Qobuz-streamingservice: vanaf 2 december ook in België en Nederland (oa.)

Started by Jumping Jack, November 4, 2013, 11:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ


Charlemagne

Quote from: AbZ on December 15, 2013, 22:54:17
iPads doen toch geen flac?

iPads zelf doen geen flac's, dat klopt, tenminste vanuit hun eigen music player app. Maar de Qobuz app weet de flac's wel te decoderen en hoorbaar te maken, zowel op de iPad zelf als via Airplay naar een versterker die daar geschikt voor is. Een soort slimme workaround van Qobuz dus, om flac's wel afspeelbaar te maken op de iPad. Het werkt prima en het klinkt ook heel goed kan ik je verzekeren.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Huub-13

Quote from: Charlemagne on December 15, 2013, 22:37:29
@Huub-13: ik vrees dat je wat voorbarig bent geweest in je oordeel; met het Premium abonnement kun je alleen met mp3 streamen in de kwaliteit mp3 CBR (Constant Bit Rate). Met het hoogwaardiger (en duurder) Hifi-abonnement kun je ook met flac's streamen, zowel van de Desktop app, als met je iDevice. En ja! Vanuit de iDevice app kun je ook via Airplay afspelen. Het werkt prima zowel met gedownloade muziek die op je iDevice is opgegeslagen als met muziek die je live streamt. En ja, ook met flac's. Ik heb het zoëven uitgeprobeerd en het werkt prima. Met Airplay afspelen doe je vanuit de music player app, zoals hieronder in het screenshot aangegeven.

Hey, dat klinkt inderdaad naar "te vroeg ge(ver)oordeeld".
Ik had inderdaad een Hifi-abonnement, dus met FLAC-weergave.
Maar toch heb ik echt gelezen dat je dat alleen vanaf de desktop kunt afspelen.
Na jouw uitgebreide commentaar ga ik mijn abonnement toch weer activeren en kijk of het inderdaad werkt.
Bedankt!

Aanvulling:  Zojuist abonnement weer geactiveerd en app geïnstalleerd op mijn iPad. En . . . het werkt perfect!
Geluidskwaliteit lijkt (na enkele nummers luisteren) prima en beter dan Spotify, dat me niet langer dan een half uur kon boeien.
Nu ga ik Qobuz eens afstruinen of het repertoire voldoende is.
Charlemagne, nogmaals bedankt voor je reactie en hulp!
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

AbZ

Quote from: Charlemagne on December 15, 2013, 23:01:07
iPads zelf doen geen flac's, dat klopt, tenminste vanuit hun eigen music player app. Maar de Qobuz app weet de flac's wel te decoderen en hoorbaar te maken, zowel op de iPad zelf als via Airplay naar een versterker die daar geschikt voor is. Een soort slimme workaround van Qobuz dus, om flac's wel afspeelbaar te maken op de iPad. Het werkt prima en het klinkt ook heel goed kan ik je verzekeren.
Ok helder.

DofN

Helaas krijg ik op geen enkele manier de playlists in LMS op alfabetische volgorde, dat wordt wel een dealbreaker. Heb inmiddels op het forum waar de plugin gebouwd is, een vraag hierover gesteld. Even afwachten dus. Ik ben toch niet de enige Qobuz gebruiker met een LQB(T)?


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Charlemagne

Dat lijkt me dan toch echt een knijpdoos probleem. Hier op de desktop app kun je instellen hoe je de playlists wilt zien, op alfabeth, of datum of door ze zelf op volgorde te slepen. Alle opties zijn mogelijk. Ik vrees dat je moet gaan mopperen op het QB-forum.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Quote from: Huub-13 on December 15, 2013, 23:10:37
Zojuist abonnement weer geactiveerd en app geïnstalleerd op mijn iPad. En . . . het werkt perfect!
Geluidskwaliteit lijkt (na enkele nummers luisteren) prima en beter dan Spotify, dat me niet langer dan een half uur kon boeien.
Nu ga ik Qobuz eens afstruinen of het repertoire voldoende is.
Charlemagne, nogmaals bedankt voor je reactie en hulp!

Geen dank! Mooi dat het is gelukt en dat je tevreden bent. Ben benieuwd of het met Airplay ook goed gaat. Het aanbod blijft nog wat achter bij Spotify is mijn indruk. Toevallig kreeg ik vanavond bij de iPad app van Qobuz een pushbericht dat ze er heel hard aan werken om de streaming voor de NL abonnees sterk uit te breiden. Het staat nog wat in de kinderschoenen, maar wat mij betreft krijgen ze de tijd. Er is al heel veel wel te genieten en de geluidskwaliteit overstijgt die van Spotify verre, maar dat had je al gemerkt. Hun zoekfunktie vind ik bijvoorbeeld ook duidelijk beter. Als klassiek muziek liefhebber vind ik veel sneller de muziek ik wil horen. Bij Spotify is dat veel lastiger. Zij hebben hun ID-tagging beter op orde en dat helpt erg, vind ik.  ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

DofN

Quote from: Charlemagne on December 15, 2013, 23:46:58
Dat lijkt me dan toch echt een knijpdoos probleem. Hier op de desktop app kun je instellen hoe je de playlists wilt zien, op alfabeth, of datum of door ze zelf op volgorde te slepen. Alle opties zijn mogelijk. Ik vrees dat je moet gaan mopperen op het QB-forum.

Ik mopper niet ;-) En de vraag heb ik idd gesteld op het forum voor de plugin.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Eddye

Goed nieuws, ik zie dat er nu ook andere betalingsmogelijkheden zijn, onder andere iDeal. Vanavond maar even kijken voor de maand op proef.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Vreemd hoor, op de voorpagina staat het iDeal logo, maar als betaaloptie (nog) niet.... Even wachten nog, lijkt het op :(
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

DofN

Ik heb als probleem dat het sorteren van de lijst van playlists op alfabetische volgorde enkele dagen duurt. Blijkbaar doen de Qobuz servers dit niet om de vijf minuten maar om de 2-3 dagen. Het toevoegen van een nieuw album (playlist) aan de lijst gaat wel snel (die dan ongesorteerd bovenaan verschijnt). Hebben meer mensen dit probleempje?

NB

Inmiddels is het verholpen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Charlemagne

Quote from: Eddye on December 19, 2013, 17:47:33
Vreemd hoor, op de voorpagina staat het iDeal logo, maar als betaaloptie (nog) niet.... Even wachten nog, lijkt het op :(

Zag het logo ook staan. Hopelijk is de iDeal betalingsmogelijkheid aktief voor de proefmaand voorbij is. Ik prefereer het boven Paypal. Er wordt kennelijk aan gewerkt om het in orde te krijgen. Intussen ben ik dik tevreden over Qobuz, dus ik ga gelijk een jaarabonnement afsluiten als de proefmaand voorbij is.

Geen hapering te horen tot nu toe, het gaat al drie weken goed. Over het aanbod ben ik tevreden, niet zo ruim als bij Spotify, maar het is duidelijk groeiende. Wat ik echt enorm goed vind van Qobuz is dat als je zoekt op 'artiest' je daar ook een uitvoerende kunt invoeren; tik ik bijvoorbeeld  'Janine Jansen' in, dan vind ik zo direct een stuk of twintig albums van haar of waaraan ze heeft meegewerkt. Op dezelfde wijze kun je ook zoeken op dirigent of orkest. Zo kom je sneller bij wat je zoekt.

En de klank via flac's?  :wub:
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

En ik heb een proefabonnement :)

De eerste indruk met de app, het is nog niet zo gelikt als Spotify, soms een beetje onduidelijk.
De geluidskwaliteit is stappen beter dan Spotify, weer een wow-moment :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Actionhost

Ik heb mijn proefabbo weer opgezegd. Hoewel de flac's echt erg goed klinken vind ik 20 euro in de maand toch net even te veel (koop ik liever een LP voor  ;D).

Na een paar weken gebruik kan ik ook vaststellen dat het aanbod redelijk is, maar niet top. Zo af en toe toch tegen nummers aangelopen die ze niet hebben. En dat gebeurd bij Spotify eigenlijk zelden.

Maar de kwaliteit van streaming is echt indrukwekkend. Dus wellicht stap ik nog eens in als de maandprijs daalt en het aanbod stijgt.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

HuubF

Wow, flink verschil met Spotify, had ik niet verwacht. Spotify blijft nog even, al was het maar om wat vergelijkingen te doen. Er is natuurlijk ook een flinke playlist na jaren gebruik.
Lekker veel klassiek. Super!
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Charlemagne

Quote from: Eddye on December 28, 2013, 10:24:31
de iDeal optie is actief. Zo even een proefabbo afsluiten :)

De geluidskwaliteit via flac's is beduidend beter en het aanbod, zeker voor mij als klassieke muziek liefhebber is overweldigend. En ik vind de muziek die ik wil streamen bij Qobuz veel sneller dan bij Spotify.

Mijn betaling omgezet naar iDeal. Qobuz heeft nu van mij een doorlopende machtiging gekregen voor betaling via iDeal. Voor mij is het een blijvertje.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

gast2018

Ik had Spotify, tenminste mijn dochter want die gebruikte de Sonos connect, deze heb ik vandaag opgezegd en ben ook aan de Qobuz. Connect aan de Linn geknoopt (Spdif) en net wat zitten zappen. Groot aanbod en eindelijk een muziekdienst die om aan te horen is. Ik ben positief verrast.


Huub-13

Na 2 weken proberen ga ik Qobuz weer opzeggen.
Ik vind hun catalogus (beschikbare muziek) te krap.
Om de haverklap verschijnt de melding "de rechthebbenden staan het beluisteren van deze track niet toe".
De eerste 10 keer slik je zo'n mededeling nog weg, maar het wordt al snel onacceptabel irritant.

Ik luister graag americana, folk, blues, country e.d. en in die genres is meer dan de helft van opgevraagde artiesten en nummers niet beschikbaar en vaak zelfs onbekend (verschijnt er geen repertoire). Jammer, want de geluidskwaliteit is goed.
Misschien over een tijdje nog maar eens testen.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Cantodea

Quote from: gruiter on December  4, 2013, 19:42:51
Werkt hier ook lekker op mijn MacBook icm een Audioquest Dragonfly aangesloten aan mijn versterker :clapping:
Alleen geeft de Puremusic Channel D driver wat haperingen, maar dat doet hij bij mij ook icm Spotify. Ik overweeg nu ook serieus om Spotify op te zeggen en voor Qobuz te gaan om zo nieuwe muziek te ontdekken. Wil ik het album echt hebben, dan koop ik toch wel de LP.

Hoe moet je dit dan doen om Qobuz via PureMusic te streamen?
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Lightspeed

 :exclamation:  Interessant leesvoer over wanneer het wel of geen 24bit/..mHz is.   :eh:
Zelfde 'problemen' (of hoe je het ook noemen wil) zijn eerder al eens bij HD-Tracks geweest.
Maar... een enkele platenlabel-baas is het zat.

http://www.computeraudiophile.com/f13-audiophile-downloads/qobuz-when-24-96-guaranteed-studio-master-not-one-18995/
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Joris1971

Edit, werkt wel prima via de bluesound app, moest even iets in de instellingen aanpassen.

Joris1971

Wel karig aanbod bij bepaalde artiesten.
Bij adele bijv zie ik van adele zelf alleen maar Skyfall
Bij metallica staan er 2 albums

Faxe

Mijn proefmaand is net afgelopen. Mooie van een dergelijke dienst zou naar mijn idee moeten zijn om even snel een album te kunnen luisteren die je niet kent. In de meeste gevallen kon ik deze niet vinden. Aanbod is naar mijn idee nog te beperkt.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter