Films downloaden

Started by RandyAmsterdam, November 14, 2013, 10:25:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

quattronl

Een NAS is alleen op je netwerk aangesloten, vandaar de naam (Network Attached Storage).
Om iets af te spelen heb je een netwerk media speler nodig. Die vertaald de netwerkstream naar video en audio.
Dit kan een htpc zijn of een dedicated netwerkspeler zoals bijv. een Dune.
Als je al een NAS gaat kopen die gaat downloaden dan is een mediaspeler voldoende.

Synology en QNAP zijn beiden goed. Verschillen zijn minimaal. De J-versies (bij Synology) zijn wat karig qua hardware, die zou ik niet nemen. Elke andere kan moeiteloos full BR's streamen, downloaden en uitpakken. Maar zoals altijd: hoe sneller hoe beter.
In een 2-bay NAS kan je dus 2 schijven zetten en deze zodanig instellen dat ze een kopie van elkaar zijn. Zeer handig/onontbeerlijk bij belangrijke data. De meesten scharen gedownloade films en muziek daar niet onder. Met een single bay NAS met 1 dikke HD kan je voorlopig goed vooruit. Maar daar zijn andere topics over.

Verder is een abo bij een usenetprovider wel aan te raden om aan de juiste films te komen. Kost globaal zo'n 7,-/maand. Downloaden gaat zo snel als dat je internetaansluiting toelaat (simpel gezegd).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

quattronl

#52
Quote from: _ MarcelloW _ on November 14, 2013, 15:38:48Mediaspeler + NAS in een enkel device (voor sommigen een wens)...
Dat wordt wel de toekomst denk ik ja.
Zolang de ingebouwde medispeler alles maar aan kan (of via firmware te updaten is) dan is dit een erg leuke optie.

Zonder de artikelen gelezen te hebben hoop ik dat er wel de bekende packages op te installeren zijn zoals sabnzbd, LMS e.d.  Dit is bij de eenvoudige NAS-en niet altijd het geval.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW


Syphon

Blijf erbij dat een HTPC gemakkelijker is. De NAS moet namelijk wel worden bedient door jou en hoe ga je dit doen?
Waarom geen HTPC met 4 tot 8 TB? Qua kosten scheelt het weinig en je hebt alles op één plek. Ja je mist enkele voordelen van een NAS maar ik vraag me af of jij die gaat gebruiken.

RonG

Quote from: RandyAmsterdam on November 14, 2013, 15:30:10
Vandaar ook mijn vraag of ik heb niet beter direct op de Dune kan aansluiten. Je bedoeld het streamen van de NAS naar de Dune?

Dat kan ook, Ik heb ook nog een Dun B1 in de woonkamer staan.
Dus ik heb een NAS welke streamt naar mijn HTPC in mijn HT en naar de Dune in de woonkamer :)

RandyAmsterdam

Quote from: Syphon on November 14, 2013, 16:04:44
Blijf erbij dat een HTPC gemakkelijker is. De NAS moet namelijk wel worden bedient door jou en hoe ga je dit doen?
Waarom geen HTPC met 4 tot 8 TB? Qua kosten scheelt het weinig en je hebt alles op één plek. Ja je mist enkele voordelen van een NAS maar ik vraag me af of jij die gaat gebruiken.

Volgens de mensen die een NAS aanraden kan ik de NAS bedienen met mijn Samsung Note 2. Lees maar terug, dit is simpel volgens hun. Zal wel een app zijn ofzo, film intypen en de minimale grote van het de film en klaar. Zo lees ik het.....

Vanaf de NAS naar een mediaspeler zoals de Dune en that's it.

Syphon

Dat snap ik ook wel maar stel je zit op de bank en je wilt ff snel een filmpje downloaden. Dan moet je dus alles via een tablet doet? Verre van handig als het al werkt.
Daarom een HTPC in je woonkamer en dit kan je makkelijk bedienen met een toetsenbord/muis.

Wat is eigenlijk je internetsnelheid? Handig om te weten als je straks complete bluray's gaat downloaden.

RandyAmsterdam


RandyAmsterdam

Quote from: Syphon on November 14, 2013, 16:38:00
Dat snap ik ook wel maar stel je zit op de bank en je wilt ff snel een filmpje downloaden. Dan moet je dus alles via een tablet doet? Verre van handig als het al werkt.
Daarom een HTPC in je woonkamer en dit kan je makkelijk bedienen met een toetsenbord/muis.

Wat is eigenlijk je internetsnelheid? Handig om te weten als je straks complete bluray's gaat downloaden.

Denk jij dat dit een omslachtige manier is? Kan ik ook via mijn android telefoon met een NAS via een usenetprovider downloaden? Nogmaals ik heb geen pc thuis!

quattronl

Op die Iomega kan je geen of slechts een heel beperkt aantal packages installeren. Zaken zoals LMS (logitech Media Server) kan daar niet op. Of sabnzbd wel kan betwijfel ik...  Ik zou het risico niet nemen.

Mijn collega kan vanaf zijn tablet de nzb's vanuit Spotnet naar z'n NAS zetten. Ik ben daar nog niet zo ingedoken.
Dus waarom zou je dan weer een hele htpc moeten opbouwen? (niet negatief bedoelt hoor)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

RandyAmsterdam

Quote from: quattronl on November 14, 2013, 16:44:45
Op die Iomega kan je geen of slechts een heel beperkt aantal packages installeren. Zaken zoals LMS (logitech Media Server) kan daar niet op. Of sabnzbd wel kan betwijfel ik...  Ik zou het risico niet nemen.

Mijn collega kan vanaf zijn tablet de nzb's vanuit Spotnet naar z'n NAS zetten. Ik ben daar nog niet zo ingedoken.
Dus waarom zou je dan weer een hele htpc moeten opbouwen? (niet negatief bedoelt hoor)

Randy

Er zit standaard een torrent client in die voor je download zonder dat een PC aan hoeft te staan. Je kunt hiervoor ook de additionele gratis app "Transmission" gebruiken (die is beter). Je kunt de downloads in transmission starten vanaf een app of web browser, ook vanuit android en iOS.

Standaard is het niet mogelijk via Usenet te downloaden. Als je houdt van "tweaken" is op deze linux build heel veel mogelijk, zoals Usenet downloads met SABnzbd, Sickbeard, Couchpotato, etc. Hier is een goede tutorial te vinden: (let op: tweaken is op eigen risico, wordt niet ondersteund door lenovo)

Syphon

Quote from: RandyAmsterdam on November 14, 2013, 16:39:33
35 Mbit/s

Dan duurt het downloaden van een bluray wel erg lang. Verder heb je geen PC maar dat lijkt mij toch wel een must om alles goed in elkaar te zetten. Nee zelf zou ik gewoon voor de HTPC.
Lijkt wel of sommige hier verliefd op een NAS zijn  ;)

StefaanD

Quote from: Syphon on November 14, 2013, 17:10:16
Dan duurt het downloaden van een bluray wel erg lang. Verder heb je geen PC maar dat lijkt mij toch wel een must om alles goed in elkaar te zetten. Nee zelf zou ik gewoon voor de HTPC.
Lijkt wel of sommige hier verliefd op een NAS zijn  ;)

Downloads laat ik zelf 's nachts doen, film staat dan klaar voor de volgende avond. Weet wel we leven in een jachtige maatschappij, ik wil het hebben ... en wel nu. 'k doe daar niet aan mee.

Voor de rest vind ik dit een flipperkast draadje  :D

Thesqualer

Quote from: Syphon on November 14, 2013, 17:10:16
Dan duurt het downloaden van een bluray wel erg lang. Verder heb je geen PC maar dat lijkt mij toch wel een must om alles goed in elkaar te zetten. Nee zelf zou ik gewoon voor de HTPC.
Lijkt wel of sommige hier verliefd op een NAS zijn  ;)

Komt toch op een snelheid van ruim 4 Mb/s.
Is altijd nog sneller als wat ik haal met 650 Kb/s  :plain: En ik download toch ook via Eweka BD25 of BD50.
Ik laat me Server s'nachts wel rammelen meestal is die met BD25 in een nacht klaar.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

RandyAmsterdam

Quote from: Syphon on November 14, 2013, 17:10:16
Dan duurt het downloaden van een bluray wel erg lang. Verder heb je geen PC maar dat lijkt mij toch wel een must om alles goed in elkaar te zetten. Nee zelf zou ik gewoon voor de HTPC.
Lijkt wel of sommige hier verliefd op een NAS zijn  ;)

Ja ik ben het eig ook met je eens. Je schakelt een onderdeel uit. Bij een NAS moet ik ook een mediaspeler kopen. Een goede HTPC kan ik zo op mijn dolby versterker aansluiten. Draait op windows dus kan gemakkelijk downloaden via een usenetprovider.

Een NAS kan dit ook samen met een mediaspeler.... Pfffffffff haha

StefaanD

Quote from: Thesqualer on November 14, 2013, 17:14:33
Komt toch op een snelheid van ruim 4 Mb/s.
Is altijd nog sneller als wat ik haal met 650 Kb/s  :plain: En ik download toch ook via Eweka BD25 of BD50.
Ik laat me Server s'nachts wel rammelen meestal is die met BD25 in een nacht klaar.

BD25 gaat Randy niet willen want dat is geen 1:1 Blu-ray download natuurlijk. En kwaliteit staat bij hem als ik het zo lees, ja ik lees echt dit draadje  ;) , hoog op het verlanglijstje.

Hoe je ook draait of keert, HTPC met XBMC, MediaPortal of wat dan ook gaat altijd meer werk zijn dan een dedicated mediaspeler zoals een Dune, Mede8er, ...

Je moet je de vraag stellen, wil ik wel véél zitten prutsen met die apparaten.

Om nog maar eens een balletje in deze flipperkast te schieten, je kan inderdaad een PC of laptop aan je versterker hangen en bijvoorbeeld iets als VLC player erop installeren, in één keer klaar en wat mij betreft de simpelste route. Dat anderen die route niet sexy vinden mag jou niet boeien. Het is jij die er mee aan de slag moet en als je daarover tevreden bent, dan is de kous af.

Gewoon even proberen zou 'k zeggen, hoeft helemaal geen state-of-art PC te zijn om daarmee aan de slag te gaan.

RandyAmsterdam

Quote from: StefaanD on November 14, 2013, 17:23:10
BD25 gaat Randy niet willen want dat is geen 1:1 Blu-ray download natuurlijk. En kwaliteit staat bij hem als ik het zo lees, ja ik lees echt dit draadje  ;) , hoog op het verlanglijstje.

Hoe je ook draait of keert, HTPC met XBMC, MediaPortal of wat dan ook gaat altijd meer werk zijn dan een dedicated mediaspeler zoals een Dune, Mede8er, ...

Je moet je de vraag stellen, wil ik wel véél zitten prutsen met die apparaten.

Om nog maar eens een balletje in deze flipperkast te schieten, je kan inderdaad een PC of laptop aan je versterker hangen en bijvoorbeeld iets als VLC player erop installeren, in één keer klaar en wat mij betreft de simpelste route. Dat anderen die route niet sexy vinden mag jou niet boeien. Het is jij die er mee aan de slag moet en als je daarover tevreden bent, dan is de kous af.

Gewoon even proberen zou 'k zeggen, hoeft helemaal geen state-of-art PC te zijn om daarmee aan de slag te gaan.

Ik heb eig nog maar 1 argument gehoord om dit niet te doen..... Dat is het geluid wat een gewone desktop maakt. Vind ik toch wel een mager argument om niet gewoon een desktop te kopen. En dan de prijs.... Een NAS en een goede mediaspeler ben je ook 500 tot 600 euro aan kwijt. Een desktop is misschien 100 euro duurder.

Wat zijn de argumenten om geen desktop te kopen maar een HTPC of NAS combi mediaspeler?

Syphon

Quote from: StefaanD on November 14, 2013, 17:13:23
Downloads laat ik zelf 's nachts doen, film staat dan klaar voor de volgende avond. Weet wel we leven in een jachtige maatschappij, ik wil het hebben ... en wel nu. 'k doe daar niet aan mee.

Voor de rest vind ik dit een flipperkast draadje  :D

Was ik maar zo geduldig, net kwam er een verkoper aan de deur voor glasvezel, 500Mbit  :pompom: :coffee:

Syphon

Verschil dekstop/htpc is minimaal in mijn ogen, HTPC is alleen wat kleiner, zuiniger.

Thesqualer

Quote from: Syphon on November 14, 2013, 18:00:52
Was ik maar zo geduldig, net kwam er een verkoper aan de deur voor glasvezel, 500Mbit  :pompom: :coffee:

Daar mag ik van dromen. Uberhaupt van het glasvezel gebeuren.
Het dorp hier heeft wel glasvezel maar het buitengebied niet. Moet he stellen met ADSL.
Dus hier ook s'nachts.

Die 500Mbit is leuk. 67,5Mb/s  :wub:
Dan hoef je niet zo lang te wachten op je BD50.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Syphon

Het is alleen nog de vraag of ze de 30% gaan halen ivm de te weinig huizen.
Als het door gaat is het er pas in juli 2014 maar goede vooruitzichten.

RandyAmsterdam

Dus het maakt niet uit of ik de gedownloade film via mijn desktop/laptop afspeel of hem eerst op een mediaspeler gooi?

LP

Hoe handig ben je met PC's? Met een HTPC is wel enige handigheid gewenst. Heb je die handigheid, vind je het leuk om problemen op te lossen en je HTPC frontend te tweaken dan zou ik voor een HTPC gaan. Wil je iets wat direct en goed werkt dan kies je voor een Dune. Een goed ingerichte HTPC kost je heel wat avonden.

Zelf heb ik een Dune en een Synology NAS waarmee ik torrents en NZB's download. Werkt perfect en is zeer eenvoudig te bedienen.

Wanneer je voor deze combi kiest dan is een bedraad netwerk wel wenselijk.

RonG

Quote from: RandyAmsterdam on November 14, 2013, 18:22:22
Dus het maakt niet uit of ik de gedownloade film via mijn desktop/laptop afspeel of hem eerst op een mediaspeler gooi?

Je desktop/laptop/HTPC of whatever is ook een mediaspeler :). Je hebt ook mediaspelers waar een harddisk in kan, misschien is dat iets voor je? Koop je er een goedkope pc erbij om te downloaden.

Een HTPC vergt idd wat pc kennis.  Niet zozeer wanneer het een keer draait maar wanneer er iets mis is en je moeten uitvogelen wat er aan de hand is.