Yippie

Author Topic: Het Pink Floyd topic  (Read 90506 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline le mans

Re: Het Pink Floyd topic
« Reply #375 on: September 26, 2019, 20:53:10 »
Nu pas ontdek ik hier een heel Topic van mn favo Band  :headbanging:

Met 15 jaar naar Zee gegaan, waarbij iedereen zn muziekcollectie in de vorm van cassettebandjes meenam.

Zo leerde ik vele Muziekstijlen kennen, waarbij oa Pink Floyd is gebleven.

Zo ben ik naar de Wall in de Kuip geweest. 96 ofzo?  En naar Roger Waters in Gelredome. April 2011.?

Nu de gehele collectie digitaal.

Onderstaande foto is een voorbeeld van ultieme muziek in een super kwaliteit.

Louder than Words. In DTS  HD MSTR.   Waanzinnig!!

« Last Edit: September 26, 2019, 21:07:04 by le mans »

Offline le mans

« Reply #376 on: September 26, 2019, 20:54:28 »
Foto ..
« Last Edit: September 26, 2019, 21:28:25 by le mans »

Offline Maximus_Aurelius

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+24)
  • Total likes: 215
  • Na Oiso Warum ned Glei So
« Reply #377 on: September 26, 2019, 21:30:56 »
Volgende week Roger Waters Us & Them concertfilm in de bioscopen, op 2 en 6 oktober.
Opgenomen tijdens de shows in Ziggodome in 2018. Wellicht zien een aantal zichzelf terug. 
Welke van de 4 shows er gebruikt is, is mij niet bekend, of wellicht zijn ze alle 4 opgenomen en van daaruit een registratie gemaakt.
Ikzelf was er op vrijdag, de 3e show. Ben benieuwd, dergelijke producties en zeker ook het geluid is zeker geschikt voor een bioscoopervaring.
https://youtu.be/VJsaR7yJHf4

Ik was ook op die vrijdag. Hopelijk komt deze show dan ook op disc.
Scientific data cannot be a measure of reality of the reproduced music. The only measure that can measure reality of the reproduced music is "the life that lives me"

Nür Stereo:
> Lindemann 832 > Lindemann  858 > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Nordost Heimdall USB > Silent Angel N8 & F1 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Harmonix Spike base 909x

Offline LS2

« Reply #378 on: October 25, 2019, 10:48:29 »
Ik zag op Spotify een early 1994 recording versie van High Hopes. Wat vinden jullie daarvan? Ik ben er nog niet over uit want in vergelijking met de album versie is 'ie behoorlijk tam en ik kan die referentie maar moeilijk loslaten
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

Offline mrrepel

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+3)
  • Total likes: 13
  • There is someone in my head, but its not me
    • Cattery Schuijling
« Reply #379 on: November 24, 2019, 10:26:17 »
Kan het niet laten om even te reageren. Afhankelijk van "de mood" zijn er verschillende nummers die ik graag hoor:
Brain damage/eclipse
Shine in you crazy diamond
Animals - A kant compleet
One of my turns
Echoes

"Vroeger" was ik meer fan van het nieuwere werk, zeg maar The Wall en verder, maar de laatste tijd vind ik het eerdere werk ook mooi om naar te luisteren, afhankelijk van de stemming.

Offline LS2

« Reply #380 on: November 26, 2019, 17:43:27 »
Kan het niet laten om even te reageren. Afhankelijk van "de mood" zijn er verschillende nummers die ik graag hoor:
Brain damage/eclipse
Shine in you crazy diamond
Animals - A kant compleet
One of my turns
Echoes

"Vroeger" was ik meer fan van het nieuwere werk, zeg maar The Wall en verder, maar de laatste tijd vind ik het eerdere werk ook mooi om naar te luisteren, afhankelijk van de stemming.
Het album Animals lang geleden ooit op een road trip in Amerika ontdekt en gekocht door het nr Pigs op de lokale radiozender.
Het begin van Sheep!!  :inlove: :inlove:

Hier live in 1974 de voorloper van sheep: https://youtu.be/GQr4LDYhsXs
« Last Edit: November 26, 2019, 17:59:46 by LS2 »
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

Offline FDLARRY

• “Jazz was born in a whisky barrel …”
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 152
« Reply #381 on: November 29, 2019, 09:50:13 »
Nieuwe release, staat net op dus kan nog geen oordeel vellen, maar gezien de inhoud komt dat wel goed.

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Offline maximus79

« Reply #382 on: September 16, 2020, 20:04:12 »
Nick Mason blu-ray binnen gehad vandaag. Wat een geluid!!! En een top concert!!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk

Ik heb dyslexie. Dit bericht kan daarom fouten in de spelling en de zinsopbouw bevatten.

Arcam AVR390+Arcam P7 7.1.4 Atmos | LCR: 3x Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x12 en Rythmik FV15HP | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Offline bertje

• full member
  • Trade Count: (+23)
  • Total likes: 6
  • Een appel kan je eten,maar een peer wel!
« Reply #383 on: November 6, 2020, 09:27:58 »
Delicate sound of thunder komt ook seperaat uit in de handel in diverse uigaven:

https://delicatesoundofthunder.pinkfloyd.com/
Sony 65A89, Panasonic Panasonic DP-UB824 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3.
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

Offline PorscheHD

« Reply #384 on: November 6, 2020, 21:27:29 »
Nick Mason blu-ray binnen gehad vandaag. Wat een geluid!!! En een top concert!!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk

Vandaag zitten kijken nadat ik het ook gezien heb in Carré geweldig weer! US And Them kan ik ook aanraden ook in het echt geweest trouwens geweldige show! Nu nog een keer David Gilmour hoop ik......

Zowel Nick Mason als Roger Waters klinken super via aankoop Apple TV! David Gilmour niet op 1 of andere manier......

Offline maximus79

« Reply #385 on: November 6, 2020, 21:48:02 »
Vandaag zitten kijken nadat ik het ook gezien heb in Carré geweldig weer! US And Them kan ik ook aanraden ook in het echt geweest trouwens geweldige show! Nu nog een keer David Gilmour hoop ik......

Zowel Nick Mason als Roger Waters klinken super via aankoop Apple TV! David Gilmour niet op 1 of andere manier......
Ja vet!

Us and them is ook goed inderdaad, al vind ik het geluid minder dan nick mason blu-ray

Roger 10x gezien
David 3x gezien
Nick 1x gezien
Ik heb dyslexie. Dit bericht kan daarom fouten in de spelling en de zinsopbouw bevatten.

Arcam AVR390+Arcam P7 7.1.4 Atmos | LCR: 3x Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x12 en Rythmik FV15HP | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Offline Mao

« Reply #386 on: April 8, 2021, 11:37:25 »
Waarom klinkt The Wall eigenlijk zo goed? Simpel - gemasterd via de JBL 43 serie! JBL 4350 om precies te zijn  ;D ;D

http://www.planetpropertyblog.co.uk/2012/04/04/wish-you-were-here-rent-pink-floyds-old-recording-studio/

https://en.wikipedia.org/wiki/Britannia_Row_Studios

(Image removed from quote.)

Laat ik nu toevallig deze luidsprekers in de huiskamer hebben. Dat is ooit eens de reden geweest dat ik graag JBL luidsprekers uit de 43 serie wou hebben. In de jaren70/80 de meest gebruikte studio monitor waar menig van mijn favoriete band/artisten gebruik van hebben gemaakt.
Ben begonnen met de 4315 maar toen ik 15 jaar geleden de kans kreeg een set 4350 te bemachtigen meteen gedaan.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: Crown K2 voor laag, Crown D 150 MK II voor hoog/midden, Bryston 10B Electronisch Cross Over, Crown PLS 2 voor versterker
Marantz CD 17, Roon met NAS en Node 2i streamer.

Online Achiel

« Reply #387 on: April 12, 2021, 19:51:54 »
Afgelopen weken beetje als experiment op zoek geweest naar de beste digitale versie van DSOTM. Versie of 10 gevonden maar ben er nog niet over uit. Ben ik de enige met deze op zich best grappige queeste?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, Linn Basik + Akito, JL E-112.

Offline PatrickP

« Reply #388 on: April 12, 2021, 22:49:20 »
Wellicht handig om deze mee te nemen in je zoektocht:

http://dr.loudness-war.info/album/list?artist=&album=dark+side+of+the+moon
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Vpi, Creek, Bluesound, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent.

Offline remco320

« Reply #389 on: April 18, 2021, 10:31:51 »
Tijdje geleden aangeschaft maar nog geen dag spijt
David Gilmour Live at Pompeii 4lp set met fotoboek. Had het concert al op blue ray, maar dit is zo lekker..
nog steeds spijt dat ik niet ook die versie van live in gdansk toen heb gekocht..

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Offline Jazzman

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 204
  • Hamlet: To Be or Not To Be Sinatra: Do Be Do Be Do
« Reply #390 on: April 18, 2021, 10:45:26 »
Afgelopen weken beetje als experiment op zoek geweest naar de beste digitale versie van DSOTM. Versie of 10 gevonden maar ben er nog niet over uit. Ben ik de enige met deze op zich best grappige queeste?

Ik heb de SACD van deze plaat, een juweeltje.... Ik zet dit veel te weinig op....

Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA-2175
Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L - Ayre Acoustics QB-9 DSD
Dynaudio Confidence C1 mkII - Velodyne SPL 1200 Ultra - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800
Auralex SubDude HT - Transparent Music Link Plus - Audioquest Diamond bekabeling

Offline Markvandiepen

« Reply #391 on: April 24, 2021, 07:31:39 »
Tijdje geleden aangeschaft maar nog geen dag spijt
David Gilmour Live at Pompeii 4lp set met fotoboek. Had het concert al op blue ray, maar dit is zo lekker..
nog steeds spijt dat ik niet ook die versie van live in gdansk toen heb gekocht..

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Die GDansk had ik op lp, stom genoeg weggedaan, daar vragen ze nu 600-700 euro voor  :wacko:

Offline chansig

« Reply #392 on: April 24, 2021, 08:34:50 »
Yep nu weet ik het echt zeker: Joris welkom terug.

Ik lees dat je vrolijk op je oude voet verder gaat. Leuk dat heb ik wel gemist.

Gr. Hans
Teleskopos, akoestische aanpassingen, MacMini M1 2020 met BACCH software.

Offline Markvandiepen

« Reply #393 on: April 24, 2021, 08:45:39 »
Yep nu weet ik het echt zeker: Joris welkom terug.

Ik lees dat je vrolijk op je oude voet verder gaat. Leuk dat heb ik wel gemist.

Gr. Hans

Ik snap echt niet wat jij allemaal loopt te bazelen cq verkondigen hier... ben je altijd zo een bemoeial?

Online cz79

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+84)
  • Total likes: 426
« Reply #394 on: April 24, 2021, 08:51:14 »
Gemist als een rottende kiespijn bedoel je :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Black Cable

Offline chansig

« Reply #395 on: April 24, 2021, 08:54:40 »
Of je bent zijn tweelingbroer ook goed:

In dezelfde topics aan het miepen opdezelfde manier voordat je jammer genoeg geband werd. Wanneer mensen PF niets vinden uit je panty schieten, platen verkopen en vervolgens daar spijt van hebben. Zou mij niets verbazen als jij de LP12 van Bama heb gekocht. Mooi apparaat overigens. Met een vinger naar een ander wijzen als je ergens op wordt aangesproken al dan niet op een grappige manier. Mensen aanspreken op smaak en daar redelijk lang in blijven hangen.

En als klap op de vuurpijl: Mij een betweter noemen,...je moet toch beter weter Joris dat ik ik het ook allemaal beter weet.

Wat mij betreft ben je meer dan welkom. Ik heb daar alleen weinig over te zeggen.

En ik vind PF mwahhh...kan het wel hebben, maar niet een hele plaat.

Gr. Hans
« Last Edit: April 24, 2021, 09:02:39 by chansig »
Teleskopos, akoestische aanpassingen, MacMini M1 2020 met BACCH software.

Offline FDLARRY

• “Jazz was born in a whisky barrel …”
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 152
« Reply #396 on: April 30, 2021, 10:06:46 »
Nieuw, nou ja nieuw, net uit.

Staat nu op.

Pink Floyd - 2021 - Live at Knebworth 1990 (24bit-44.1kHz)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Offline advr

• ben er klaar voor, ben er klaar voor, als
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 81
« Reply #397 on: April 30, 2021, 15:52:07 »
Nieuw, nou ja nieuw, net uit.

Staat nu op.

Pink Floyd - 2021 - Live at Knebworth 1990 (24bit-44.1kHz)

Goed idee, ook maar even opgezet :-)
Ollinn SET 300B, Linn Majik DS-i, Sneaky DS, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Audio Note Zero CDT/2, CD-STR+, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Offline minplus

• HT forum legend group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 623
  • Don't worry, be happy
« Reply #398 on: April 30, 2021, 18:13:53 »
Het verbaast me dat jullie niet allemaal Dark Side of the Moon draaien na de dood van Collins, een keer of 68..  :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right