Films downloaden

Started by RandyAmsterdam, November 14, 2013, 10:25:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RandyAmsterdam

Tot nu toe heb ik altijd mijn films gekocht op blue ray. Dit omdat ik denk dat het downloaden van films toch een slechtere kwaliteit geeft dan het kopen van een blue ray disc. Ik heb een goede 9.1 dolby versterker en een 55 inch plasma, en wil deze graag volledig benutten. Ik heb ooit zo een rasberry kastje gekocht maar wat een drama was dat zeg. Super slechte kwaliteit! En voordat je een film kon zien was ik een uur bezig om door het menu te scrollen, zo traag. Dit wil ik zeker niet meer. Nu was er gister een kennis bij mij en die download zijn films gewoon op een pc via NZB (downloadprogramma) ofzo. De films die hij hier download zijn ook net zo groot als een blue ray. Vervolgens zet hij de films op een mediaspeler en deze sluit hij weer aan op zijn versterker welke het signaal weer naar zijn tv stuurt (zoals ik mijn blue ray speler heb aangesloten). De kwaliteit was heel goed!

Mijn concrete vraag is dan ook. Kan ik gewoon een Dell desktop kopen met een HDMI aansluiting en een goede videokaart en bv 16 gb ram geheugen. Deze desktop via HDMI op mijn versterker aansluiten en zo films bekijken op 5.1 DTS? Of is het noodzakelijk om de films eerst van een desktop op een mediaspeler te plaatsen? Ik wil de desktop dus gewoon naast mijn installatie zetten en geen gebruik maken van een monitor maar direct mijn plasma gebruiken.

RandyAmsterdam

Het gaat mij dus puur om films downloaden..... Deze op de beste kwaliteit met bv 5.1 DTS, liever DTS master hd geluid te bekijken op mijn plasma.

thebest106

Dat wat jij bedoelt is een HTPC, dit is een pc die voornamelijk gebruikt wordt voor mediaplayer doeleinde. Deze pc kun je natuurlijk dan ook gebruiken om films met te downloaden.

Ik weet niet hoe je bij die 16gb geheugen komt maar 4gb is al meer als voldoende. kijk hier eens naar http://tweakers.net/reviews/3295/5/desktop-best-buy-guide-november-2013-special-htpc.html, dit is ongeveer wat je nodig hebt om 1080p af te spelen.

zelf draai ik een soort gelijk systeem, maar heb hier een amd A10 in zitten zodat ik ook eens een game op de htpc kan spelen.

W.Otter

waarom geen Dune?
lijkt me heel vervelend om tijdens een film zo'n loeiende pc naast je te hebben staan.

een desktop met hdmi moet overigens wel lukken. En het is onzin dat downloads slechtere kwaliteit zijn, de bluray rips die ik download zijn exacte kopieën van de fysieke schijf. Daarnaast speelt een Dune deze inclusief menu's af zonder enig gezeik of vertraging. Sterker nog het is sneller dan naar de bluray speler lopen en het schijfje er in stoppen en weer terug lopen.

een hele dure oplossing schets je hier. Koop gewoon een dune hd smart of iets dergelijks. That 'll do the trick voor het geld van een leuke videokaart.

je vraag:

ja je kan je desktop op je versterker aansluiten via hdmi, deze zal het video en geluidsignaal (incl. dtshd en dolby hd ) doorsturen.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

RandyAmsterdam

Ja maar draait dit op XBMC? Wat ik al aangaf, dit heb ik met zo een rasberry ding gehad en dat vond ik helemaal niks. Super traag en gewoon slecht. 70% van de content was gewoon super slecht of deed het niet. Daarom haal ik het dan liever van zo een betaalde service als NZB want dat vond ik een goede kwaliteit films geven. Dat htpc's die met XBMC werken is toch ook stream werk? Ik wil gewoon downloaden, en topkwaliteit. Films van 30 gb enz.

thebest106

Quote from: W.Otter on November 14, 2013, 10:37:42
lijkt me heel vervelend om tijdens een film zo'n loeiende pc naast je te hebben staan.

Hoe kom je erbij dat een HTPC veel geluid zou maken, dit is maar net waar je voor kies en hoe je alles instelt.
Ik wijs een dune niet af, het is in ieder geval veel gebruiksvriendelijker als een htpc. Maar voor mij gaat er niets boven een htpc

idd, HTPC geeft gewoon alles weer over hdmi (DTS (treu/ma), Dolby)

Idd htpc kan werken met xbmc, maar ook met jriver of gewoon via de windows interface.
Het downloaden kun je het beste doen via nzb, dit is gewoon optimaal gebruik maken van je internet verbinding en je zult idd naar een betaalde service moeten kijken zoals EWEKA

RandyAmsterdam

NZB draait toch alleen op windows? Dat rasberry achtige XBMC is voor mij gewoon niks. Dat kastje was super traag en al het het super snel gewerkt ik vond het aanbod super slecht en kwalitatief slecht! EN wil niet streamen maar downloaden. DUs dan moet ik een HTPC hebben die op windows draait? Wat zijn dan goede HTPC's die op windows draaien en die gewoon top kwaliteit vlekkeloos kunnen afspelen? Die mediespeler van mijn kennis zag ik af en toe trillen in het beeld. Dit wil ik niet, moet gewoon hetzelfee zijn als een blue ray disc zonder hapering of trilling.

thebest106

Ligt eraan, wil je hem zelf gaan bouwen?

Nee nzb kan ook op een mediaspeler, maar ik ben niet echt een voorstander van de werking. Maar mijn mediaspeler is ook al van 4 generaties terug dus neem aan dat de werking wel verbeterd is.

idd raspberry en 1080p bluray gaat niet samen.
Maar ik zie geen verschil tussen een .mkv van 15gb en een bluray iso van 30 -> 50GB.

http://tweakers.net/reviews/3295/5/desktop-best-buy-guide-november-2013-special-htpc.html, dit zijn specs van een htpc die overeenkomen met jouw eisen, het downloaden en afspelen van blurays rips.

W.Otter

Quote from: thebest106 on November 14, 2013, 10:46:52
Hoe kom je erbij dat een HTPC veel geluid zou maken, dit is maar net waar je voor kies en hoe je alles instelt.
Ik wijs een dune niet af, het is in ieder geval veel gebruiksvriendelijker als een htpc. Maar voor mij gaat er niets boven een htpc

idd, HTPC geeft gewoon alles weer over hdmi (DTS (treu/ma), Dolby)

Idd htpc kan werken met xbmc, maar ook met jriver of gewoon via de windows interface.
Het downloaden kun je het beste doen via nzb, dit is gewoon optimaal gebruik maken van je internet verbinding en je zult idd naar een betaalde service moeten kijken zoals EWEKA

hij heeft het over een desktoppc geen htpc.

interface van een dune is gebruiksvriendelijker dan een htpc of desktop.

Quote from: RandyAmsterdam on November 14, 2013, 10:44:24
Ja maar draait dit op XBMC? Wat ik al aangaf, dit heb ik met zo een rasberry ding gehad en dat vond ik helemaal niks. Super traag en gewoon slecht. 70% van de content was gewoon super slecht of deed het niet. Daarom haal ik het dan liever van zo een betaalde service als NZB want dat vond ik een goede kwaliteit films geven. Dat htpc's die met XBMC werken is toch ook stream werk? Ik wil gewoon downloaden, en topkwaliteit. Films van 30 gb enz.

dan heb je gewoon rotzooi gekocht.

ik geef net aan dat een dune zonder moeite films van 50gyg afspeelt. moet je ze wel even downloaden, kan gewoon via bittorrent client, genoeg aanbod en gratis.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

RandyAmsterdam

B.v. zo een Dune HD Base 3D... Via wat download ik daar films op? Dus niet streamen.
Processor: Sigma Designs 8672/8673
RAM: 512 MB

Dit zijn toch geen specs waar je perfect beeld en geluid mee haalt?

RandyAmsterdam

Quote from: thebest106 on November 14, 2013, 11:04:02
Ligt eraan, wil je hem zelf gaan bouwen?

Nee nzb kan ook op een mediaspeler, maar ik ben niet echt een voorstander van de werking. Maar mijn mediaspeler is ook al van 4 generaties terug dus neem aan dat de werking wel verbeterd is.

idd raspberry en 1080p bluray gaat niet samen.
Maar ik zie geen verschil tussen een .mkv van 15gb en een bluray iso van 30 -> 50GB.

http://tweakers.net/reviews/3295/5/desktop-best-buy-guide-november-2013-special-htpc.html, dit zijn specs van een htpc die overeenkomen met jouw eisen, het downloaden en afspelen van blurays rips.

Ik wil niet zelf gaan bouwen maar gewoon een pc/htpc kopen.

RandyAmsterdam

#11
Quote from: W.Otter on November 14, 2013, 11:04:40
hij heeft het over een desktoppc geen htpc.

interface van een dune is gebruiksvriendelijker dan een htpc of desktop.

dan heb je gewoon rotzooi gekocht.

ik geef net aan dat een dune zonder moeite films van 50gyg afspeelt. moet je ze wel even downloaden, kan gewoon via bittorrent client, genoeg aanbod en gratis.

Ja maar waarom zou ik dan een DUNE kopen als ik ze toch moet downloaden op een pc? Dan kan ik toch net zo goed een goede pc kopen met betere specs en die aansluiten op mijn versterker/tv?

Dan kan ik gewoon gebruik maken van NZB ipv XBMC wat ik niks vind.

W.Otter

Quote from: RandyAmsterdam on November 14, 2013, 11:05:39
B.v. zo een Dune HD Base 3D... Via wat download ik daar films op? Dus niet streamen.
Processor: Sigma Designs 8672/8673
RAM: 512 MB

Dit zijn toch geen specs waar je perfect beeld en geluid mee haalt?

ga nog eens wat onderzoek doen want je hebt duidelijk te hoge specificaties in je hoofd.

ik draai met een dune b1 en een dune tv101. de 101 hoe klein het ding ook is speelt moeiteloos bd50 bestanden af inclusief hd audio.
ik zou gaan voor een wat oudere dune -> prime3.0 b1/h1/d1 of een wat kleiner en goedkoper exemplaar als een tv101 oid.
wil je 3d dan zul je inderdaad iets als een base 3d moeten aanschaffen, volgens mij spelen deze BDMV bestanden alleen (lite) af dus zonder menu's verder wel met alle voordelen van HD kwaliteit en ingebouwde subtitles e.d.

ik download alles op mijn NAS via bittorrent, Ik zoek via alle grote torrent sites als piratebay/kickasstorrents/torrentz.eu/fenopy/extratorrent en ga zo maar door, mijn NAS draait 24/7 zodat je je pc niet constant aan hoeft te hebben. Tevens kun je deze gebruiken voor alle externe opslag voor tv/pc/telefoon. Tevens te gebruiken als mailserver en beveiligingscamera's. Kortom mogelijkheden zijn eindeloos.

prik je niet gelijk vast op een dure HTPC tenzij je gebruik wilt maken van XMBC, internet of spelletjes.

qua verbruik is het niet de beste oplossing. Als je gaat downloaden op een htpc zul je deze dag en nacht aan moeten hebben. Dune (of een andere streamer) incl. een NAS vind ik een geweldige oplossing, daar ik ook gebruik maak van twee dune's (boven en beneden)

via mijn laptop heb ik toegang tot de NAS waar ik rechtstreeks torrents in open en download. Deze zijn dan te benaderen via de Dune/PC/TV/telefoon/Tablet/audiostreamer of een ander apparaat.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Je hebt niet helemaal een goed beeld van de verschillen volgens mij.

Heb begint met een computer waarmee je de films gaat downloaden. Dit kan een laptop/desktop of een HTPC (Home Theater PC) zijn. Het voordeel van een HTPC: hiermee download je de films en speel je ook gelijk de films af op je HT-set (2 in 1 dus), de HTPC staat normaliter dicht bij je HT-set. Als je kiest om te downloaden met een laptop/desktop en deze computer staat in een andere kamer bijv. dan moet je nog een apparaatje hebben waarmee je de films af kunt spelen op je set. Dat kan een mediaspeler zijn zoals een Dune, Mede8er etc. Deze mediaspelers geven slechts de film 'door' aan je set dus het beeld is zo slecht als het bestand dat je zelf hebt gedownload.

Dan nu het downloaden. De meeste mensen gebruiken usenet omdat je dan continu met volle snelheid kunt downloaden. Ook staan op usenet meestal de BD50/25 (= gehele blu-ray) en BD remux (= gestripte blu-ray). Bij de BD remux halen ze de onnodige onderdelen eruit zoals buitenlandse talen en menu's. De video wordt dus niet gecomprimeerd dus de kwaliteit is gewoon hetzelfde als bij de originele Blu-ray die jij koopt.

Waarschijnlijk heb jij destijds gewoon hele kleine bestanden gedownload (Divx oid). Dan is de video en audio gewoon gigantisch gecomprimeerd en is de kwaliteit érg slecht. Een BD50 is 50GB, BD25 is 25GB en een BD remux wisselt van 15-35 GB (afhankelijk van de grootte van het originele bestand).

Ik download zelf vaak via Torrents omdat ik geen zin heb om te betalen voor Usenet. Via torrents kun je ook BD50 en BD25 vinden maar wel veel moeilijker dan via Usenet, en het downloaden gaat vaak niet met volledige snelheid. Zelf neem ik genoegen met gecomprimeerde bestanden van ongeveer 10GB. Dan let ik erop dat er wel een DTS audio-track aanwezig is en het beeld 1080p is. Uiteraard zijn zowel audio als video dan wel gecomprimeerd.

Hopelijk kun je iets met deze informatie. ;)

VlisChris

Je hebt niet toevallig eens NAS staan die je als downloadgebeuren kan inrichten?
Het is dat ik met computers niet handig genoeg ben. Anders had zelfs mijn 3 jaar oude vrij simpele NAS die mogelijkheid.  Dus downen via dat ding. En die dan aansluiten via het netwerk op of mijn mediacentre of mijn laptop.

Laptop aansluiten op tv en het is behoorlijk stil. En lekker makkelijk. Je zult zelfs vast apps hebben waarmee je je laptop via je telefoon kan bedienen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

W.Otter

Quote from: RandyAmsterdam on November 14, 2013, 11:10:41
Ja maar waarom zou ik dan een DUNE kopen als ik ze toch moet downloaden op een pc? Dan kan ik toch net zo goed een goede pc kopen met betere specs en die aansluiten op mijn versterker/tv?

waarom wil je betere specs? het beeld wordt er niet beter van, het geluid ook niet, is allemaal digitaal.

zelfs mijn Dune tv-101 incl met een Synology 212j heeft mij 230 euro gekost.. dan stream ik BDMV bestanden én heb ik externe opslag en 24/7 downloads met een verbruik van 17watt
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Mijn NAS is het beste apparaat wat ik de afgelopen tijd heb aangeschaft.
Ook al gebruik je er een HTPC naast of een audio/videostreamer. Naast 24/7 download service is het gewoon erg makkelijk om je goedkope en luidruchtige hardeschijven in de meterkast de proppen. Dan hoeft je HTPC niet constant aan te staan voor alleen downloaden en je hoeft je HTPC niet vol te stoppen met hardeschijven, een ssd volstaat.

Daarnaast is het vrij duur om een degelijke htpc te bouwen met bluray speler (ik neem aan dat je de fysieke schijven ook nog af wilt spelen). Tevens is een HTPC groot en vrij luidruchtig.

een Dune of mede8er is compleet stil en comppact en gebruikt alleen de componenten die je nodig hebt om te streamen. Geen oversize videokaart/processors en geheugen.

wil je gamen of internetten op je tv dan is wellicht een HTPC de betere keuze.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

thebest106

idd voor ieder wat wils, maar als je eisen lees (afspelen van films). Dan kun je beter gaan voor een mediaplayer, zeker omdat een htpc nogal wat aandacht vraagt (bitperfect audiostream, updates, etc) en hij is daarnaast aan de grote kant.

en daarnaast heb je de investering, htpc vanaf 400-500 euro en een mediaspeler vanaf 150-200euro


RandyAmsterdam

#18
Ik heb geen pc thuis (doe alles op een tablet qua internet).

Dus als ik alle reacties zo hoor...... Dan kan ik het beste een HTPC kopen die op windows draait waar ik torrents of via betaalde sites zoals NZB films kan downloaden.

De Dune of een andere mediaspeler had een oplossing geweest als ik zelf al een pc had gehad waar ik op kon downloaden, maar die heb ik niet. Dus dan zou ik en een Dune en een pc moeten aanschaffen.

Wat is dan een goede htpc die op windows draait met een grote hardeschijf? Iemand suggesties?

Syphon

Alles lijkt al gezegd maar ik zou voor een snelle htpc gaan en ik kom van een Dune af. Een volledige bluray uitpakken kost aardig wat werk. Als je dan ook nog een bluray wilt kijken kan je PC wel is happeren. Dit is op te lossen door een betere CPU te kopen. De htpc kan je door een webshop laten in elkaar zetten.

Wat is je budget? Weet je hoe je moet downloaden? Hiermee wil ik je best helpen. Weet niet waar je woont?

Syphon

Quote from: RandyAmsterdam on November 14, 2013, 11:41:45
Ik heb geen pc thuis (doe alles op een tablet qua internet).

Dus als ik alle reacties zo hoor...... Dan kan ik het beste een HTPC kopen die op windows draait waar ik torrents of via betaalde sites zoals NZB films kan downloaden.

De Dune of een andere mediaspeler had een oplossing geweest als ik zelf al een pc had gehad waar ik op kon downloaden, maar die heb ik niet. Dus dan zou ik en een Dune en een pc moeten aanschaffen.

Wat is dan een goede htpc die op windows draait met een grote hardeschijf? Iemand suggesties?

Deze heb ik vorige maand gekocht. http://tweakers.net/gallery/95711/#tab:inventaris
De SSD zou ik de 128gb variant nemen. Windows kan je zelf downloaden.

_ MarcelloW _

Quote from: RandyAmsterdam on November 14, 2013, 11:41:45
Ik heb geen pc thuis (doe alles op een tablet qua internet).

Dus als ik alle reacties zo hoor...... Dan kan ik het beste een HTPC kopen die op windows draait waar ik torrents of via betaalde sites zoals NZB films kan downloaden.

De Dune of een andere mediaspeler had een oplossing geweest als ik zelf al een pc had gehad waar ik op kon downloaden, maar die heb ik niet. Dus dan zou ik en een Dune en een pc moeten aanschaffen.

Wat is dan een goede htpc die op windows draait met een grote hardeschijf? Iemand suggesties?

Nee, dat is helemaal niet de beste optie.

Beste optie is een NAS. Daarmee download je, pak je uit en sla je op. Deze is te bedienen vanaf je PC, tablet, telefoon, PC van buitenaf enz enz.

Met een willekeurige mediaspeler, (mini)htpc (met XBMC, vergeet windows) speel je alles af op je TV.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

RandyAmsterdam

Quote from: Syphon on November 14, 2013, 11:56:01
Deze heb ik vorige maand gekocht. http://tweakers.net/gallery/95711/#tab:inventaris
De SSD zou ik de 128gb variant nemen. Windows kan je zelf downloaden.

Quote from: Syphon on November 14, 2013, 11:46:40
Alles lijkt al gezegd maar ik zou voor een snelle htpc gaan en ik kom van een Dune af. Een volledige bluray uitpakken kost aardig wat werk. Als je dan ook nog een bluray wilt kijken kan je PC wel is happeren. Dit is op te lossen door een betere CPU te kopen. De htpc kan je door een webshop laten in elkaar zetten.

Wat is je budget? Weet je hoe je moet downloaden? Hiermee wil ik je best helpen. Weet niet waar je woont?

Syphon, veel dank voor je hulp aanbod! Wat was je dan totaal kwijt? Vanwaar je keuze voor een 128 gb variant? Een htpc die perfect blue ray downloads van 33 gb kan afspelen in true/master hd DTS? Ik heb dan geen aparte pc nodig om te downloaden? Met downloaden heb ik geen ervaring, alleen dan dat XBMC rasberry kastje gehad wat ik na 2 dagen heb weggegooid. Ik betaal liever voor het downloaden dat ik gewoon de beste kwaliteit films heb en waar geen 80% op een site rotzooi is.

Wat ik me ook afvraag, ik zie veel verschil tussen een blue ray speler van 350 euro en van 1200 euro. Dit voornamelijk door de beeldprocessor. Hoe kan een htpc van 500 euro dan hetzelfde voor elkaar krijgen? Dus ik zal geen verschil zien en horen tussen een htpc met gedownloade films en een Denon DBT-3313UD van 650 euro?????

RandyAmsterdam

Quote from: _ MarcelloW _ on November 14, 2013, 12:02:24
Nee, dat is helemaal niet de beste optie.

Beste optie is een NAS. Daarmee download je, pak je uit en sla je op. Deze is te bedienen vanaf je PC, tablet, telefoon, PC van buitenaf enz enz.

Met een willekeurige mediaspeler, (mini)htpc (met XBMC, vergeet windows) speel je alles af op je TV.

Hoe kan ik met een NAS en een tablet films downloaden via NZB? Nogmaals XBMC wil ik absoluut niet, ben hier geen voorstander van want ik vind het gewoon helemaal niets. Slechte kwaliteit, veel bagger....

_ MarcelloW _

Jij hebt geen idee waarover je het hebt, qua XBMC en bagger. Ook wat betreft de rest niet trouwens.

XBMC is gewoon media afspeel software.
Dat jij het verkeerd hebt gebruikt doet niets af aan de functionaliteit van het packet software. Vergelijk een goed werkende XBMC machine (raspberry Pi is geen XBMC, maar XBMC draait er een beetje op), die een bestand van een NAS of harddisk afspeelt (en dus niet een of andere vage webstream) eens met een mediaspeler en je praat wel anders.

De ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!