Het Pink Floyd topic

Started by Joris1971, November 30, 2013, 08:48:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tubegear

Quote from: maximus79 on November 15, 2022, 13:39:13
Ik zou stoppen met luisteren want het komt nooit meer goed met je. ;D ;)

Zijn er toch nog live albums die je kan aanraden? Wil toch kijken of live een ander perspectief bied op de voor mij te droge studio albums

maximus79

Quote from: Tubegear on November 15, 2022, 22:23:45


Zijn er toch nog live albums die je kan aanraden? Wil toch kijken of live een ander perspectief bied op de voor mij te droge studio albums

Zeker, Pulse is toch wel dan de gene die je moet luisteren, maar ook zeker Delicate sound of thunder proberen!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Chris Cables

#427
Quote from: Tubegear on November 15, 2022, 22:23:45


Zijn er toch nog live albums die je kan aanraden? Wil toch kijken of live een ander perspectief bied op de voor mij te droge studio albums
Waarschijnlijk de beste live-opname die beschikbaar is, is de legendarische Mike 'the mic' Millards-bootleg van een van hun WYWH-concerten in Los Angeles, Californië, 26 april 1975


bertje

Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

Henkjan_O

Quote from: Chris Cables on November 15, 2022, 23:23:44
Waarschijnlijk de beste live-opname die beschikbaar is, is de legendarische Mike 'the mic' Millards-bootleg van een van hun WYWH-concerten in Los Angeles, Californië, 26 april 1975
https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Millard

https://www.discogs.com/artist/4456594-Mike-Millard
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Deleted User

Vandaag de SACD Animals gescoord in Tilburg :pompom:

Chris Cables

Quote from: Jazzman on November 26, 2022, 19:26:39
Vandaag de SACD Animals gescoord in Tilburg :pompom:
Ik zat er ook aan te denken om deze te kopen. Hoeveel heb je betaald en waar vandaan?

Deleted User

De CD/LP stand die altijd op de beurzen staat... 52 euro.. Dat laatste vind ik niet relevant...

JoWa

Ik heb de bluray versie van 2018 gekocht.
Deze ga ik rippen.
Heb ik de muziek ook high res.
M'n installatie kan geen DSD aan, gaat tot max 192/24.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Henkjan_O

Quote from: Jazzman on November 26, 2022, 19:26:39
Vandaag de SACD Animals gescoord in Tilburg :pompom:
ik vandaag de BR (en in Rotterdam) met de 2018 mix (stereo en 5.1), de ori 1977 staat er ook op.  alle 3 in 192kHz/24bit  :clapping:

deze dus:
https://www.discogs.com/release/24530219-Pink-Floyd-Animals-2018-Remix
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

jahtari



Waters is helemaal gek geworden:

https://www.ad.nl/show/roger-waters-in-ziggo-dome-als-je-mijn-politiek-niet-kan-uitstaan-fuck-off-naar-de-bar~a827f921/

Roger Waters (79) heeft dinsdagavond tijdens zijn uitverkochte concert in de Ziggo Dome hard uitgehaald naar de fans die niets van zijn politieke statements moeten hebben. ,,Als je een van die 'ik hou van Pink Floyd, maar ik kan Rogers politiek niet uitstaan'-mensen bent, fuck off naar de bar dan'', vertelde hij in een vooraf opgenomen mededeling.

'Walgelijke man'
Waters ligt al enige tijd onder vuur vanwege zijn omstreden uitspraken over de oorlog in Oekraïne en zijn anti-Israëlische houding. Polen en Duitsland hebben zijn concerten om deze reden verboden. Het Centrum Informatie en Documentatie Israel (Cidi) in Nederland vroeg organisator Mojo om de concerten 'nauwlettend in de gaten te houden'. Het gaat Cidi-directeur Naomi Mestrum te ver om de concerten van Waters te boycotten, al noemt zij de zanger een 'walgelijke man die werkelijk krankzinnige dingen roept over Joden en Israël. Deze man is de afgelopen jaren volledig doorgeslagen'.

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

CZ79

#437
Quote from: maximus79 on April  5, 2023, 07:50:40Concert was geweldig.

Zeker! Geluid wat minder, maar erg gaaf idd!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

maximus79

#438
Quote from: cz79 on April  5, 2023, 07:53:46Zeker! Geluid wat minder, maar erg gaaf idd!

Geluid was heel goed waar wij zaten.




7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

CZ79

Wij zaten op de eerste ring, geluid was hard...erg hard (ruim boven de 100db).
Wellicht dat het verder weg (of iig niet recht voor de arrays) beter was
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Cyrus·

Ik ga vrijdag, ik ben benieuwd! 
Groeten,
Edwin

remco320

Ik vond het een mooi concert, redelijk geluid waar ik stond (5 meter van het plekje waar hij stond te zingen). Visuals waren soms overweldigend

FDLARRY

Quote from: cz79 on April  5, 2023, 07:53:46Zeker! Geluid wat minder, maar erg gaaf idd!
Geluid was fantastisch, beste wat ik tot nu toe in de Ziggo dome heb meegemaakt. Erg genoten. 75% Pink Floyd.

Must see wat mij betreft.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

haythijs

Ik vond het geluid bij zijn Us&Them show in Ziggo iets beter, althans in mijn herinnering. Misschien ook omdat het nu vanuit het midden de zaal ingestuurd werd  en dan ook qua akoestiek iets verandert dan wanneer de PA vanaf een podium voorin rechtuit de zaal ingestuurd wordt?
Dan nog was het smullen, zeker hard ( die onweersklappen bijv ) en toch ook weer die quadrafonie, althans ik hoorde die helikopter toch echt van achter komen.
Prachtig audiovisueel spektakel wederom, zoals altijd. Zijn politieke boodschappen en wereldbeeld doen mij niet zo veel, daar kan ik me wel voor afsluiten, althans het jeukt niet bij mij. 
Run like Hell!!
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

mondiaal

Help......muziek van PF altijd van gehouden. Statement van de man onacceptabel. Situatie Michael Jackson same.

Mag ik nu de muziek die ze voor hun zieke periode gemaakt hebben niet meer waarderen? Moeilijk...

maximus79

Quote from: mondiaal on April  7, 2023, 00:56:48Help......muziek van PF altijd van gehouden. Statement van de man onacceptabel. Situatie Michael Jackson same.

Mag ik nu de muziek die ze voor hun zieke periode gemaakt hebben niet meer waarderen? Moeilijk...


Kun jij de "statement" van Roger Waters uitleggen??
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Cyrus·

Quote from: mondiaal on April  7, 2023, 00:56:48Help......muziek van PF altijd van gehouden. Statement van de man onacceptabel. Situatie Michael Jackson same.

Mag ik nu de muziek die ze voor hun zieke periode gemaakt hebben niet meer waarderen? Moeilijk...

Het zijn statements van Roger Waters, niet van Pink Floyd  ;)
Groeten,
Edwin

Cyrus·

Volgens de recensies trekt Waters nogal van leer:

Parool

Volkskrant

Ik ga het vanavond zien. Zonder vooringenomenheid. Ondanks dat ik heel veel van zijn standpunten niet deel / het niet eens ben met zijn kijk op de wereld. 

En eerlijk gezegd maakt het mij ook niet zoveel uit. zolang het de muziek niet in de weg staat. 

Zat artiesten die een beduidend andere kijk op de wereld hebben dan ik. Moet ik die dan allemaal gaan cancelen? Dan kan de set ook wel de deur uit hoor... 
Groeten,
Edwin

maximus79

Tja wie wil er in de wereld van Waters leven......iedereen die gelijk behandeld word en geen oorlog ... bah.... wat moet iedereen met die vrijheid... ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Cyrus·

Nou... ik ben zeer tolerant wat betreft andersdenkenden en vind vrijheid van meningsuiting een groot goed. Het moet alleen niet doorslaan naar een situatie dat de mening van een ander je nogal zwaar wordt opgedrongen en die ander het openlijk totaal niet op prijs stelt als jij haar / zijn mening niet deelt....

En dat is nu juist de huidige controverse rond Roger Waters. 
Groeten,
Edwin