Hoeveel T+A luisteraars hier op het forum.

Started by Joske007, November 23, 2013, 15:22:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

Ik vraag me naar grote nieuwsgeurigheid af, hoeveel forumgenoten er hier naar T+A speakers luisteren of hebben gehad.
Een merk dat naar mijn mening zeker de moeite en het beluisteren waard is om hier de T+A speakers en hifi apparatuur onder de aandacht te brengen.

Zelf ben ik in het bezit van een paar TCD310, twee paar TCD410 en een TCD510, bij reactie hier graag even jou type van T+A melden  :)

T+A website:http://www.taelektroakustik.de/index.php?id=2&L=1
T+A Facebook:https://www.facebook.com/TAelektroakustik

Grts,
Joske








Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

jvanhambelgium

Dat doet me eraan denken dat ik eens naar die prachtige dingen moet komen luisteren! Heb ze bij je al wel zien staan maar nog geen demo gekregen  :popcorn:
Ik had er nog nooit iets van gehoord eigenlijk vooraleer jij ermee bezig was ... er zijn zooooooooooooveeel merken speakers hé ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Joske007

Je bent voor een demo en kopje koffie altijd welkom  ;)
Hiervoor moeten we samen eens in de agenda duiken, laat maar horen, hé
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#4
Dit dreigt een rustig topic te worden met maar liefst één eenzame T+A eigenaar  :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

In zijn eigen topic had ik al voorzichtig aangegeven dat het op z'n minst een verrassende keuze mag worden genoemd.

Doet niets aan de kwaliteit af, maar een wederverkoop "ooit" zal er niet inzitten voor een redelijke prijs.

Het merk heeft (zeker in NL) een serieus imagoprobleem.

Wordt zelfs in DU voor afbraakprijzen verkocht, met name de speakers.....

Voornaamste is dat je er van zal genieten, want goed klinken doen ze zeker wel.


Criterionlover

 2    ;D


R 1520 R  ; DD 1510 R  ; DVD 1210R

Speakers: Talis:  TLS3 ; TLS1; TLW 2A ; TLR 1


T+A ; Sonos

twani

Quote from: Criterionlover on November 23, 2013, 21:01:40
2    ;D


R 1520 R  ; DD 1510 R  ; DVD 1210R

Speakers: Talis:  TLS3 ; TLS1; TLW 2A ; TLR 1
Gelukkig, in ieder geval iemand om "tegenaan te ouwehoeren" ;D

theshadow

#8
Ik bezit zelf geen t + a maar ik ken ze maal al te goed. Mijn oom heeft de tmr 100 gehad en de Tb160 en tb250. Hij heeft mij ook besmet met het audio virus  :)

De criterion lijn zijn hele goede speakers en veelal onderschat.

twani

Is Transmission Line niet hun handelsmerk? :unsure:

Midstar

Een mooi en vreseljk goed merk met zeer goede producten door de jaren heen.
Zelf ben ik al  ruim 15 jaar erg gecharmeerd van het merk.
Het eerste wat mij vooral opviel in het verleden was de geluids kwaliteit van hun luidsprekers.
Ik heb zelf de afgelopen jaren een integrated amp gehad de 1520R dacht ik.
Daarvoor had ik de Accuphase C-200V en P-300V voor\eind combi waar de T&A versterker niks voor onder deed.

Ik snap niet dat het product niet goed loopt in Nederland,in Duitsland is het juist erg gewild.

Maro

Quote from: Midstar on November 23, 2013, 22:02:13

Ik snap niet dat het product niet goed loopt in Nederland,in Duitsland is het juist erg gewild.

Uit een ander topic blijkt dat ze bijna niet normaal zijn aan te sturen. Zal de populariteit ook wel niet bevorderen.....aan de andere kant is B&W razend populair en kampt veelal met het zelfde probleem. Kortom weer een zinloze post verder... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

 
Quote from: Maro on November 24, 2013, 01:38:07
Uit een ander topic blijkt dat ze bijna niet normaal zijn aan te sturen. Zal de populariteit ook wel niet bevorderen.....aan de andere kant is B&W razend populair en kampt veelal met het zelfde probleem. Kortom weer een zinloze post verder... :D

Je zoveelste ;D

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on November 24, 2013, 08:37:34
Je moet ergens goed in zijn toch.  :angel:
Het is iig. van een constante kwaliteit ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani


Maro

Quote from: Xander32 on November 24, 2013, 08:48:34
Het is iig. van een constante kwaliteit ;).

Als ik over verschillen tussen kabeltjes, stekkers ed begin te ijlen hoor ik het wel..oke?  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

Weet je wel wat voor enorme verbeteringen dat kan geven :laugh:

Xander32

Quote from: Maro on November 24, 2013, 09:01:08
Als ik over verschillen tussen kabeltjes, stekkers ed begin te ijlen hoor ik het wel..oke?  :D
DAN ga ik mij pas echt zorgen om jou maken!

;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

Quote from: Xander32 on November 23, 2013, 20:35:07
Dit dreigt een rustig topic te worden met maar liefst één eenzame T+A eigenaar  :D.

Hetzelfde zou voor veel merken gelden moest er een topic over worden gestart.
Zelf denk ik hier natuurlijk aan ProAc, voor één of andere reden ook geen verkoopstopper maar toch super kwaliteit en geluid (laatste is natuurlijk persoonlijk).
Wat de oorzaak is ....... ?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Joske007

#20
Quote from: twani on November 23, 2013, 20:55:39
In zijn eigen topic had ik al voorzichtig aangegeven dat het op z'n minst een verrassende keuze mag worden genoemd.

Doet niets aan de kwaliteit af, maar een wederverkoop "ooit" zal er niet inzitten voor een redelijke prijs.

Het merk heeft (zeker in NL) een serieus imagoprobleem.

Wordt zelfs in DU voor afbraakprijzen verkocht, met name de speakers.....

Voornaamste is dat je er van zal genieten, want goed klinken doen ze zeker wel.
Na een lange zoek en luistertocht in speakerland ben ik eindelijk bij deze speakers terecht gekomen en geniet hierbij alle dagen van mijn keuze.
Het is echter zeer vreemd dat het merk niet zo goed van de grond komt, want de kwaliteit in afwerking en sound, die er wordt afgeleverd is echt wel van een hoog niveau.
Wat betreft naambekendheid is deze buiten de Benelux gelukkig wel groter, hierbij heeft T+A een samenwerking met Dynaudio en promoten deze beide elkaar.

T+A & Dynaudio: http://www.audiostream.com/content/dynaudio-ta
T+A & Dynaudio: http://www.stereophile.com/content/dynaudio-ta-power-speed-grace

Met deze speakers ben ik op een punt gekomen dat ze hier voor de rest van mijn dagen zullen slijten en geen behoefte meer heb naar elders, want ze klinken zeer goed.  :inlove:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

frank2

Quote from: KayaRahnee on November 24, 2013, 09:40:44
Hetzelfde zou voor veel merken gelden moest er een topic over worden gestart.
Zelf denk ik hier natuurlijk aan ProAc, voor één of andere reden ook geen verkoopstopper maar toch super kwaliteit en geluid (laatste is natuurlijk persoonlijk).
Wat de oorzaak is ....... ?

Ook zeer fijne speakers. Klinken erg mooi, geheel mijn sound.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joske007

Quote from: Midstar on November 23, 2013, 22:02:13
Een mooi en vreseljk goed merk met zeer goede producten door de jaren heen.
Ik snap niet dat het product niet goed loopt in Nederland,in Duitsland is het juist erg gewild.
Heeft te maken met kuddegeest  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

KayaRahnee

Mensen hebben vaak de neiging om speakers te kiezen/kopen die mooi "ogen" ipv "klinken"
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

twani

Quote from: Joske007 on November 24, 2013, 10:19:19
Na een lange zoek en luistertocht in speakerland ben ik eindelijk bij deze speakers terecht gekomen en geniet hierbij alle dagen van mijn keuze.
Het is echter zeer vreemd dat het merk niet zo goed van de grond komt, want de kwaliteit in afwerking en sound, die er wordt afgeleverd is echt wel van een hoog niveau.
Wat betreft naambekendheid is deze buiten de Benelux gelukkig wel groter, hierbij heeft T+A een samenwerking met Dynaudio en promoten deze beide elkaar.

T+A & Dynaudio: http://www.audiostream.com/content/dynaudio-ta
T+A & Dynaudio: http://www.stereophile.com/content/dynaudio-ta-power-speed-grace

Met deze speakers ben ik op een punt gekomen dat ze hier voor de rest van mijn dagen zullen slijten en geen behoefte meer heb naar elders, want ze klinken zeer goed.  :inlove:
Met onze audiohobby weet je dat natuurlijk maar nooit, maar indien het geval heb je het goed gedaan, geniet ervan :pompom: