Vraagje over home cinema set...

Started by 2maurice5, November 17, 2013, 16:04:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

2maurice5

Hallo allemaal,

Als eerste mezelf maar eens voorstellen, ik ben Maurice wonende te limburg en sinds net nieuw hier...
Ik zat met een paar vragen ivm aanschaf van speakers en versterkers sinds een maand of 2...
2 maanden geleden van een vriend een paar leuke speakers kunnen overnemen, namelijk de
B&W dm 601 s3 welke ik tijdelijk als fronts gebruikt had, en de lcr 60 als center. Diezelfde dag een reciever aangeschaft de Marantz sr7300 (zilver) en een week erna een subwoofer de ASW 600.
Ik moet zeggen dit setje klonk naar mijn mening enorm goed een mooi strak geluid in laag midden en hoog...
Nu ben ik zon 3maanden verder en heb vorige week de 604 s3 aangeschaft als fronts, deze klinken een heel stuk voller en maakt t geluid mooi af...maar...
Als ik gewoon muziek luister staat de reciever op stereo met de sub, normaal met de kleine fronts en t volume op ongeveer -10db had ik een enorm hard geluid wat mooi strak en vol bleef.
Nu met de 604's kan ik op t zelfde volume gewoon nog tegen elkaar praten, t geluid is zeker mooier en voller maar haalt niet meer t volume wat ik eerst had...zelfs op 0db valt t volume redelijk mee...
Nu kan ik de reciever wel nog harder zetten en gaat hij de db's in de + gooien maar dan gaat opzich alleen t volume harder maar merk je meteen dat zeker de lage tonen minder krachtig worden en er hier en daar lichte vervormingen onstaan...
Is dit nu simpelweg gewoon een te lichte versterker? Krijg ik dit met bi ampen opgelost en kan mijn reciever dit uberhaubt?
Welke reciever raden jullie mij aan om t optimale uit de speakers te halen (naar mijn mening moeten ze zeker beter kunnen) en mn voorkeur qua merk is Marantz of Nad...

ps. ik heb de optie om a + b te kiezen qua speaker instellingen, als ik vanuit de b aansluitingen op de reciever naar beide fronts een extra kabel trek ben ik dan aan t bi ampen of is dat gewoon onzin? ( hier heb ik iets over gelezen maar begreep t niet helemaal)

Alvast bedankt voor jullie tijd...!

Mvg. Maurice