Qobuz-streamingservice: vanaf 2 december ook in België en Nederland (oa.)

Started by Jumping Jack, November 4, 2013, 11:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eddye

Quote from: Charlemagne on December  3, 2013, 13:15:15
Speciaal voor Hanky-Panky-achtigen onder jullie is de website van Qobuz nu ook in het Nederlands gepubliceerd!

http://www.qobuz.nl

Het is nu mogelijk een abonnement af te sluiten. Betaling via loopt Paypal. Er geldt een gratis proefmaand voor alle abonnementen.


Alleen paypall of zijn er ook andere betaalmogelijkheden?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Quote from: Eddye on December  3, 2013, 13:19:28
Alleen paypall of zijn er ook andere betaalmogelijkheden?

Volgens mij alleen met Paypal. De Paypal rekening kun je dan wel weer spekken met Ideal betalingen. Het lijkt me handig dat je in de toekomst direct kunt betalen of per Ideal. Dat zal nog geïmplementeerd moeten worden. In de eerste maand wordt er helemaal niets gefactureerd. Die is gratis.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Mijn gratis mp3 abonnement meteen maar even geüpdatet naar het Hifi-abonnement. Vanaf nu stream ik via Qobuz met flac's. Dat werkt prima, zowel op mijn gemodde Sonos (Sonos Magna Ultimo) als via de desktop app vanaf mijn HTPC naar de Air-streamer van de Devialet amp. Bij de desktop app moet je wel even instellen dat je wilt streamen met flac's. Default staat die op mp3 CBR (Constant Bitrate). De Sonos kiest wel direct voor de flac's bij het Hifi abonnement.

Het klinkt nu echt alsof ik thuis stream direct vanaf mijn NAS. Geen hapering te horen. Heerlijk! Ik ben helemaal om. :inlove:

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

newday

Klinkt goed, heeft iemand dit al met een Linn DS geprobeerd via Songcast ?

Eddye

Ik baal echt een beetje dat je alleen met paypal kan betalen. Ik ben niet van plan ook nog een paypal account aan te maken. Hopelijk komt er binnenkort een andere oplossing, want ik wil het graag proberen en misschien switchen vanaf Spotify. :(
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Quote from: Eddye on December  3, 2013, 18:59:13
Ik baal echt een beetje dat je alleen met paypal kan betalen. Ik ben niet van plan ook nog een paypal account aan te maken. Hopelijk komt er binnenkort een andere oplossing, want ik wil het graag proberen en misschien switchen vanaf Spotify. :( :D

Qobuz heeft een forum in het leven geroepen waarop je problemen kunt melden. Dat kan in het Engels. Hier is de link:

http://aide.qobuz.com/forums/231764-issues-problemen

Issues waar je tegen aan loopt zoveel mogelijk melden zou ik zeggen. Misschien zet het wat radertjes in beweging. Een betaling via Ideal zou tot de mogelijkheden moeten behoren, zou ik ze zeggen.

"Ecoutez, messieurs/dames!"   :D

Ik zit hier al uren naar de flac's van Qobuz te luisteren zonder een centje hapering en het klinkt hemels via de Devialet. Ik vrees dat er geen weg meer terug is en dat ik Spotify nu helemaal ga vergeten.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Eddye

Quote from: Charlemagne on December  3, 2013, 19:35:49
Qobuz heeft een forum in het leven geroepen waarop je problemen kunt melden. Dat kan in het Engels. Hier is de link:

http://aide.qobuz.com/forums/231764-issues-problemen

Issues waar je tegen aan loopt zoveel mogelijk melden zou ik zeggen. Misschien zet het wat radertjes in beweging. Een betaling via Ideal zou tot de mogelijkheden moeten behoren, zou ik ze zeggen.

"Ecoutez, messieurs/dames!"   :D

Ik zit hier al uren naar de flac's van Qobuz te luisteren zonder een centje hapering en het klinkt hemels via de Devialet. Ik vrees dat er geen weg meer terug is en dat ik Spotify nu helemaal ga vergeten.
Dank voor de tip, ik ga een poging wagen. Hoe groot is het aanbod? Kan je daar al wat over zeggen?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Charlemagne

Quote from: Eddye on December  3, 2013, 19:49:20
Dank voor de tip, ik ga een poging wagen. Hoe groot is het aanbod? Kan je daar al wat over zeggen?

Het aanbod is zeer groot, vooral voor mij als klassiek muziek liefhebber. Ik heb geen klagen. Hun suggesties zijn erg leuk en per genre aangegeven. Zo hebben ze playlists met bekroonde albums bijvoorbeeld en maandelijkse playlists van albums die in het Franstalige blad Diapason worden besproken. De zoekfunctie vind ik prettiger dan bij Spotify. Ik vind makkelijker de muziek die zoek. Bij Spotify is dat - zeker bij klassieke muziek - lastig. Qobuz heeft dat beter op orde. Een heel prettige feature is dat je de cd-boekjes bij veel albums kunt inzien tijdens het afspelen.

Het is heerlijk allerlei nieuwe muziek te ontdekken in een veel betere kwaliteit dan Spotify kan bieden. Ik vrees dat ik vanaf nu geen cd's meer hoef te kopen of flac's te downloaden. Of het zouden highres flac's moeten zijn. Dat kan ook via Qobuz.

Had ik al vermeld dat Qobuz gapless zijn flac's afspeelt. Ik heb dat bij diverse albums getest. Geen centje pijn. Een heel prettige feature vind ik dat. De flac's worden vooraf in een cache gedownload. Daar blijven ze beschikbaar voor offline gebruik, zolang je betalend lid bent. De grootte en de locatie van de cache kun je in settings opgeven.

Er zijn albums die je bij Spotify niet vindt, maar ook omgekeerd. Al met al denk ik dat het aanbod van Spotify nog wat ruimer is, maar de Fransen timmeren hard aan de weg.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

kippekop

Is er een mobiele app?

Wat ik bij spotify heel matig vind is de app tegenwoordig, ik kan geen nummers met vrienden delen, een tracklist aanmaken een doolhof en ik vind het beheer van playlists matig.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Charlemagne

Quote from: kippekop on December  4, 2013, 11:59:00
Is er een mobiele app?

Ja, die is er: http://www.qobuz.com/nl-nl/applications

De app heeft veel mogelijkheden, maar crasht nog redelijk vaak heb ik gemerkt. Moet nog doorontwikkeld worden. Een van de mogelijkheden is met AirPlay te streamen naar een amp die daar geschikt voor is. Ook is er uitgebreid aan de sociale media gedacht. Verder kun je muziek downloaden voor offline gebruik. Het maken en wijzigen van playlists werkt erg goed, vind ik.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Staaled

Voor Linn lukt het hier via Songcast nog niet. Het is wel Windows 8 terwijl Songcast zogezegd alleen voor Windows 7 beschikbaar is.
Al het andere via Songcast gaat echter goed.

De app met Airplay kan wel maar dan moet je eerst de nummers downloaden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Ik moet even uitzoeken hoe Q precies met de SQBT werkt, en ook die betalingsmethode staat me nog even niet aan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

gruiter

Werkt hier ook lekker op mijn MacBook icm een Audioquest Dragonfly aangesloten aan mijn versterker :clapping:
Alleen geeft de Puremusic Channel D driver wat haperingen, maar dat doet hij bij mij ook icm Spotify. Ik overweeg nu ook serieus om Spotify op te zeggen en voor Qobuz te gaan om zo nieuwe muziek te ontdekken. Wil ik het album echt hebben, dan koop ik toch wel de LP.

Actionhost

Een maand lang gratis FLAC streamen klinkt goed. Ik dus ook aan de Qobuz!

Het aanmelden bij Qobuz en via Sonos aan de praat krijgen is minutenwerk (ik heb al een Paypal account).

Het aanbod is groot genoeg voor mijn behoefte. Ik ben u al 2 uur muziek aan het surfen en alles wat ik zocht was beschikbaar (op een enkele titel na) En dat in FLAC! Schitterend om "(FLAC)" te zien staan in de Sonos achter de titels die ik stream.

Het klinkt ZEER GOED! Veel beter dan Spotify met 320. Met Qobuz flac streaming is er eigenlijk geen enkele reden meer om FLAC's te downloaden, je cd's naar FLAC te rippen of CD's te kopen.

Ik heb nog even een testje gedaan met de FLAC download, de CD en de Qobuz FLAC van het album 'Diana Krall-Live in Paris' en via mijn Sonos Magna Ultimo kon ik geen verschil ontdekken.

Ik ga de komende 30 dagen even goed nadenken of ik het de (bijna) 20 euro per maand waard vind. Ik raad in ieder geval iedereen aan het 30 dagen gratis te proberen.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

DofN

Ik kan alleen kiezen tussen 7 dagen gratis of 15.. hoe komen jullie aan die 30 dagen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

DofN

Thx, nu zie ik het idd wel.

:-X
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

sherlock

Tijd geleden dat ik iets in FLAC gehoord heb, realiseer ik me nu. Mieters....wat een verschil vergeleken met Spotify!!!
Naim XS - Neat Motive 2 - Sonos ZP90 - Musical Fidelity V-DAC II

DofN

In het genre waarin ik veel luister (niet mainstream electro) is het aanbod minder groot dan bij Spotify. Of anders.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Hier wil de Logitech Media Server voor Netgear ReadyNAS (die draait op de server en niet op de PC/laptop) de playlist niet alfabetisch weergeven, terwijl de qobuz desktop dit wel doet. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on December 11, 2013, 22:28:01
In het genre waarin ik veel luister (niet mainstream electro) is het aanbod minder groot dan bij Spotify. Of anders.
Dan heb ik daar dus ook niet veel te zoeken helaas :nopompom:  géén Boards of Canada voor ons dus "Door" :tounge2:

DofN

Quote from: twani on December 14, 2013, 20:59:30
Dan heb ik daar dus ook niet veel te zoeken helaas :nopompom:  géén Boards of Canada voor ons dus "Door" :tounge2:


Gedeeltelijk

Tomorrow's Harvest kan niet gestreamed worden, The campfire Headphase doet het wel. Hi Scores is onvindbaar.

Ik heb 50% van mijn Spotify lijst niet kunnen vinden in Qobuz en dat is best veel.

Daarom zit ik nog te twijfelen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Huub-13

Ik heb jojuist een Qobuz-account aangemaakt en een (proef)abonnement genomen: premium, met CD/FLAC-kwaliteit dus.
Pas daarna kwam er een melding dat je FLAC's alleen kunt weergeven met behulp van de desktop-player op de PC of laptop.
Vanaf een iPad kun je blijkbaar geen FLAC's weergeven . . . . . slechts MP3 met 320 kB/s!

Dat is dus precies wat ik niet wil!
Ik wil een muzieksysteem zonder dat de PC/laptop aan moet staan.
Heb dus inmiddels mijn abonnement weer opgezegd.

Of mis ik iets en kan dat weergeven van FLAC's vanaf je iPad toch op een of andere manier?
Heeft zo'n iPad-app trouwens ook een airplay-mogelijkheid?
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

AbZ


Charlemagne

Quote from: AbZ on December 15, 2013, 16:10:58
Dat ligt aan Apple en niet aan Qobuz.

Het ligt niet aan Apple en evenmin aan Qobuz.

Hier een screenshot van mijn Qobuz app op mijn iPad, en dan speciaal het instellingenscherm:



Als ik met mijn Hifi-abonnement instel dat hij met flac's moet streamen, dan komt er gewoon muziek uit. Je bent dus niet afhankelijk van mp3 only.

Quote from: Huub-13 on December 15, 2013, 15:41:19
Ik heb zojuist een Qobuz-account aangemaakt en een (proef)abonnement genomen: premium, met CD/FLAC-kwaliteit dus.
Pas daarna kwam er een melding dat je FLAC's alleen kunt weergeven met behulp van de desktop-player op de PC of laptop.
Vanaf een iPad kun je blijkbaar geen FLAC's weergeven . . . . . slechts MP3 met 320 kB/s!

Dat is dus precies wat ik niet wil!
Ik wil een muzieksysteem zonder dat de PC/laptop aan moet staan.
Heb dus inmiddels mijn abonnement weer opgezegd.

Of mis ik iets en kan dat weergeven van FLAC's vanaf je iPad toch op een of andere manier?
Heeft zo'n iPad-app trouwens ook een airplay-mogelijkheid?

@Huub-13: ik vrees dat je wat voorbarig bent geweest in je oordeel; met het Premium abonnement kun je alleen met mp3 streamen in de kwaliteit mp3 CBR (Constant Bit Rate). Met het hoogwaardiger (en duurder) Hifi-abonnement kun je ook met flac's streamen, zowel van de Desktop app, als met je iDevice. En ja! Vanuit de iDevice app kun je ook via Airplay afspelen. Het werkt prima zowel met gedownloade muziek die op je iDevice is opgegeslagen als met muziek die je live streamt. En ja, ook met flac's. Ik heb het zoëven uitgeprobeerd en het werkt prima. Met Airplay afspelen doe je vanuit de music player app, zoals hieronder in het screenshot aangegeven.

Op deze link legt Qobuz het zelf ook allemaal uit, zelfs keurig in het Nederlands. Ze leren bij.....


■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■