Qobuz-streamingservice: vanaf 2 december ook in België en Nederland (oa.)

Started by Jumping Jack, November 4, 2013, 11:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Willy83

Het staat mij al tegen dat als je op hun home site komt dat het eerst in het Frans is. dan wordt hun site vertaald door Google, en dan vertalen ze gelijk echt alles, titels dus ook, vage lijnen, directe hits, spiegels, blauwe afstand (om maar wat te noemen). en genres als pop en rots  :confused:

Verder ben ik nog niet helemaal 1 met het online streamen van muziek, heb wel een Sonos maar dan wel via een home server. Heb een maandje Spotify Premium gebruikt, maar zo leuk dat het op de computer werkt, dat krijg je natuurlijk niet op je Sonos ivm het Sonos menu.

Tevens probeer ik ook het aantal abonnementen thuis laag te houden aangezien we beide voor werk regelmatig op pad zijn, dus niet de volle 100% van dat soort dingen gebruik kunnen maken.
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

Charlemagne

Vandaag even geprobeerd of ik Qobuz aan de praat kreeg via mijn Sonos. De Sonos vermeldt namelijk keurig de nieuwe service. De bijbehorende aanmeld-procedure gevolgd. Ik werd naar de uitsluitend Franstalige website verwezen. Daar heb ik de aanmeldprocedure afgemaakt. Dat wil zeggen een profiel aangemaakt.

Daarna terug naar Sonos om bij de service in te loggen met gebruikersnaam en password. De service blijkt nu inderdaad keurig te werken. Er werd overigens nergens naar betaalgegevens gevraagd. Of er stond een melding dat die nog niet werkt voor Nederland. Ik heb een profiel aangemaakt zonder te betalen dus.

Ik heb het wel aan de praat gekregen. Alleen is de streaming rate momenteel beperkt tot 320 kbits mp3. En in mijn profiel staat dat de service tot 8 december geldig is. Ik neem aan dat ik daarna aan mijn jasje wordt getrokken om te betalen. Dat kan via Paypal zag ik al.

Dus ik denk dat ik een soort van gratis proefversie heb van hun Premium abonnement. Mijn bedoeling is dat Het volledige Hifi abonnement ga afsluiten waarbij je lossless met flac's 16/44.1 streamt.



Ik moet zeggen dat het nu ook al heel fraai klinkt op mijn naar Magna Ultimo niveau gemodde Sonos. De Qobuz service werkt razendsnel. Veel sneller dan die van Spotify. Album art verschijnt razendsnel bij het zoeken. Tot nu toe geen hiccups gehoord, wat bij Spotify wel eens gebeurt.

Als betalend lid kun je ook bestanden downloaden (télécharger en Français) voor offline gebruik. Ook is het mogelijk tegen betaling highres album te downloaden. Als betalend abonnee krijg je daarop korting heb ik begrepen.

Voor degenen met een HTPC: Qobuz heeft ook een desktop app, waarmee je vanaf je HTPC kunt streamen. Ik ga dat hier thuis ook nog uitproberen.

Charlemagne
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Charlemagne

Quote from: Hanky Panky on December  1, 2013, 15:15:36
Het komt uit Frankrijk... non merci...

Het klinkt anders wel hemels... :inlove:

Inmiddels heb ik de desktop app op mijn HTPC gezet. Die app is wel al Nederlandstalig, voor de francofoben onder jullie. In die app kun je instellen dat hij bitperfect (wasapi) moet uitsturen. In mijn geval naar de Air-app die als externe geluidskaart dient en de data doorstuurt naar mijn devialet Air-streamer.

Dat bitperfect uitsturen is prettig. Spotify kan dat niet. Het klinkt prima in ieder geval, dat verzeker ik je.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Jumping Jack

Quote from: Hanky Panky on December  1, 2013, 15:15:36
Het komt uit Frankrijk... non merci...

Vanwaar die afkeer? Ik vind, als jazz liefhebber, Qobuz een erg mooi aanbod hebben...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Mooi dat het zo gesmeerd loopt  :thumbs-up: 
Die aversie tegen Frans snap ik ook niet.  Zelfs de Belg Vlaming hier heeft er geen last van  :P 
Gaat toch om muziek+gemak. 

Het is wel een maffe playlist, van Mahlers 5e naar Take Five enz.  :wacko:


Charlemagne

Zojuist ontdek ik een Nederlandstalige helpdesk op de website van Qobuz. Het gaat de goede kant op!

http://aide.qobuz.com/knowledgebase/topics/44444-nederlands

Quote from: AbZ on December  1, 2013, 16:33:16
Mooi dat het zo gesmeerd loopt  :thumbs-up: 
Het is wel een maffe playlist, van Mahlers 5e naar Take Five enz.  :wacko:

Ach in je enthousiasme probeer je wel eens wat. Door Spotify en nu ook Qobuz ben ik een beetje van mijn klassieke muziek geloof gevallen. Ik ontdekt een oceaan aan leuke muziek. Da's pure winst toch?

Ik krijg wel de indruk dat Qobuz beter klinkt dan Spotify. Ik heb hier met dezelfde nummers Spotify vergeleken met Qobuz, zowel via mijn gemodde Sonos als via de Air-streamer Van Devialet vanaf de HTPC. Ik ben er nu van overtuigd dat Qobuz echt beter klinkt. Het kan alleen maar nog beter worden als ik in flac's ga streamen met Qobuz.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

AbZ

Quote from: Charlemagne on December  1, 2013, 22:18:02Ach in je enthousiasme probeer je wel eens wat. Door Spotify en nu ook Qobuz ben ik een beetje van mijn klassieke muziek geloof gevallen. Ik ontdekt een oceaan aan leuke muziek. Da's pure winst toch?
Tuurlijk, niets mis met een gevarieerd dieet.  Wat opviel was het verschil in gangen binnen het menu (hoewel begrijpelijk als je zo'n dienst uitprobeert).

p.s. Rondo alla Turk is interessanter dan Take Five, hoewel minder swingend  ;)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ


Charlemagne

Hier nog een tweetal screenshots van de Qobuz Desktop app op mijn HTPC.

Hier een voorbeeld hoe de afspeellijst er uitziet in de app:



Wat ik erg prettig vind is dat je het uitsturen van het geluid perfect kunt instellen in de settings. Bitperfect met wasapi is dus mogelijk. In mijn geval naar de Air-streamer van Devialet. Bij Spotify ontbreken die opties.

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

Cool en interessant! Mooi ook dat je je ervaringen zo helder met ons deelt ;)

Wel ben ik benieuwd naar de omvang van de bibliotheek?


Dé dag dat zelfs een NAS een antiek ding is komt snel dichterbij :D

Hanky Panky

Quote from: Jumping Jack on December  1, 2013, 16:00:48
Vanwaar die afkeer? Ik vind, als jazz liefhebber, Qobuz een erg mooi aanbod hebben...

Offtopic: Ik heb een persoonlijke afkeer van Fransen in het algemeen en Frankrijk in het bijzonder. Ik probeer dan ook als consument zo min mogelijk euri's richting dat land te laten gaan. Als ik met de Kanaaltunnel ga stop ik pas bij de slagboom maar niet in Frankrijk, ik tank niet, koop er niets en rijd netjes aan de snelheid zodat ik geen prent krijg. Alleen onvermijdelijke Franse zaken geef ik geld aan uit. Reden: Ik heb de nodige Fransen ontmoet en stuk voor stuk waren het vrij extreme nationalisten die het idee hadden dat Frankrijk het middelpunt van de wereld was, mijn ouders zijn een keer een flinke hak gezet met auto-pech (met medewerking van de Gendarmerie die er ongetwijfeld een stuk smeergeld aan over hebben gehouden) om nog maar te zwijgen van de arrogante houding als je dividendbelasting terugvraagt (2 jaar wachten op je geld.... ).

Maar geniet fijn van Qubuz en laat dit niet in je weg staan aan het genot.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Quote from: twani on December  2, 2013, 09:16:45
Dé dag dat zelfs een NAS een antiek ding is komt snel dichterbij :D

Totdat het internet eruit ligt en je dus niets kunt en er huilend achter komt dat de enige mogelijkheid om het nummer van de helpdesk te vinden even googlen is....  >:D

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

AbZ

Quote from: Hanky Panky on December  2, 2013, 13:46:48
Offtopic: Ik heb een persoonlijke afkeer van Fransen in het algemeen en Frankrijk in het bijzonder.
;D
HP een ban wegens discriminatie  :P

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Quote from: twani on December  2, 2013, 09:16:45
Dé dag dat zelfs een NAS een antiek ding is komt snel dichterbij :D

Quote from: Hanky Panky on December  2, 2013, 13:49:20
Totdat het internet eruit ligt en je dus niets kunt en er huilend achter komt dat de enige mogelijkheid om het nummer van de helpdesk te vinden even googlen is....  >:D

Geen probleem als het internet tijdelijk plat ligt. Met Qobuz kun je als betalend lid nummers downloaden voor offline gebruik. Bij Spotify kan dat trouwens ook.

Ik ga hier weer verder genieten van het Franse Qobuz op mijn Franse Devialet!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Hanky Panky

Quote from: Charlemagne on December  2, 2013, 18:10:34
Geen probleem als het internet tijdelijk plat ligt. Met Qobuz kun je als betalend lid nummers downloaden voor offline gebruik. Bij Spotify kan dat trouwens ook.

Ik ga hier weer verder genieten van het Franse Qobuz op mijn Franse Devialet!

Bon apetit  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Quote from: Hanky Panky on December  2, 2013, 13:49:20
Totdat het internet eruit ligt en je dus niets kunt en er huilend achter komt dat de enige mogelijkheid om het nummer van de helpdesk te vinden even googlen is....  >:D
Internet ligt er nooit uit toch, nog nooit meegemaakt iig......



AbZ


twani


Charlemagne

Speciaal voor de Hanky-Panky-achtigen onder jullie is de website van Qobuz nu ook in het Nederlands gepubliceerd! Een cadeautje van Zwarte Piet denk ik ;)

http://www.qobuz.nl

Het is nu mogelijk een abonnement af te sluiten. Betaling via loopt Paypal. Er geldt een gratis proefmaand voor alle abonnementen.


■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■