Afschermen van luidsprekers

Started by 427, January 19, 2004, 11:55:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

427

Wie weet hoe je luidsprekers goed kunt afschermen, bv als je een center bouwt en deze op je tv wilt zetten.
Dit is natuurlijk afhankelijk van de afstand van de magneet tot de tv en hoeveel materiaal hier tussen zit.
Zou een betere magnetische afscherming vooral bereikt worden door de massa van het tussenliggende materiaal te verhogen, dus bv lood toe te passen òf is er ook een andere oplosssing?

Erik van Voorst (in memoriam)

bij speaker en co even een compensatiemagneet kopen en erop zetten...klaar is kees
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

427

compensatie magneet?? nooit van gehoord, in verschillende sterktes leverbaar? ik zal eens op hun site kijken

THX

Ed-S

Je kunt gewoon afgeschermde units kopen, makkelijk en goed.
Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

VlisChris

Dat is niet altijd een optie ;).
Zelf heb ik rondom de Tannoy Mx2 staan en de MxC als center. Maar de integratie met de rest is maar matigjes.
Daarom zit ik er over te denken om een 5e Mx2 te kopen, en deze als center in te zetten. En je raadt het al denk ik: die is niet afgeschermd ;).
Dus altijd een afgeschermde speaker is leuk, maar niet altijd mogelijk ;).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jeroen.

Quote from: christiaan sauer on February  1, 2004, 14:17:08
Dat is niet altijd een optie ;).
Zelf heb ik rondom de Tannoy Mx2 staan en de MxC als center. Maar de integratie met de rest is maar matigjes.
Daarom zit ik er over te denken om een 5e Mx2 te kopen, en deze als center in te zetten. En je raadt het al denk ik: die is niet afgeschermd ;).
Dus altijd een afgeschermde speaker is leuk, maar niet altijd mogelijk ;).

Wat Digit schreef is het kopen van magnetisch afgeschermde drivers (units), die dus ingebouwd worden in de DIY center.

Maar wat raar dat je center niet integreerd met de rest, de hoog unit is het zelfde alleen zitten er 2*4" units in ipv. 1*6" bij de mx2.

VlisChris

Het is ook eigenlijk alleen bij MC Music zoals Omarm (blof) in DTS dat je kan merken dat je toch nog met 2 verschillende speakers werkt. Bij films valt het niet echt ontzettend goed op. Echt storend is het dus niet, maar het zou me niet verbazen dat als ik een sacd speler zou kopen, en een versterker met de goede inputs dat ik dan toch voor een gelijke speaker zou gaan.
Al zal dat wel loslopen. De Tannoy's bevallen met niet echt goed meer. Ze klinken vrij vlakjes, en het midlaag is zowieso al best wel een drama aan het worden :). Maarja, mijn surrounds zijn gloednieuw (weekje of 2/3 oid?) dus vervangen begin ik nog niet aan. Eerst nog een aantal belangrijke dingen om te vervangen. (versterking en sub)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.