Hoeveel T+A luisteraars hier op het forum.

Started by Joske007, November 23, 2013, 15:22:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

schedel

hier nog een T+A man.
R1520R  DD1210R  DVD1210R Tal90 Tal140 Ta 25 Tal C120
T+A | REL | Denon | JVC

twani

Quote from: schedel on December  9, 2013, 12:09:34
hier nog een T+A man.
R1520R  DD1210R  DVD1210R Tal90 Tal140 Ta 25 Tal C120
DVD1210R, ik durf het bijna niet te vragen maar is dat nog een deeveedeespelert? :colgate:

schedel

Jazeker, hij heeft toen zelfs een update gehad zodat deze ook mp3 afspeelt!
Ook heeft deze een state of the art scart aansluiting.
T+A | REL | Denon | JVC

Joske007

Quote from: schedel on December  9, 2013, 12:09:34
hier nog een T+A man.
R1520R  DD1210R  DVD1210R Tal90 Tal140 Ta 25 Tal C120
Van de centerspeaker helaas geen foto gevonden?
Best ook wel zware jongens, die zuilspeakers 33Kg stuk :)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

ritchard

Ja hoor hier nog 1 ( bedankt Joske voor de tip ) T+A fan.
Ik kwam voor een Arcam avr600 die 3d zou zijn helaas was dat niet zo maar de T+A speakers zien/klonken zo mooi dat ik toch de hele set heb overgenomen.
De rest heb ik weer door verkocht en het was mijn beste deal ooit.
De electrostaat tweeter klinkt heel bijzonder maar dat vind ik van de hele speaker, ik stuur ze in biamp aan.
Mijn muziek keuze is heel breed met een voorkeur van Hardstyle, dit klinkt zo strak en ruimtelijk.
Groetjes Ritchard

T+A CRITERION TCI 2E Special Colours

Principle 3 – way – transmission-line floorstander
Nominal power rating 160 Watt
Music power rating 220 Watt
Impedance 4 Ohm
frequency response 30 – 45000 Hz
Sensitivity 90 dB/1 m 2,1 Watt
Bass drive unit 2 x 220 mm
Mid-range drive unit 1 x 180 mm
High-frequency drive unit Electrostatic tweeter
Crossover unit, type FSR
Crossover frequencies 250 Hz, 2000 Hz
Bi-Amping yes
Dimensions H x W x D 120 x 27 x 40 cm
Weight 54 kg
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Streamz

En hier de MP1260R streamer. Net de laatste firmware erop gezet, ik kan nu ook de app van T+A gebruiken.

Mijn streamer is te koop trouwens, wellicht toch een Naim streamer als vervanging om de rest van de set te completeren.


schedel

#31
Wat is de prijs voor deze steamer?
Doet deze ook 24/192?
Staat hij op audiomarkt.de?
T+A | REL | Denon | JVC

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

ritchard

De lat ligt nu wel erg hoog om een nog betere speaker te vinden.
Ik ga me maar eens richten op de akoestiek hier in huis en een gesloten sub voor muziek.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Streamz

Quote from: schedel on February  9, 2014, 01:13:21
Wat is de prijs voor deze steamer?
Doet deze ook 24/192?
Staat hij op audiomarkt.de?

Idd op audiomarkt.de. En ja, de HD code zit erop en kan dus 24/192 via coax en optische ingangen. Ook de gapless code en de laatste firmware zitten erop. De App werkt ook op mn tablet. Al vind ik Gizmo prettiger werken.

GerardVR

Hmm spoeling is dun... Hier alleen T+A apparatuur... ik ben maar voor Italiaanse speakers gegaan... Chario Constellation Delphinus + Phoenix

R1520R
DD1510R
DVD1210R

Naim Superuniti. Dali Helicon W200

MarcFR

Had op m n eerste set T+A speakers .... dat is nu zo n 20 jaar geleden. Vond het toen wel lekkere sound hebben.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Joske007

Quote from: MarcFR on February 18, 2014, 17:03:00
Had op m n eerste set T+A speakers .... dat is nu zo n 20 jaar geleden. Vond het toen wel lekkere sound hebben.
De tijd heeft niet stil gestaan en het is er nog beter op geworden  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

schedel

T+A brengt nieuwe serie uit. De R serie 2000/2500.
Twee versterkers, een draaitafel en de meest interessante MP 2000 R - DAC / NETZWERKCLIENT
http://www.ta-hifi.de/index.php?id=665
T+A | REL | Denon | JVC

Joske007

Quote from: audiotechneut on April 27, 2016, 18:36:42
Sinds kort heb ik T+A Criterion TAL2 luidsprekers in huis. Ik heb toch al heel wat luidsprekers in huis gehad maar nooit eerder T+A uit Duitsland. T+A heeft uit verhalen wel een kwaliteits-imago. Ik ben dermate enthousiast over deze vloerstaanders dat ik dit topic start om ervaringen met T+A luidsprekers te bundelen. Deze Criterion TAL2 is een 2,5 weg met een transmissielijn principe. De tweeter is een Vifa ringradiator. Veel goeds gehoord over deze tweeters maar ook die had ik niet eerder in huis. De TAL2 is een prachtig klinkende luidspreker, transparant, open en met een vorstelijk evenwichtig laag. Er zit veel diepte in en hij presteert goed bij lage en hoge volumes. (Ik stuur aan met een Myryad MA240.) Het metalen rooster voor de units staat stoer en is wat mij betreft beter dan doek qua hoog-absorptie. De nieuwprijs was ooit €2400,-/set in 2006. Heb je ervaringen met T+A luidsprekers, deel ze dan hier.
Proficiat met de aankoop  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

FiLou

Ikzelf heb paar TCD 210S (http://www.ta-hifi.de/en/loudspeakers/criterion-tcd/criterion-tcd-210-s-floor-standing-speaker/), sinds 2 jaar.
Stevige meubels (47kg) ideaal voor grotere ruimte (living 14x5m). Voldoende vermogen in de versterker wel nodig (ikzelf heb 400W klasse D versterker).
Heel tevreden met het resultaat  ::)

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

FiLou

Nice Monster. Maar waarschijnlijk niet veel meerwaarde bij stevige lage frequenties van TCD 210S.

Peerless Monster

Quote from: FiLou on August 24, 2017, 17:04:31
Nice Monster. Maar waarschijnlijk niet veel meerwaarde bij stevige lage frequenties van TCD 210S.

Geloof me 😄🤘
Proberen? 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Ohm Ivo

Na eerst met veel plezier het pmc-topic te hebben doorgelezen (ik heb wat met transmissielijnsystemen, plus een vriend van mij heeft PMC-monitors, erg goed) ontdekte ik vandaag dit topic.

Ik ben een tevreden T+A Criterion-gebruiker sinds 1988. Eerst de TMR 120 (in 1988 dus), een vierweg transmissielijn, mijn eerste "Spitzenklasse"-speaker. Toen  kreeg T+A het onzalige idee om de design-toer op te gaan. De opvolger van de geweldige TMR-lijn was een reeks van slanke zuiltjes die volgens mij eerst getekend waren en vervolgens ging men eens nadenken of ze ook aan het klinken te krijgen zijn.  Het was de T-lijn (T-100/120/160/230). Slank, dun, zeer lastig aan te sturen en een algehele mislukking. Ik ben toen onmiddellijk naar de hogere in de voorgaande tmr-lijn gaan zoeken. In 1989 was dat mijn volgende speaker: TMR 160mkII. Stoere jongens, 4-weg met dubbele bas, frequentiebereik 18hz-35khz. Uiteindelijk heb ik in 1998 het topmodel gescoord, de TMR220 (zie ook mijn showcase). In 2007 heb ik de 160's weer verkocht; was toch een beetje overkill op mn slaapkamertje. In navolging van mij hebben twee vrienden jaren geleden ook allebei een tweedehands paartje tmr 220 gescoord.
Die 220's heb ik nu nog steeds, 20 jaar later. En ze gaan ook nooit meer weg.

Groet van Evert


i2Paq

Wat een "joekels"!

Ben benieuwd hoe deze klinken in vergelijk met de IMF80 die ik gehad heb.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Ohm Ivo

IMF heb ik nooit gehoord, wel ooit TDL (lange tijd gedacht dat het dezelfde firma was). Maar dat is zo lang geleden dat ik geen uitspraak durf te doen.
Die tmr220s zijn inderdaad joekels (lxbxh 54x40x160cm) en hun enige 5-wegsysteem. Ik heb het altijd jammer gevonden dat ze in latere criterion-series, met uitzondering van de TB-lijn, de reuzen vaarwel hebben gezegd. (Gebrek aan) kastvolume is moeilijk op een andere manier te compenseren.

Groet van Evert

Marcel078

Op zoek naar een nieuwe set (stereo versterker - speakers) kwam ik dit topic tegen. Blijkbaar zit hier ook een kleine harde kern T+A liefhebbers  ;)  Ik heb een T+A PA 2500 R op het oog maar ik vroeg me af welke merken speakers goed matchen met T+A los van hun eigen speakers  ;D
AVM PA 8.x | IOM M500 | Acoustic Energy AE309 | Linn Majik DS/0 | Micro Seiki DD40

Spijkie

Het schijnt dat Piega z'n speakers test of ook test met T+A, zou dit wel eens willen horen op m'n speakers.

In het verleden heeft m'n pa bij Studio Rispens een V10 ? Buizen versterker gehaald icm met de 1210 3 kanaals versterker met de sacd speler. Klonk mooi, die v10 was n prachtig ding om te zien ook.

Weinig dealers in Nederland volgens mij.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

JC uit V

Hier ook een gebruiker en liefhebber van T+A TMR series.

Zelfs mijn bioscoop set bestaat voor het grootste deel uit de TMR serie. Alleen de subwoofer is van SVS en de satellieten een niet nader te noemen merk. Wel wil ik deze graag vervangen door T+A maar van de TMR zijn alleen maar grote jongens dus wat lastig op te hangen als satelliet  :devil:  dus ja, misschien heeft iemand een suggestie die goed bij de serie past?

Front = T+A TMR160 mk1
Rear  = T+A TMR70
Center= T+A TAL XC
Sat   = geen idee, moet ik opzoeken

Overigens aangestuurd door een combinatie van Denon POA, Marantz AV en Marantz MA-500 THX
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, 8-kanaals Magnus Audio USA in Home-Cinema + Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 met T+A TMR160 + TAL XC + T+A TMR80 + T+A heights + SVS sub