XTZ master M2

Started by Roksan, November 19, 2013, 18:11:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Carrol

En...,hoe klinkt de master na twee dagen?
Wat ga je doen met twee paar luidsprekers,of ga je ze toch uiteindelijk weer verkopen?
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Laan

Ik heb altijd muziek aan staan en zodoende ooit besloten twee sets te plaatsen. Eentje voor het dagelijks gebruik en eentje voor de speciale momenten. Dan ga ik er echt voor zitten zeg maar. Al surfend op het www viel mijn oog op de m2. Zeer fraaie vormgeving en hele mooie componenten. En voor wat het waard is hele goeie recencies. Doordat het model eruit gaat bovendien extra scherp geprijsd. Zodoende de gok genomen, hoewel ik het wat overdreven vind voor mijn dagelijkse set. Voor de speciale set komen ze net wat te kort en dat is natuurlijk geen schande. Met goede opnames klinken ze fenomenaal, zeker gezien de afmeting, prijs e.d. Ik draai echter ook wat mindere opnames en oudere muziek en vind ze daarmee wat vermoeiend in het middengebied. Het kakt dan in. Gelijk weer verkopen doe ik niet, het biedt gewoon heel veel voor het geld. Tenzij iemand heel graag een set m2 wil, dat is natuurlijk bespreekbaar.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Carrol

Duidelijk,veel plezier met je twee sets.
Als er weer wat te melden is,doen!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Laan

Het zijn geen speakers die je zo maar even ergens kan neergooien op de gok. Vandaag dus even helemaal opnieuw begonnen en diverse opstellng geprobeerd. Relatief dicht bij de muur (voor mijn gevoel) en zonder ze in te draaien geeft een fraai resultaat. Laag krijgt wat meer body en het midden gilt minder. Het hoog was al niet erg prominent en dat is nog steeds zo. Mooi gedetaileerd en zijdezacht. Kortom, er is nu een mooie balans ontstaan, een stuk homogener. Ruim voldoende voor een grote :)

Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Carrol

Mooie foto's hoor,wat zie ik,de Gamuts
toch ingepakt. :pompom:
Toevallig in de buurt van Emmen?
Man,wat zou ik graag ff bij je willen luisteren.
Hoogglans he,daar zie je alles op,naar wel mooooooii.
Genieten man :clapping:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Laan

Haha! De gamuts krijgen altijd een jurk aan als ik ze niet gebruik  :tounge: En bij de xtz's zitten ze gelukkig ook. Blijft het een beetje netjes met diverse beesten in huis.

Je mag altijd langskomen hoor, ik heb al eens iemand uit Emmen hier gehad (apeldoorn) via een ander forum. Ben zijn naam vergeten.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Carrol

#31
Nou,wie weet,en als je een keer in Drenthe bent ben jij ook altijd welkom. :bigsmile:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Laan

Mogelijk ben ik de enige met een paar m2 hier en het is een overjarig model, edoch, laat ik hier toch wat blijven plaatsen :)

Zoals gezegd is de plaatsing iets wat kritisch bepaald moet worden. Daar komt echter nog wat bij. Ze zijn tamelijk medegenloos voor de aansturing. Ik besloot ze aan te leggen via mooie high- end chinese kabels op de MF pwr1 eindversterker. De klank kon me wederom geheel niet bekoren. Vermoeiende brei.. even een week overheen laten gaan, kan tenslotte aan mij liggen. Vandaag toch maar even de audip gd via tubulus kabels aangesloten. Verschil van dag en nacht :-) Zijn het de kabels of de versterker? Of beiden? Ga ik nog proberen.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Carrol

Blijf in volgmodus!
Als we maar niet afzakken naar eindeloze discussies over het verschil in kabels??
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Laan

Ik ga daar in elk geval niet aan meedoen zulke discussies :)
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Ik ken de MF niet, maar weet wel dat de Audio GD M3 héél erg goed is ;)

holco

+1 :)

Quote from: AudioEnZo on January 14, 2018, 10:36:35
Ik ken de MF niet, maar weet wel dat de Audio GD M3 héél erg goed is ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Laan

Sorry, kan er niks anders van maken. Met de audio gd klinken ze echt goed. Met de MF is het er gewoon niet. Ik heb de MF ook nog aangesloten via de tubulus kabels en dat lijkt wel iets te helpen. Maar het klinkt een beetje ielig. Laag is rommelig en minder drukvol. Alles blijft wat meer aan de speakers plakken. Ze lijken dus in een categorie te vallen waar de suggestie wordt gewekt dat versterker en kabels er toe doen. Pak ik de Boston m250, dan is er geen noemenswaardig verschil tussen de versterkers en kabels te ontdekken in mijn beleving. Zeg ik dat zo een beetje netjes zonder feitelijke conclusies te claimen? :) Met de audio gd klinken ze erg open en snel. Laag is voldoende en snaarstrak. Ze zijn wel wat meer up front, in your face dan ik ben gewend, maar soit. Beeld is er breed, best diep en ook verticaal komen ze een eind. Afhankelijk van de opname soms een beetje fris. Morgen krijg ik een primaluna als de bezorging meewerkt. Ben benieuwd of die de scherpe randjes eraf haalt. Kan vriezen, kan dooien..
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Carrol

Dus duidelijk een voorkeur voor bepaalde versterker.
Moet je zéker rekening mee houden bij eventuele aanschaf.
Misschien dat dat de reden is dat ze niet veel tehoren zijn.
Nou ja idd,misschien dat de prima luna een buizen versterker nog wat kan bewerkstelligen.
We wachten af!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Laan

Vandaag heb ik een wasmachine antitril mat aangeschaft. Op maat gesneden en tussen de stand en speaker geplaatst. Wat een tweak van een tientje al niet kan doen :) Dus gelijk maar wat blokjes gesneden en die onder draaitafel geplaats en onder de glasplaat waar die op staat. De Primaluna is ook binnen en staat nu aangesloten met de goedkope kabels op de xtz. Klinkt nieuw uit de doos beter dan met de MF. Meer rust en wat ronder, maar een enorme soundstage en meer detail. Het lage rendement dat bij nameten onder de 85 dB blijkt te liggen lijkt geen punt icm de primaluna. Herrie zat en voldoende controle.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Carrol

Begrijp ik nu goed dat de gamuts voor dagelijks gebruik zijn en de XTZ voor specifiek luisteren?
Al wat meer bekend over het gebruik met de prima luna samen met XTZ.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Laan

Ik snap de verwarring, maar nee, geen gamuts voor 538 :) De xtz-en zijn erg fraai en ik heb besloten om vanaf de voorversterker twee richtingen te kiezen. De audio m3 met de gamut of de primaluna met de xtz. Geeft een heel andere sound en is leuk om eens af te wisselen. De combi van de primaluna en xtz is overigens wel errug mooi.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Laan

Ik heb inmiddels wel een aardig beeld van deze speakers. Het hoorntje voor de tweeter heeft voor en nadelen. Mits op de juiste positie geplaatst, op de juiste positie beluisteren (sweetspot) juist aangestuurd en de juiste muziek/opname, een geweldige speaker. Ontbreekt er een factor, dan tergen ze je tot wanhoop. Vooral door een krijsende galm in het middengebied. Kortom: tot veel in staat, geen allrounder.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3