Het Pink Floyd topic

Started by Joris1971, November 30, 2013, 08:48:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

br@m

Iemand heeft voor mij een 24-96 FLAC vinyl rip gemaakt van The Wall (originele persing).

Morgen maar 'ns luisteren hoe die is en of die mij beter bevalt dan mijn eigen elpee.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Joris1971

Quote from: br@m on March 31, 2016, 11:25:35
Iemand heeft voor mij een 24-96 FLAC vinyl rip gemaakt van The Wall (originele persing).

Morgen maar 'ns luisteren hoe die is en of die mij beter bevalt dan mijn eigen elpee.

waarom een vinyl rip? Mis je anders het getik en gekraak?

br@m

Quote from: Joris1971 on March 31, 2016, 12:22:15
waarom een vinyl rip? Mis je anders het getik en gekraak?
Om te kunnen beoordelen of mijn elpee uit 1979 een mis-persing zou kunnen zijn. Niet voor de tikken. Bovendien heeft een rip van een plaat zonder tikken zelf ook geen tikken. Ik heb wel meer vinyl rips hier. Bijvoorbeeld van platen waarvan de CD niet verkrijgbaar is of niet bestaat. Of omdat de muzikant de muziek aangepast heeft voor de cd en ik het origineel prefereer.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

peterrr

http://www.pinkfloyd.com/news/index.php

Zou het dan toch dat ik een mooie Animals op Vinyl zou krijgen......

( Had al verwacht dat er mensen een topicje geopend zouden hebben ;-) )

Grt Peter
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Dirkjanboon

Ha Pink Floyd is de Beste Band die er was en is  (na het overlijden van Rick Wright zal pink floyd ophouden en gaat men solo door)

Mijn top 3
1) Comfortably Numb - Pulse Dolby Digital 640kbbs
2) High Hopes - David Gilnour live in Gdansk
3) Brain Damage - Roger Waters - live in Gelredome 2007

Pink floyd heb ik zellf helaas niet live mee beleeft al doet mijn Denon avr 1604 mij anders geloven .

het enige pink floyd gerelateerde concert was Roger Waters live in het Gelredome was een heerlijk en kwalitatief goed concert
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

Raymond187

Quote from: br@m on March 31, 2016, 11:25:35
Iemand heeft voor mij een 24-96 FLAC vinyl rip gemaakt van The Wall (originele persing).

Morgen maar 'ns luisteren hoe die is en of die mij beter bevalt dan mijn eigen elpee.
Die heb ik wel. de UK vinyl 2LP 24-96 SHDW 411 24bit 96kHz

Zo ook animals vinyl 24-96 rip. Dsotm ook en nog een aantal.

Wil deze best met je delen.

Dirkjanboon

in mijn oren klinkt de lp best okee , de Original master 24 karaay goude cd gewoon het beste zoals het bedoeld is , en niet een 27e copie van de moederband

ik heb deze en andere geript in hoogste mp3 setting op een externe hdd staan 
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

edwin99

Nog meer mensen hier die naar Roger Waters in de Ziggo Dome gaan in Juni ?
Wij gaan vrijdag de 22ste
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

htandre

HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

FDLARRY

Afgelopen vrijdag The Australian Pink Floyd in Tivoli bijgewoond, aanrader, muzikaal erg goed.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Martin!!!

Dinsdag 19 en vrijdag de 22e  ;D :colgate:
mainly British stuff

edwin99

TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

henkt1

11 mei Antwerpen
18 en 19 juni Amsterdam
:angel:
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Dirkjanboon

Sinds gisteren de eigenaar van Amused to Death 2015 mastering blue ray + stereo cd

/ /

de blue ray bevat de 5.1 miz niet gecomprimeerd en de stereo mix
en een stereo cd voor in de auto /walkman of voor stereo fanaten

verzamelwaarde +++
geluids technisch +++/++++

deze mastering is meer keyboard en zang georienteerd en minder op laag (wat er echt nog wel in zit) vooral het onweer klinkt nu indrukwekkender
of deze het geld waard is ten opzichte van de al goede oude mix is voor iedereen anders , het is even wennen , klinkt helder
heb hem nu 2x beluisterd op 5.1 en op stereo ik neig toch meer naar de stereo mix , die is in mijn oren beter
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

Maximus_Aurelius

#364
Quote from: edwin99 on March 13, 2018, 14:24:42
Nog meer mensen hier die naar Roger Waters in de Ziggo Dome gaan in Juni ?
Wij gaan vrijdag de 22ste

Hier ook vrijdag 22 juni  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

PatrickP

Leuk om dit draadje eens door te lezen. Ik ben nog niet zo lang actief hier en was dus geen onderdeel van de discussies. Diverse forumleden zitten hier best geëmotioneerd in. En dat vind ik eigenlijk wel mooi.  :clapping:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

bertje

Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

Lucky.L

Dat het niet eerder is uitgebracht heeft meestal een reden!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

jurrien1962

Quote from: Lucky.L on September  3, 2019, 05:44:44
Dat het niet eerder is uitgebracht heeft meestal een reden!
Als 'The Endless River' het referentiepunt is voor dit materiaal dan laat ik het voorbijgaan. De kas hoeft niet gespekt te worden door inferieur materiaal uit te brengen cq. aan te schaffen.
Natuurlijk is iedereen er vrij in en smaken verschillen.

bertje

#369
Gezien de prijzen die nu te vinden zijn  (rond 400 euro) speciaal voor voor de echte die-hard liefhebber/verzamelaar bedoeld imo.
Qua muziek verwacht ik ook hierop geen nieuwe positieve verassingen....
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

RobertVanWoerden

The Endless River vind ik een goede set, luister het met enige regelmaat in 5.1. De 5.1 mix van AMLOR spreekt me ook aan, maar de totale set is wel erg prijzig, zeker ook omdat er veel dubbel inzit op dvd als blu ray. Eerst maar eens zien wat de prijzen gaan doen en of er losse delen komen net als bij de Early Years.

http://thelateryears.pinkfloyd.com/later-years/

St.Even

#371
Ik ken Pink Floyd al een jaar of 20 doordat mijn ex-vriendin een hele mooi cd album had in boekvorm. Zij was hier hilarisch over. Ik heb hem destijd 2 keer geprobeerd en vond het echt ruk muziek. Maar dan ook echt R U K!

Precies een jaar geleden( ik zal er een een paar dagen naast zitten) wel toevallig trouwens dat ik dan precies nu reageer hier.....
Overnieuw;
Precies een jaar geleden hoorde ik per toeval een nummer met een bizar geluidseffect in het begin. Iets met een kassa lade waarop er een leuk deuntje ingezet werd met daarop een orgeltje oid(sorry, cultuurbarbaar ben ik). En mijn liefde voor Pink Floyd was geboren!

Kort daarop ben ik met mijn 2 zonen(zoontjes) naar de platenbeurs gegaan naar Dordrecht om samen met hun mijn verjaardagscadeau te kopen: The wall.  Ik kon niets van dat album behalve natuurlijk de zinnen van: Hey Teacher, leave those kids alone      etc etc. (ik vond het altijd een nietszeggend en saai nummer.....nu niet meer).   Prachtig album!

kort daarna werd ik op een platenbeurs in Utrecht door een kennis die daar een stand heeft gewezen op een david Gilmour plaat. Want als ik The wall mooi vind dan moet ik dit ook wel mooi vinden. Thuis aangekomen en de plaat opzettende kwam ik erachter dat het inderdaad mooi is. Wel anders maar mooi. Blij mee. Wat die muziek met PInk Floyd te maken had begreep ik pas een tijdje later.....hahahaha. Zo kocht ik ook een ouder album van hem en ook eentje van Richard Wright.     Ik was me in Pink Floyd gaan verdiepen=) Zo ook in de splitsing van hun, het uitelkaar gaan etc. De zogezegde ruzie en rechtzaken tussen gilmour en roger waters en Pink floyd etc.

Omdat ik David Gilmour in bezit was en ergens las dat mr Roger waters een arrogante bal was en hij niet meer degene was die hij in pink floyd was heeft het een tijd geduurd voordat ik iets van hem kocht.
Uiteindelijk liep ik tegen een elpee van hem: is this the life we realy want?  En ik kocht deze.   Ik vond hem goed, maar ik had misschien meer verwacht.....toch een tegenvaller?
Dat was toen want het hoort nu in mijn rijtje van "speciaaltjes"

Maar toen ik een tijd daarop geattendeerd werd op een plaat met een hoes met een blote vrouw, ging ik een dag later op zoek hiernaar op een beurs. ik vond hem en zag verdriedraaid dat er een zekere meneer clapton op meespeelde. Bijzonder. Sowieso bijzonder hoe het ging tussen roger waters en gilmour. Mooi leesvoer.
Ik vind deze plaat echt werkelijk waar magistraal. Echt eentje om te gaan zitten en op de luisterstoel op reis te gaan. the pros and cons of hitchhiking.

Amused to death: het intro heb ik al tig keer beluisterd en elke keer weer in volle verbazing hoe het mogelijk is om geluiden en stemmen links en rechts van je te laten klinken en praten.   ik heb deze op cd met de oude hoes en een 24/96 HR uitvoering.  De CD wint hier met gemak.

Zo verder natuurlijk the dark side of the moon. wauw, wat een effecten en teksten en elke keer weer die hartverzakking met de klokken.=)

I wish you were here.
Ik luister zo af en toe al jaren lang naar een nummer van Alpha Blondy : i wish you were here. En ik was zo onder de indruk van dat nummer en die tekst dat ik alpha blondy op een nog groter voetstuk geplaatst had als waar hij voordien stond...... zo'n mooie tekst schrijven dan ben je voor mij een held.     Totdat ik dus erachter kwam dat hij dat niet geschreven had.......=)           Ik heb alpha blondy uit respect wel laten staan op dat voetstuk.

Zo kocht ik op een beurs voor een mooie prijs, met geluk,  Pulse in een verschrikkelijk mooie box.
Ik kan even niet op de titel komen maar er is daar een intro te vinden van gitaarspel en effecten waar de gitaar gewoon zonder problemen de kamer rondgaat achter mij langs. Bizar.  Alles daaromheen klinkt echt super psychedelisch. (Ik sprak laatst een man die platen uit Japan importeerd van een aantal bands dat er sommige mensen van muziek in trance kunnen raken) Nou, dat klopt. Het is mij gelukt.

Omdat ik weer eens aan het sparen was voor een interlink heb ik kortgeleden de box pulse verkocht. En de cd voor E4,- teruggekocht. Win Win situatie.    Ik heb me werkelijk waar wezenloos gezocht op de cd naar dat stuk. Onvindbaar!
Na checken op internet kwam ik erachter dat door ruimtegebrek op cd er een nummer niet is opgezet....dat nummer dus    jahoor, heb ik weer=)

zo heb ik beetje bij beetje Pink Floyd leren kennen.
Een zeer bijzondere band. De leden los van elkaar zijn zeer bijzonder. De muziek, de effecten en de teksten. een klasse apart.
Maar wat ze samen tot stand hebben gebracht is natuurlijk ongelooflijk. Dit soort musici zijn the last of a dying breed. Helaas.

Om mijn betoog af te sluiten zit ik nu net te denken over een stukje beeld materiaal dat ik gezien heb op YouTube.
Zowel Roger Waters als David Glilmour zijn bezig met opnames voor hun nieuwe elpee(destijds)  Bij toeval(?) op een soort terrein waar meerdere opnamestudio's staan. Zo zijn ze haast buren. In een pauze besluiten ze elkaar even te begroeten, gevolgd door de camera. En daar staan ze tegenover elkaar. Afstand, koeltjes. Roger pakt voorzichtig de arm van David. David reageert half tot niet. Ze praten wat seconden en nemen afscheid. Koeltjes. David pakt op zijn beurt Roger vast en omhelst hem. Roger reageert half tot niet. ze gaan uitelkaar en lopen beidde een andere kant op naar de studio. 
Koeltjes? Het lijkt mij pure liefde, mannen onder elkaar....   Wie weet hadden ze daarna in de studio wel hetzelfde nummer in hun hoofd; i wish you were here...      wie weet.      ( de beelden zitten in mijn hoofd en heb ik 1 keer gezien en herinner me ze op deze manier. Misschien romantiseer ik het te veel. Maar toch.....       Pink Floyd in welke formatie dan ook ; Magisch...
-0-Steve-0-

haythijs

Dat moment dat ze elkaar buiten ontmoeten, hoort bij de repetities van hun reünie optreden op Live 8 2005, dus niet zozeer albumopnames ( Waters brengt ook immers niks uit rond die tijd 😉). Deze repetities waren eerst afzonderlijk ( oud zeer zat diep).
Gezien het tijdperk waarin youtube opkomt, ook een soort PR dingetje.
Het is idd vooral David die afstandelijk reageert op de toenadering van Roger. Wat gezien Rogers gedrag richting hem ( en de andere 2) in de 20 jaar daar aan voorgaand ook wel te verklaren is.
Overigens, bij de release van The Wall op dvd ( ergens in de vroege jaren 2000s) werd er door beiden ook ' apart' samengewerkt aan de heruitgave en remasteren van de film. . Dan weer was het Roger die in de studio zat om eraan te werken, dan weer David. Via briefjes aan de regisseur werden er tips of veranderingen doorgesproken/aangereikt.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

St.Even

Het is me toch een mysterieuze band...
Hoe het is gelopen en waarom.
Het nu en de solo projecten.
De teksten, de boodschappen.
De muziek, de effecten.

Wat ik mij altijd afvraag hoe het dan komt dat zo'n band uitelkaar gaat terwijl ze weten dat wat ze weten neer te zetten erg bijzonder is ....het samenspel het samen zijn.

Ook doordat er toch wel erg wordt afgezet tegen de platenmaatschappij...     en als ik dan een kleine zijstap maak naar Prince (okee okee, a giant leap) en hoe een artiest vastzit aan een contract en afspraken etc. en dan op zoek gaat naar mogelijkheden om muzikaal toch op een manier verder te kunnen,  zonder de vastgelegde afspraken van een platenmaatschappij.    Prince veranderde zijn naam, Pink Floyd ging uitelkaar? .....     Etc etc.

Het is ook nogal wat om op je eerste solo plaat met eric clapton op de proppen te komen. Of je hebt inderdaad een hekel aan de gitarist van je vorige band, of je moet voor de buitenwereld wel met een goede gitarist op de proppen komen om je naam hoog te houden in je solo carrière.
Laat iemand, als eric Clapton, zich daarvoor lenen ?  Het eerste niet denk ik,   het 2e wel....     Maar dan maak je wel een statement naar david gilmour als je dat doet.  Lijkt mij dat daar toch over gepraat is en praten doe je niet als je ruzie hebt.
Brainstorm=)
Brainstorm brainstorm

Maar het zijn allemaal losse eindjes voor mij dus ik interpreer dingen misschien verkeerd. Maar ik vind het altijd leuk om over dat soirt dingen na te denken.    Zeker nadat Prince er openlijk overuitkwam hoe een contract inelkaar steekt en ook dus je artiesten naam.



-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

haythijs

Volgende week Roger Waters Us & Them concertfilm in de bioscopen, op 2 en 6 oktober.
Opgenomen tijdens de shows in Ziggodome in 2018. Wellicht zien een aantal zichzelf terug. 
Welke van de 4 shows er gebruikt is, is mij niet bekend, of wellicht zijn ze alle 4 opgenomen en van daaruit een registratie gemaakt.
Ikzelf was er op vrijdag, de 3e show. Ben benieuwd, dergelijke producties en zeker ook het geluid is zeker geschikt voor een bioscoopervaring.
https://youtu.be/VJsaR7yJHf4
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare