekomen. :dry:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

jurrien1962

Quote from: scrutinizer on October  8, 2014, 08:58:04
Natuurlijk ben ik op de hoogte van alle perikelen uit die tijd.  Maar ben overtuigd dat de verkregen pecunia uit dit album ... in Pink Floyd Ltd terecht is gekomen. :dry:
Dat neem ik ook aan. En daar zou ik leuk van kunnen rentenieren en mijn audiohobby van kunnen bekostigen  ;D.

Dirkjanboon

ben een echte loonie

albums
1 - Dark Side of The Moon > MFSL 24k gold cd
2 - The Wall - MFSL 24k gold 2cd
3 - Pulse (cd/dvd)
4 - Division Bell (cd)
5 - Momentairy Lapse of Reasons
6 - One night to remember - gdansk dvd
7 - Dark Side of the Moon 20th edition
8 - Delicate sound of thunder
9 - Pompei
10 more

tracks wisselen te veel om hier een top 5 van te maken
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

Deleted member

#81
Quote from: Joris1971 on October  6, 2014, 16:10:51
Erg jammer dat The Endless River voor 90% uit instrumentale track bestaat, slechts 1 track bevat zang...
Wat mij betreft is dat helaas maar beter ook...

Tekstueel vind ik persoonlijk Gilmour een stuk zwakker dan Waters, en wat ik tot nu toe gehoord heb van TER klinkt allemaal niet heel overtuigend. Kan zijn dat ik er nog wat aan moet wennen, maar mijn huidige beeld is dat het een slap aftreksel is van Momentary Lapse...

Hoop oprecht dat de rest van het album beter is... Ik ga 'm wel kopen. Hoort gewoon in m'n collectie thuis.

Overigens is dezelfde stem (Stephen Hawking) als in 'keep talking' ook op dit album weer hoorbaar.
Stereo-fan for life!

Joris1971

Nog een weekje en dan ligt The Endless River in de winkel... ben benieuwd.

Deleted Member 2

Quote from: Joris1971 on October 31, 2014, 13:13:25
Nog een weekje en dan ligt The Endless River in de winkel... ben benieuwd.

Hoe ga je die LP of CD afspelen? Of is er ook een downloadable te koop?

garmtz

#84
Even een lijstje met de best klinkende DIGITALE versies van de Pink Floyd albums... Er zullen vast mensen zijn die andere voorkeuren hebben, maar dit zijn mijn keuzes.

- The Piper At The Gates Of Dawn, A Saucerful of Secrets, More, Atom Heart Mother, Obscured By Clouds, Animals: 2011 remasters. Van Atom Heart Mother, Animals en Ummagumma heb ik dit ook echt gechecked, van de albums daarvoor het maar aangenomen dat die ook goed zijn (niets om mee te vergelijken, de Doug Sax remasters uit 1994 zijn wellicht beter).
- Meddle: MFSL
- The Dark Side of the Moon en Wish You Were Here: de Immersion Blu-rays in 24 bit/96 kHz. Van DSOTM zijn de eerste "Toshiba-EMI Black Triangle (CP35-3017)" en de MFSL ook goed, van WYWH is de Analogue Productions een goede tweede en de "CBS/Sony (35DP 4)" en MasterSound (SBM) gedeelde derde (met ieder hun 'probleempjes': de eerste Japanse persing is een typische 'ongemasterde' CD met een beetje een vlak en opaque podium en een wat 'digitaal' hoog, de Mastersound vind ik een beetje aangezet in hoog en laag).
- The Wall: de eerste Europese uitgave uit 1983 (CDS 7 46036 8)!
- The Final Cut: de "Anniversary" editie uit 1997 (Columbia CK 68517)
- A Momentary Lapse of Reason: de "Anniversary" editie uit 1997 (Columbia CK 68518)
- The Division Bell: de Japanse (!) uitgave uit 1994 (Sony Music Japan SRCS 7324), zelfs de HD Tracks 24 bit/96 kHz kan hier niet tegenop...

Dit zijn mijn bevindingen na zeer veel noeste arbeid en zoekwerk... Mag wat kosten... :)  Je ziet dat de beste edities dus niet perse de MFSL's zijn. Alleen bij Meddle vind ik dat deze editie onovertroffen is. Een en ander is ook persoonlijk wellicht.

Deleted member

Ik heb 'm besteld op bluray. Ben echt heel benieuwd, maar ben bang dat 'ie tegen gaat vallen.
Stereo-fan for life!

Deleted member

@garmtz: heb je de immersion editions ook in dit vergelijk meegenomen?
Stereo-fan for life!

garmtz


Quote from: technative on October 31, 2014, 13:22:57
@garmtz: heb je de immersion editions ook in dit vergelijk meegenomen?

Zijn dit de CD's in de Immersion box? Die zijn toch gelijk aan de 2011 remasters? En zo niet, zijn zo 'no way' beter dan de Immersion Blu-rays.

Deleted member

Ik wist niet dat deze gelijk zouden zijn aan de 2011 remasters. De Blurays klinken errug goed, vind ik.

De bluray van de Dividion bell 20th anniversary daarentegen klinkt bedroevend slecht, vind ik.

Vooral die 5.1 versie. Heel zweverig en afleidend van waar het om gaat.
Stereo-fan for life!

garmtz

Quote from: technative on October 31, 2014, 13:31:44
Ik wist niet dat deze gelijk zouden zijn aan de 2011 remasters.

Dat weet ik ook niet 100% zeker...

QuoteDe Blurays klinken errug goed, vind ik.

Yep...

QuoteDe bluray van de Dividion bell 20th anniversary daarentegen klinkt bedroevend slecht, vind ik.

De HD Tracks 24/96 (denk gelijk aan de stereo Blu-ray) is inderdaad al minder dan de Japanse CD-versie, zoals ik schreef.

lynch1979

En de vinyl uitgave van The Division Bell is wel erg goed, de lichtblauwe uitvoering die ik heb dan  ;)

Deleted Member 2

#91
Bij zo'n lijstje van goed beter best bedenk ik altijd wat bij mij een sterke invloed heeft: het geheugen van hoe het destijds bij de eerste uitgave klonk.
Zo geef ik sterk de voorkeur aan de 1973 EMI Harvest uitgave van Dark Side. Kan geen enkele andere uitgave tegen op (vind ik).

Leuk lijstje Garmtz

garmtz


Quote from: Onder013 on October 31, 2014, 13:56:35
Bij zo'n lijstje van goed beter best bedenk ik altijd wat bij mij een sterke invloed heeft: het geheugen van hoe het destijds bij de eerste uitgave klonk.

Je moet voor zo'n lijstje wel level matchen A/B vergelijken, anders kun je inderdaad de fout in gaan.

Quoteo geef ik sterk de voorkeur aan de 1973 EMI Harvest uitgave van Dark Side. Kan geen enkele andere uitgave tegen op (vind ik).

Dat zal ook zonder meer een van de beste zijn. Naar smaak is wellicht de MFSL op vinyl nog beter.

Joris1971

Waarom  zijn er geen remasters uitgebracht van de live albums zoals miz het beste live album van PF?
- a Delicate Sound of Thunder


garmtz


Quote from: Joris1971 on October 31, 2014, 17:00:45
Waarom  zijn er geen remasters uitgebracht van de live albums zoals miz het beste live album van PF?
- a Delicate Sound of Thunder

Waarom zou je dat willen? Er is overigens in 2005 een remaster gemaakt van DSOT, maar betwijfel of die beter is dan de originele uitgave (niet getest).

Broem

Quote from: garmtz on October 31, 2014, 22:00:05
Waarom zou je dat willen? Er is overigens in 2005 een remaster gemaakt van DSOT, maar betwijfel of die beter is dan de originele uitgave (niet getest).

Nothing beats THE Golddisc van MFSL Perfecte sound. Wat betreft de vinyl uitvoering vind ik de remaster uit 2011 niet spectaculair veel beter dan de originele uitvoering. Prijs - kwaliteit verhouding is minnetjes.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

RobertVanWoerden

Quote from: technative on October 31, 2014, 13:31:44
Ik wist niet dat deze gelijk zouden zijn aan de 2011 remasters. De Blurays klinken errug goed, vind ik.

De bluray van de Dividion bell 20th anniversary daarentegen klinkt bedroevend slecht, vind ik.

Vooral die 5.1 versie. Heel zweverig en afleidend van waar het om gaat.
smaken verschillen want zelf vind ik de 5.1 mix erg goed. Ben daarom ook benieuwd wat Andy Jackson met The Endless River en zijn solo album Signal to Noise gedaan heeft, qua 5.1 mix.

jurrien1962

Quote from: technative on October 17, 2014, 14:37:28
Wat mij betreft is dat helaas maar beter ook...

Tekstueel vind ik persoonlijk Gilmour een stuk zwakker dan Waters, en wat ik tot nu toe gehoord heb van TER klinkt allemaal niet heel overtuigend. Kan zijn dat ik er nog wat aan moet wennen, maar mijn huidige beeld is dat het een slap aftreksel is van Momentary Lapse...

Hoop oprecht dat de rest van het album beter is... Ik ga 'm wel kopen. Hoort gewoon in m'n collectie thuis.

Overigens is dezelfde stem (Stephen Hawking) als in 'keep talking' ook op dit album weer hoorbaar.
Van wat ik tot nu toe gehoord heb is het mij bang te moede. 'Slap aftreksel' kon wel eens waar zijn.
Natuurlijk schaf ik 'em aan: hij hoort erbij.

Veel plezier heb ik de afgelopen tijden beleefd aan de remasters uit de Discovery box.

garmtz

Er zijn eigenlijk geen slechte uitgaves/remasters van de PF albums. Allen verschillende maten van goed tot geweldig.

garmtz


Quote from: Broem on October 31, 2014, 22:19:25
Nothing beats THE Golddisc van MFSL Perfecte sound. Wat betreft de vinyl uitvoering vind ik de remaster uit 2011 niet spectaculair veel beter dan de originele uitvoering. Prijs - kwaliteit verhouding is minnetjes.

Had het niet over DSOTM... ;)