Franks gaat weer bouwen : Astera mk2

Started by franks, November 26, 2013, 22:08:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Quote from: ruud2 on March  1, 2014, 20:32:02
wat voor type fineer ga je gebruiken? met backing ( karton) ?
Gezien het feit dat ik zelf binnenkort ook moet fineren op mijn Klipsch "Klonwalls" ben ik hier ook zéér nieuwsgierig naar ::)

franks

fineer met papieren rug gebruik ik liever niet, omdat je het papierlaagje op de hoeken altijd blijft zien, zeker als je het behandeld met olie oid.
Voor mij dus gewoon hout fineer.

Gr Franks

ruud2

Quote from: franks on March  1, 2014, 21:49:36
fineer met papieren rug gebruik ik liever niet, omdat je het papierlaagje op de hoeken altijd blijft zien, zeker als je het behandeld met olie oid.
Voor mij dus gewoon hout fineer.

Gr Franks

vandaar de vraag want er zitten veel "stompe"hoeken in het ontwerp.
echter als je een lichter fineer gebruikt valt de backinglaag nauwelijks op.
had hetzelfde met mijn avalon cloon.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

franks

een fineerimpressie :headbanging:

Gr Franks

LABO

Gaaf werk  :clapping:  en moet ook erg veel bevrediging geven om zo naar iets moois toe te groeien (mijn complimenten)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ruud2

volgens mij heb je dit vaker gedaan.... :clapping:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

twani

Waar heb je je fineer gekocht? Gebruik je contactlijm?

franks

Quote from: twani on March  6, 2014, 20:04:25
Waar heb je je fineer gekocht? Gebruik je contactlijm?

Je zult het niet geloven, maar ik heb dit fineer een jaar of 3 geleden gekocht via marktplaats. 33 M2 totaal voor 80 euro. allemaal  amerikaans  noten, ben nu wel met de laatste m2-ers bezig. heb er al diverse platenspeler-plinten, luidsprekers, audiomeubel mee gefineerd.

Gr Franks

franks

ik gebruik trouwens nu houtlijm (nat), klemmen dus

Gr Franks

twani

Quote from: franks on March  6, 2014, 22:22:47
Je zult het niet geloven, maar ik heb dit fineer een jaar of 3 geleden gekocht via marktplaats. 33 M2 totaal voor 80 euro. allemaal  amerikaans  noten, ben nu wel met de laatste m2-ers bezig. heb er al diverse platenspeler-plinten, luidsprekers, audiomeubel mee gefineerd.

Gr Franks
:thumbs-up:

Clifdon

holy, 33m2 amerikaans noten voor 80 euro. Doe mij ook zo'n aanbieding haha.

Het ziet er goed uit tot nu toe en ben er van verzekerd dat het niet gaat verslechteren! Een echte vakman!

Mr.M

Sommige mensen hebben gouden handen ,deze hier is er een van...


Zeer benieuwd naar de eind resultaat.....
**UNDER CONSTRUCTION**

franks

Intussen heb ik de staanders van de stands ook gereed en gekleurd, ze moeten nog wel verlijmd worden.

Gr Franks

Rock Solid

Mooi hoor.

Doe je er ook nog iets van kit achter de aluminium strip, om te voorkomen dat ie begint te rammelen door trillingen? Of zit deze er al heel strak in?

franks

De strip kan ik er nu vrij makkelijk in schuiven, terwijl het geheel nog niet is verlijmd, ik ga er geen lijm of kit achter doen maar een rubberen stripje, zodat het te verwijderen blijft.
deze kolom wordt op een natuursteen tegel gelijmd. De luidsprekerkast komt mbv 3 st "spikes" op de kolom te staan en wordt voorzien van een fixatieblokje, zodat hij er niet kan afdonderen tijdens het verschuiven.

Gr Franks

Rock Solid

Goed idee ... fixatie blokje.
Ik heb zelf een setje kegels aan de luidsprekers vastgeplakt met dubbelzijdig tape en op de bovenplaat van de stands, heb ik cups (ook weer met dubbelzijdig tape) toegepast. Nu kan het ook niet meer schuiven. Ik heb nog niet geprobeerd om hiermee te 'spelen'; ik bedoel in de cup een zachter materiaal te plaatsen om de klankkleur te veranderen ...

franks

Ik zet in de kast aan de onderzijde 3 rampamoeren M8, daar draai ik 3 stukje draadeind in en aan de onderzijde komen dan 3 bolkopmoeren. in de stand komen 3 gaten, waarin 3 metalen busjes van 12 mm komen te zitten, hierin rusten dan de bolkopmoeren.
Omdat de 3 draadeinden relatief dicht bij elkaar zitten zal dit niet super stabiel zijn bij het verschuiven van de luidsprekers. Hiervoor lijm ik aan de onderzijde een blok beukenhout, welke ook 12 mm in de bodem wordt gefreesd, dit blokje valt dan in de ruimte tussen de vuren balkjes van de stands, maar ze raken deze niet. Zo kunnen de kasten in mijn beleving er niet meer afvallen.

Gr Franks

franks

mijn tweeters zijn binnnen  :clapping: :clapping: :headbanging: :headbanging:

Gr Franks

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rock Solid

Handen beginnen bijna te jeuken (doen nu nog zeer) om boxen te bouwen  ;D

Wat voor merk zaagtafel heb je, trouwens?

dre73

Die heeft de baas. :D

Een Elektra Beckum,tegenwoordig Metabo.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

franks

Quote from: Rock Solid on March 15, 2014, 12:36:20
Handen beginnen bijna te jeuken (doen nu nog zeer) om boxen te bouwen  ;D

Wat voor merk zaagtafel heb je, trouwens?

Festool

Gr Franks

Rock Solid

Quote from: franks on March 15, 2014, 21:49:15
Festool

Gr Franks

Ik dacht al iets groens te zien  ;)
Naar tevredenheid?

franks

Festool is prima, alleen wel behoorlijk prijzig maar dat verdient zich weer terug, vind ik.

Fineren is nu gereed  :headbanging: :headbanging:

Gr Franks