Films downloaden

Started by RandyAmsterdam, November 14, 2013, 10:25:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Syphon

Quote from: RandyAmsterdam on November 14, 2013, 12:09:21
Syphon, veel dank voor je hulp aanbod! Wat was je dan totaal kwijt? Vanwaar je keuze voor een 128 gb variant? Een htpc die perfect blue ray downloads van 33 gb kan afspelen in true/master hd DTS? Ik heb dan geen aparte pc nodig om te downloaden? Met downloaden heb ik geen ervaring, alleen dan dat XBMC rasberry kastje gehad wat ik na 2 dagen heb weggegooid. Ik betaal liever voor het downloaden dat ik gewoon de beste kwaliteit films heb en waar geen 80% op een site rotzooi is.

Wat ik me ook afvraag, ik zie veel verschil tussen een blue ray speler van 350 euro en van 1200 euro. Dit voornamelijk door de beeldprocessor. Hoe kan een htpc van 500 euro dan hetzelfde voor elkaar krijgen? Dus ik zal geen verschil zien en horen tussen een htpc met gedownloade films en een Denon DBT-3313UD van 650 euro?????

De SSD wordt alleen als opstart schijf gebruikt en eventueel enkele programma's. De films staan bij mij op twee normale harde schijven, totaal 6TB. De film download ik op de SSD en wordt tijdens het uit pakken weg geschreven naar de data schijf, werkt perfect. Het downloaden gebeurt op de HTPC, dat maakt het juist zo makkelijk. In het verleden had ik de Dune beneden staan en mijn PC boven, heel irritant om downloaden. Nu staat de HTPC onder de TV en kan ik via een toetsenbord alles heel makkelijk regelen. HTPC zorgt voor hetzelfde kwaliteit, ben ik van overtuigd. Maar het downloaden moet je zeker even leren. Wat is je internet verbinding? Zelf doe ik alles via usenet, hier betaal je € 7 per maand en dan heb ik altijd de maximale snelheid (24mb/s)

Quote from: RandyAmsterdam on November 14, 2013, 12:12:29
Hoe kan ik met een NAS en een tablet films downloaden via NZB? Nogmaals XBMC wil ik absoluut niet, ben hier geen voorstander van want ik vind het gewoon helemaal niets. Slechte kwaliteit, veel bagger....

Dit laatste slaat natuurlijk nergens op, het programma is juist geweldig. De reden dat ik voor een HTPC ben gegaan is XBMC. Waar woon je?

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Syphon


RandyAmsterdam

Quote from: _ MarcelloW _ on November 14, 2013, 12:15:34
Jij hebt geen idee waarover je het hebt, qua XBMC en bagger. Ook wat betreft de rest niet trouwens.

XBMC is gewoon media afspeel software.
Dat jij het verkeerd hebt gebruikt doet niets af aan de functionaliteit van het packet software. Vergelijk een goed werkende XBMC machine (raspberry Pi is geen XBMC, maar XBMC draait er een beetje op), die een bestand van een NAS of harddisk afspeelt (en dus niet een of andere vage webstream) eens met een mediaspeler en je praat wel anders.

De ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Het klopt dat ik niet weet hoe het precies in elkaar zit. Daarom vraag ik het hier. Ik heb het gebruikt hoe het mij is aangeboden... rasberry Pi met XBMC. AL die stream programma's waar je alle films op kan vinden die op mijn rasberry stonden vond ik bagger! Dat verhaal wil ik niet meer, die combi vind ik bagger. Wat je voor de rest met XBMC kan weet ik niet. Maar het verhaal dat je met zo kastje films kan streamen op BR kwaliteit en de bijbehorende true master hd dts weergave is gewoon niet waar. Of niet waar.... Het komt totaal niet in de buurt.

Maar nogmaals, hoe download ik dan via een tablet via NZB films op een NAS? En via een NAS heb ik dan alsnog een mediaspeler of HTPC nodig? Dus ik moet een NAS met een mediaspeler vergelijken en dan piep ik wel anders? Maar je hebt ze beide nodig gaf je net aan? 

quattronl

#30
Op je tablet zet je iets als Spotnet waarmee je je films/muziek kan vinden. Het nzb-tje stuur je naar je NAS en die gaat z'n ding doen.
Je krijgt een mailtje als het klaar is en het wordt op je NAS in de juiste map gezet.
Via diezelfde tablet bedien je je Dune, tv en receiver en kan je de film afspelen.

Een NAS vind ik perfect. Je kan overal ter wereld bij je bestanden.
Ding is energiezuinig en redelijk stil. Staat meestal in een meterkast.
Zo speel ik mijn eigen muziek op m'n werk af, gewoon via internet. Kan ook onderweg op je slime telefoon.

Het is tegenwoordig allemaal best wel mooi en simpel.

Voor specifieke vragen kan je ook met forumsponsor Wifimedia bellen, die zijn daar expert in en kunnen het heel eerlijk uitleggen (zonder je gelijk het duurste aan te smeren).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

RandyAmsterdam

XBMC als player zal zeker goed zijn! Alleen de stream prgrammas die ik had waren slecht. Totaal niet wat ik wil of zoek. Kwalitatief niet, en wat ik aan content op deze streams vond.

Dus laat ik het dan anders zeggen. XBMC is geen bagger, maar XBMC en daarmee films streamen vanaf het internet komt niet in de buurt van een blue ray disc. Niet qua geluid en niet qua beeld.

Je maakt mij niet wijs dat op een XBMC usb stick van 60 euro je hetzelfde resultaat behaald als een Denon of Marantz blue ray speler van 1200 euro.

Die vorm van films downloaden/streamen dat is niet mijn ding. Er zijn mensen die het niet uitmaakt in welke kwaliteit ze films bekijken, als ze de film maar zien. Niks mis mee... Maar mijn hobby is om een film in perfectie te bekijken.

Duffel

Bouw HTPC met sabnzb/sickbeard/xbmc en je bent klaar om te gaan. Als je het beste van het beste wil qua beeldkwaliteit koop dan een super blu-ray speler en koop alles origineel op blu-ray.

renzo4000

#33
Randy, het is volgens mij meermaals aangehaald en je haalt een aantal zaken door elkaar. XBMC is, mijn inziens, de meest uitgebreide software voor het afspelen van allerlei media content (dus niet alleen films). De community van XBMC is enorm groot en de applicatie is door de jaren heen erg volwassen geworden. Echter jouw (kennelijke 1e) ervaring met XBMC heeft niet zozeer met de software te maken maar met de hardware.

De rasberry Pi is een grappig stukje hardware waarmee (meestal "tweakers") leuk mee kunnen experimenteren maar mist de power om zware mkv's(1080p high bitrate, meestal groter dan 12GB) en bwmv af te spelen. Je hebt talloze addons die de XBMC beleving nog plezieriger maken, dit kan met "vaste" players niet of beperkt. Oftwel, investeer iets meer geld in goede hardware en bouw een mooie HTPC icm XBMC en je zit de komende jaren gebakken!

Je kan tevens kiezen voor een totale oplossing waarmee je de HTPC ook kan inrichten als "nas" waarmee:

- je nzb's kan zoeken (bijv. je eigen spotweb server)
- automatisch kan downloaden (bijv. sabnzbd)
- je series / films kan automatiseren (sickbeard / couchpotato )
- je ondertiteling kan toe laten voegen (bijv. autosub)
- etc

Daarnaast kan je XBMC ook eenvoudig bedienen met je telefoon / tablet mocht je geen afstandbediening(logitech harmony bijv.) hebben. Persoonlijk zou ik kiezen voor een dedicated HTPC met openelec en een aparte nas, dan heb je het echt goed voor elkaar. In de woonkamer heb ik deze opstelling en op de slaapkamer een WDTV Live die ook prima werkt (en nagenoeg alle media slikt).

ps @ W. Otter, lawaai? Ook hiervoor geldt dat je goed je HTPC moet (laten) samenstellen. Een goede fan hoeft je niet te horen of je kan zelfs voor volledige passieve oplossingen gaan.

W.Otter

ten eerste het is BLU-ray

ten tweede: er wordt ongelooflijk veel aan je uitgelegd, telkens blijf je weer hetzelfde zeggen over xmbc en je stream die bagger is.
Je hebt een tablet, deze kun je gebruiken om een NAS te benaderen. De NAS zet je in je meterkast en heb je geen omkijken naar, heeft gewoon een interface net als een computer. In feite is het een computer die hardeschijven zichtbaar maakt op je netwerk, daarnaast een aantal features mogelijk maakt als BITtorrent client.

Op je tablet maak je contact met de interface van je NAS, op je NAS zoek je een film of serie o.i.d. Je zoekt in alle mogelijke BITtorrent clients known to man. Hier staan bestanden op van 2 tot en met 50 gyg, 50 gyg de best mogelijke kwaliteit namelijk; BLU-ray rips.
Deze klik je aan en deze begint te downloaden.

Op je Dune/Mede8er/HTPC/Tablet/TV/Telefoon/Laptop/Desktop of andere streamer kun je door je NAS heen bladeren. Je selecteert een film en deze speel je af.
Het heeft helemaal geen zin om een gigantische HTPC te bouwen, daarnaast is deze luidruchtig, groot en duur.

De interface van een dune is straight forward. Een lijst met films in mappen. In deze mappen kun je subtitles kwijt deze kun je dan in je film plakken, syncen indien nodig. Zodoende ook met geluid o.i.d. Daarnaast speelt een Dune alles af. video-ts, bdmv, iso, mkv en ga zo maar door.
Dit alles met menu's en knoppen.

het hele verhaal dat wat jij download bagger is, is waarschijnlijk omdat je bagger download. een 2gyg divx bestand of camrip dat moet je niet aanklikken, dat is vrij logisch. Als jij een 30 gyg mkv of BDMV download dan is er geen enkele reden om te zeggen dat het bagger is.

wil je top notch dan koop je inderdaad een OPPO en ga je fysieke schijven kopen. Maar goed, je apparatuur is vast niet zo goed dat je daadwerkelijk verschil gaat merken met een Oppo en een Dune.

voor 150 euro heb je een DuneB1 en voor 170 euro heb je een Synology ds212j. Wil je het helemaal goedkoop doen koop je een Dune tv 101 voor 70 euro en een tweedehands NAS met wat leuke schijven. Dan kun je voor zo'n 250 klaar zijn.

ik snap je niet helemaal meer, er wordt tig keer verteld hoe dingen goed werken. Als jij al vastgepind zit op een HTPC dan moet je die lekker bouwen, maar ga er niet van uit dat een top shelf processor, videokaart ook maar iets gaat doen met de kwaliteit van de films die je download. Het kost je alleen veel geld terwijl het op een goedkopere wijze net zo goed werkt.

misschien nog wel beter.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: renzo4000 on November 14, 2013, 13:08:12
ps @ W. Otter, lawaai? Ook hiervoor geldt dat je goed je HTPC moet (laten) samenstellen. Een goede fan hoeft je niet te horen of je kan zelfs voor volledige passieve oplossingen gaan.

wat kost dat passieve gebeuren? SSD's etc?
ik heb een volledige 1080p high bitrate streaming sollution voor 250 euro. een beetje SSD zit je al op 250 euro.
je hebt helemaal geen XMBC nodig of grote videokaarten/audiokaarten.

Ik heb een kastje van 8x8cm die met gemak 50gyg bestanden streamt in de meest hoge kwaliteit.Dit heeft me 55 euro gekost, met een gebruiksvriendelijke interface van zijn volwassen Dune broertjes.

daarnaast is een NAS een extreem handig apparaat waar je naast het streamen van video en opslag nog veel meer dingen mee kunt.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Hanky Panky

Quote from: RandyAmsterdam on November 14, 2013, 12:12:29
Hoe kan ik met een NAS en een tablet films downloaden via NZB? Nogmaals XBMC wil ik absoluut niet, ben hier geen voorstander van want ik vind het gewoon helemaal niets. Slechte kwaliteit, veel bagger....

met een iPad .nzb bestanden downloaden om ze daarna door SABNZBD te laten importeren lukt niet. Een ipad weigert torrent of nzb bestanden te downloaden of op te slaan. Gebruik je een Android tablet? Daar kan het ws wel mee.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

W.Otter

Quote from: Hanky Panky on November 14, 2013, 13:28:45
met een iPad .nzb bestanden downloaden om ze daarna door SABNZBD te laten importeren lukt niet. Een ipad weigert torrent of nzb bestanden te downloaden of op te slaan. Gebruik je een Android tablet? Daar kan het ws wel mee.

koop een NAS die kan torrents downloaden ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Hanky Panky

@ W.Otter: ik vermoed dat meneer Icefilms oid gebruikt heeft en dat is inderdaad zwaar ruk  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Quote from: W.Otter on November 14, 2013, 13:29:32
koop een NAS die kan torrents downloaden ;)

Ja bijvoorbeeld, ik heb zelf een server en geen NAS maar weet wel dat ik via mijn iPad dus geen NZB's en torrents naar mijn server kan schieten, dat doe ik via een RDP-appje  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

angel1978

Hier gaat dat prima hoor.
Download de torrents-files met de ipad en schiet ze met een qnap-app ( die is er toevallig icm mijn qnap-nas ) in een watch-folder.
De nas pikt die vanzelf op en begint de download vanzelf. Het kan dus wel ( mits je de juiste combi's te pakken hebt ).

quattronl

Quote from: RandyAmsterdam on November 14, 2013, 12:46:31
Die vorm van films downloaden/streamen dat is niet mijn ding. Er zijn mensen die het niet uitmaakt in welke kwaliteit ze films bekijken, als ze de film maar zien. Niks mis mee... Maar mijn hobby is om een film in perfectie te bekijken.
Over de kwaliteit: ik download bij voorkeur volledige BR's met HD-audio.
Kwaliteit is dus hetzelfde als van een gekocht schijfje.
Divx-jes of DVD5's komen er bij mij niet in. Ook ik ga voor kwaliteit.

Ik doe dit al jaren zo en zou niet meer anders willen. Gewoon goede hardware hebben en het eenmalig goed instellen.
Netflix e.d. hoef ik dan ook niet. Die heeft slechts 1 voordeel: je hoeft niks te downloaden, het is er direct. Nee, ik blijf lekker BR's downloaden.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

W.Otter

Quote from: quattronl on November 14, 2013, 14:21:51
Over de kwaliteit: ik download bij voorkeur volledige BR's met HD-audio.
Kwaliteit is dus hetzelfde als van een gekocht schijfje.
Divx-jes of DVD5's komen er bij mij niet in. Ook ik ga voor kwaliteit.

Ik doe dit al jaren zo en zou niet meer anders willen. Gewoon goede hardware hebben en het eenmalig goed instellen.
Netflix e.d. hoef ik dan ook niet. Die heeft slechts 1 voordeel: je hoeft niks te downloaden, het is er direct. Nee, ik blijf lekker BR's downloaden.

zo doe ik het ook, dus ik snap niet waar de TS het vandaan heeft dan dat slechte kwaliteit betreft. Af en toe bestaat er geen BDrip en moet je genoegen nemen met een 20 gyg mkv o.i.d. Ook dit is geen straf om te kijken.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Duffel


edgnoj

#44
Is het werken met en instellen van een nas en het gebruiken van torrents niet veel lastiger voor de leek als het downloaden uit nieuwsgroepen en opslaan en afspelen op een externe harddisk en een Dune?

Ik werk eigenlijk al jaren op de tweede manier. Ik vind het vooral fijn dat ik op de maximale snelheid van mijn internetverbinding kan downloaden uit nieuwsgroepen mbv Spotlite
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

renzo4000

Quote from: edgnoj on November 14, 2013, 14:51:44
Is het werken met en instellen van een nas en het gebruiken van torrents niet veel lastiger voor de leek als het downloaden uit nieuwsgroepen en opslaan en afspelen op een externe harddisk en een Dune?

Ik werk eigenlijk al jaren op de tweede manier. Ik vind het vooral fijn dat ik op de maximale snelheid van mijn internetverbinding kan downloaden uit nieuwsgroepen mbv Spotlite

Er zijn voldoende tutorials hier en elders op het forum te vinden, als je er even de tijd voor neemt is het voor iedereen te doen die een beetje handig is. Uiteindelijk heb je een erg mooie setup en komt handmatig downloaden er bijna niet meer aan te pas en staat alles netjes in een mediabibliotheek.

RandyAmsterdam

Quote from: W.Otter on November 14, 2013, 14:35:15
zo doe ik het ook, dus ik snap niet waar de TS het vandaan heeft dan dat slechte kwaliteit betreft. Af en toe bestaat er geen BDrip en moet je genoegen nemen met een 20 gyg mkv o.i.d. Ook dit is geen straf om te kijken.

In mijn eerste bericht geef ik aan dat ik gister iets heb gezien wat zeker van top kwaliteit is. Iets wat ik niet voor elkaar kreeg op die Rasberry met XBMC. Diegene download het via een pc en zet het vervolgens op een mediaspeler.

Mijn vraag was, kan je die mediaspeler achterwegen laten en gewoon een desktop op mijn versterker aansluiten middels HDMI. Ik wilde gewoon een desktop kopen en die onder mijn tv plaatsen.

Ik kan het nog wel 10 keer zeggen, dat kastje wat ik had http://www.androidminicomputer.nl/nieuws/nieuw-in-het-assortiment-de-raspberry-pi-xbmc/ (zoiets als dit) was gewoon niks. Het kastje opzich werkte traag, op xbmc stonden plugins waar ik films kon bekijken (dat zei de verkoper) zoals navi-x, icemovies, mashup enz enz. Ik gooi niet voor niets iets binnen 2 dagen weg. Om een film te zoeken was je super lang bezig en als hij dan een keer startte dan leek het wel een van de eerste vhs banden.

Vervolgens krijg ik hier allemaal andere verschillende mogelijkheden te horen...... Waar ik heel blij mee ben en waardeer. Geef alleen aan wat mijn ervaring is en dat die ervaring slecht is.

Maargoed, dus een NAS en een Dune is een goede, volgens sommige hier de beste, oplossing. Deze kan ik met mijn Samsung Note 2 aansturen en films downloaden. Kan ik de NAS ook fysiek koppelen met de Dune? Of maakt dit niks uit qua beeldkwaliteit/snelheid niks uit?

Wie heeft er wat suggesties voor een NAS? Qua Dune wil ik dan voor de Dune HD Base 3D kiezen.

Wie zou mij hiermee willen helpen?


RonG

#47
Een synolgy of Qnap zijn erg mooie nassen, ik heb bv een 413J van Synology. Maar als je zoals ik lees gaat downloaden met de NAS is een J versie misschien niet zo handig, dan is eentje zonder de "J" een betere keus. Een 413J bv heeft wat minderen hardware aan boord en kan het downloaden icm met streamen problemen opleveren.


Oja, ik gebruik dus een aparte pc voor het downloaden en heb een dedicated HTPC met XBMC in mijn HT staan.

RandyAmsterdam

Quote from: RonG on November 14, 2013, 15:25:52
Een synolgy of Qnap zijn erg mooie nassen, ik heb bv een 413J van Synology. Maar als je zoals ik lees gaat downloaden met de NAS is een J versie misschien niet zo handig, dan is eentje zonder de "J" een betere keus. Een 413J bv heeft wat minderen hardware aan boord en kan het downloaden icm met streamen problemen opleveren.


Oja, ik gebruik dus een aparte pc voor het downloaden en heb een dedicated HTPC met XBMC in mijn HT staan.

Vandaar ook mijn vraag of ik heb niet beter direct op de Dune kan aansluiten. Je bedoeld het streamen van de NAS naar de Dune?