Qobuz-streamingservice: vanaf 2 december ook in België en Nederland (oa.)

Started by Jumping Jack, November 4, 2013, 11:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Eddye

Best interessant. CD Kwaliteit is beter dan wat spotify bied. Het is ook 2 keer zo duur. Volgens mij staat of valt het met het aanbod en hoe snel nieuwe albums worden aangeboden.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Jumping Jack

God ja, de prijs... Ik koop toch al (heel erg) makkelijk twee cd's per maand, dan kom je daar ook aan....
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Eddye

Het is relatief, he.
Wanneer men bijvoorbeeld 1/8ste van het spotify aanbod heeft, zou ik het redelijk duur vinden.
Heeft men hetzelfde aanbod dan is het een mooie prijs.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Jumping Jack

Een premium abonnement kost €9,99 en een basic €4,99 (enkel pc), dat is hetzelfde als bij Spotify dacht ik?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DofN

Ik ga dat absoluut proberen. Spotify premium zit "gratis" in een KPN abonnement. Maar streamen in CD kwaliteit lijkt me ultiem.

Ik denk dat dit de plek is waar de SQBT API voor Qobuz gevonden kan worden:

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?97146-Qobuz-com-streaming-plugin&p=724680&viewfull=1#post724680
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Raphie

€20 p/m voor de rest van je leven zonder het gebruiksrecht te kopen?!? Echt niet......
JBL PRX Power!

DofN

Quote from: Raphie on November  4, 2013, 14:54:11
€20 p/m voor de rest van je leven zonder het gebruiksrecht te kopen?!? Echt niet......

Ik zie dat anders: als dit soort diensten altijd blijven bestaan (en dat verwacht ik wel) heb ik altijd een enorme collectie voor 20 euro per maand. Met mijn muziekconsumptie kan dit zeker uit.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: Raphie on November  4, 2013, 14:54:11
€20 p/m voor de rest van je leven zonder het gebruiksrecht te kopen?!? Echt niet......
Wat heb aan gebruiksrecht als het altijd en overal beschikbaar is.....

Raphie

Quote from: twani on November  5, 2013, 07:52:26
Wat heb aan gebruiksrecht als het altijd en overal beschikbaar is.....
zo lang je betaald....... Betaal eens 5 jaar, of koop 5 jaar zelf media van hetzelfde budget. Zeg dan je abbo op en kijk eens wat je in beide gevallen nog kan afspelen. Daarnaast is het maar één device (of iig compatible device) en even een loopsetje voor op de iPod maken gaat al niet. Je 4G abbo over de data limit helpen voor je iPhone buiten de deur werkt ook niet :D
JBL PRX Power!

Mr.M

zo lang je betaald....... Betaal eens 5 jaar, of koop 5 jaar zelf media van hetzelfde budget. Zeg dan je abbo op en kijk eens wat je in beide gevallen nog kan afspelen. Daarnaast is het maar één device (of iig compatible device) en even een loopsetje voor op de iPod maken

[Quote;]

Daar zit wat in.
Plus dat je akelig gooie streaming apparatuur ,DAC en kabels moet hebben wil je tegen een echte high end cd speler op willen nemen met streaming.

Het is zeker intressant zoeen stream met cd kwaliteit alleen 20 euries per maand is beetje te veel in mijn optiek.niet dat ik het niet zou aanschaffen maar vindt het redelijk aan de prijzige kant,
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Quote from: Raphie on November  5, 2013, 08:34:20
zo lang je betaald....... Betaal eens 5 jaar, of koop 5 jaar zelf media van hetzelfde budget. Zeg dan je abbo op en kijk eens wat je in beide gevallen nog kan afspelen. Daarnaast is het maar één device (of iig compatible device) en even een loopsetje voor op de iPod maken gaat al niet. Je 4G abbo over de data limit helpen voor je iPhone buiten de deur werkt ook niet :D
Ah zó gezien ;)

twani

Quote from: maz on November  5, 2013, 12:36:01
zo lang je betaald....... Betaal eens 5 jaar, of koop 5 jaar zelf media van hetzelfde budget. Zeg dan je abbo op en kijk eens wat je in beide gevallen nog kan afspelen. Daarnaast is het maar één device (of iig compatible device) en even een loopsetje voor op de iPod maken

[Quote;]

Daar zit wat in.
Plus dat je akelig gooie streaming apparatuur ,DAC en kabels moet hebben wil je tegen een echte high end cd speler op willen nemen met streaming.


Dat laatste kunnen we een flinke boom over ópzetten. Je kunt de stelling evengoed omdraaien

Eddye

Quote from: Raphie on November  5, 2013, 08:34:20
zo lang je betaald....... Betaal eens 5 jaar, of koop 5 jaar zelf media van hetzelfde budget. Zeg dan je abbo op en kijk eens wat je in beide gevallen nog kan afspelen.
Goed argument, maar voor de 1200 euro heb je ongeveer 120 CD's. Ik denk dat het aanbod van Qobuz vele malen meer is.

Ik zie het, net als bij spotify, gewoon als aanvulling op, en niet als vervanger van.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Linx


Raphie

Quote from: Eddye on November  5, 2013, 13:32:30
Goed argument, maar voor de 1200 euro heb je ongeveer 120 CD's. Ik denk dat het aanbod van Qobuz vele malen meer is.

Ik zie het, net als bij spotify, gewoon als aanvulling op, en niet als vervanger van.
aanvulling op.....

Mobiel abbo
tripple pay abbo (tel/internet/televisie)
spotify abbo
Netflix abbo
Eredivisie live abbo
HBO abbo

Allemaal leuk hoor, maar stapelt lekker op om een beetje hip te zijn, wie neemt nou in godsnaam €500 aan gebakken lucht abbo's dan ben je toch redelijk de weg kwijt of niet.....
JBL PRX Power!

DofN

Als ik bijna dagelijks nieuwe muziek in goede kwaliteit kan beluisteren, en dat steeds opnieuw kan, is dat geen gebakken lucht.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Lightspeed

@Raphie: zo is het ook nog eens.   ^^

Maar dus eindelijk eens wat nieuws omtrent Qobuz.   :thumbs-up:
Als ik dat persbericht goed begrijp komt er begin 2014 dus alleen maar 1 abonnement om te streamen & dowloaden? (tis maar net wat je wilt gaan doen of hebben)

Doe mij liever maar gewoon los een enkele keer FLAC of Hi-res downloaden uit de gehele catalogus, en dan 8 > 10 Eur voor een nieuw uitgebracht album.   :hmmm:
(net als Boomkat!)
Dat 'streamen' doe ik wel met internet-radio of Soundcloud.
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

donaldk

Quote from: Raphie on November  5, 2013, 16:44:05
aanvulling op.....

Mobiel abbo
tripple pay abbo (tel/internet/televisie)
spotify abbo
Netflix abbo
Eredivisie live abbo
HBO abbo

Allemaal leuk hoor, maar stapelt lekker op om een beetje hip te zijn, wie neemt nou in godsnaam €500 aan gebakken lucht abbo's dan ben je toch redelijk de weg kwijt of niet.....

Je zit niet meer op 150K+/annum, eerst klaagde je altijd over 'us losers' en en nu begin je zelf iedere keer over geld, lol. Tja, je hebt een dure hobby, minimaal 100K per stuk, lol.

daanvanduif

Klinkt zeker interessant. Voor mij is het gemak van streamen toch een belangrijke reden om geen cd's te gebruiken, als het dan ook nog met cd kwaliteit kan..
Corazón

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Charlemagne

Toevallig ben ik de Franse taal meester; maar er is nog niets te lezen over de streamingdienst in de Benelux. We zullen het dus moeten doen met het persbericht uit de start-posting in dit topic. Ik mag toch aannemen dat ze bij Qobuz hun website ook gaan optuigen in andere talen, gezien hun plan om de service over Europa uit te rollen. We zullen nog een maandje geduld moeten hebben. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Jumping Jack

Het persbericht staat op de site zelf, maar voor het overige is er idd nog maar weinig van te merken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DofN

Dit gaat echt met de franse slag. Een eerdere prognose was dat ze in april dit jaar al zouden beginnen in Noord Europa.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jumping Jack

 ;D. Ondertussen heb ik toch al ettelijke euro's gespendeerd aan hun downloads.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs