Aussie Amps

Started by ijscobar, November 11, 2013, 19:20:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ijscobar

Dat is dus dit bedrijf met deze modules: http://www.aussieamplifiers.com/modules.htm

Ik ben al een hele tijd erg nieuwsgierig hoe deze versterkers klinken. Er wordt heel weinig over geschreven maar wat er over geschreven wordt is eigenlijk zonder uitzondering erg positief.

Tijdje terug kreeg ik de kans om een setje "short form" NXV200 over te nemen met een SMPS als voeding.
Nu speel ik zelf al een jaar of 6-7 met Hypex UCD400AD modules met een SSassen (voor de kenners) voeding met T-Net elco's.

Nadat ik alles op een plankje had gemonteerd en een paar (te) kleine koelprofielen aan de versterkers had geschroefd kon een en ander aan de voorversterker en luidsprekers worden geknoopt. Geen rare geluiden dus zitten op de luisterplek, iPad in de aanslag om de MacMini aan te sturen en muziekje draaien.

Ik rolde haast van mijn stoel bij het horen van deze eindtrap...

Persoonlijk vind ik mijn UCD400AD een erg goede versterker. Maar ook erg "clean". Ik had inmiddels behoefte gekregen aan een eindtrap die wat "scooter" klinkt. Warmer maar niet te warm. De NXV200 overtrof mijn stoutste verwachtingen. En dan als klap op de vuurpijl blijkt dat de soundstage werkelijk fenomenaal is! Is een UCD vrij plat, de NXV200 heeft de diepte en de breedte.

"Nadelen" zijn er ook. Deze versterker trekt het laag van mijn speakers net niet. Dat doet de UCD moeiteloos. Nu bleek echter tijdens de Watershow in Eernewoude dat de NXV200 op minder power hungry speakers het laag meer dan uitstekend onder controle had!

Ik was eigenlijk voornemens om weer een klasse A bak te gaan bouwen maar na het horen van deze versterker is de kans groot dat ik voor een zwaardere uitvoering van de NXV200 ga.

dre73

gaaf! 8)

de zwaardere dan alleen op het laag?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ijscobar

Nee dat was ik niet van plan. Ik heb ooit 6 UCD's aan de set gehad en ik werd helemaal flauw van al die aan/uitknopjes elke keer. Ik ga voor gewoon een stereo bak dit keer...

In Eernewoude viel iedereen in het zaaltje stil toen deze versterker begon te spelen. Verbaasde me best eigenlijk. Iedereen was onder de indruk. Ik had zelf wel het gevoel dat het wel heel erg goed klonk maar het is erg fijn om te merken dat anderen dat unaniem ook vonden. Ben ik tenniste niet gek  :angel:

Former member 78

Jammer dat ik totaal geen verstand van elektra heb, want het lijkt mij super leuk om zo'n amp te bouwen.

ijscobar

Deze amps zijn eigenlijk net zo makkelijk te maken als bv Hypex of Thel.
Anthony Holton is per mail ook goed bereikbaar. En dat is handig als je een probleempje hebt. Bij mij deed een smd led het niet. Amp speelde echter probleemloos. Ledje is op aanraden van Anthony toch maar vervangen. Dat was dan weer een uitdaging op zichzelf :-)

chansig

Het lijkt er niet heel gewikkeld uit te zien zei deze leek.  :D

Ik en overigens blij dat ik geen plat klinkende UcD's heb.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ijscobar

Soundstage van een UCD is misschien niet plat maar die van de NXV200 is in ieder geval een stuk dieper en breder 8)

chansig

Klinkt goed....ik ervaar gelukkig genoeg diepte en breedte. Maar mogelijk kan het nog beter.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ijscobar

Yep, het kan beter!  ;D

chansig

Ik laat me graag overtuigen... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ijscobar

Kijk, dat had ik nu ook. Maar ik kreeg de indruk dat deze versterkers in Nederland totaal onbekend zijn. Dus toen de kans zich voordeed heb ik een setje gekocht. Ik heb in Nederland helemaal niets over deze versterkers kunnen vinden.