Kef center voor bij de LS50

Started by yorkie13, November 15, 2013, 17:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

Op Ebay een kef unit uit een Kef Q100 kunnen kopen , om hiermee een center te bouwen voor bij de onlangs aangeschafte
LS50.

De Unit is hier getest door iemand.
Hij heeft ook de T & S parameters gemeten  8)

Nu nog een kast eromheen , en een filter erbij.

http://medleysmusings.com/kef-q100-drive-unit-testing/

john_doe

Interessant project, is dit dezelfde driver als degene die in de LS50 wordt gebruikt?

Weet je al welk filter je toe gaat passen? Het ligt voor de hand om het filter van de LS50 te gebruiken, heb je dat schema toevallig weten te achterhalen? Ben wel benieuwd hoe het filterschema er uit ziet.

yorkie13

nee, niet dezelfde driver, deze komt uit een Q100

yorkie13

De Kef Q100 UniQ is binnen.

Filter is niet al te ingewikkeld

dre73

1e orde,da`s niet te lastig inderdaad. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Roksan

Lekker simpel filter. Maar waarom kom je in fabriek luidsprekers toch altijd die bennic condensatoren tegen. Ik vind ze niet al te best klinken......
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ruud-

Quote from: Roksan on November 23, 2013, 16:19:59
Lekker simpel filter. Maar waarom kom je in fabriek luidsprekers toch altijd die bennic condensatoren tegen. Ik vind ze niet al te best klinken......
Lijkt meer op een weerstand  ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.


dre73

die zou ik er echt niet in monteren eigenlijk.......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Roksan

Ach zelfs in hele dure B&W luidsprekers kom je ze tegen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

dre73

kwam...... :D

tegenwoordig mundorf silver/gold/oil.
die heb ik laatst ook getest en gelijk maar aangeschaft.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ruud-

Quote from: dre73 on November 23, 2013, 18:53:00
nope,die gele is ook bennic. ;)
Je hebt gelijk, ik had de foto niet doorgeschoven.  ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..